• Mamma91a

    BF maj 2022

    Jag hittade ingen grupp för oss som nyligen plussat och har bf i maj. Om någon vill starta en Facebookgrupp skulle det vara kul.

    Är 5 graviditeten på 1,5 år. 4 mf innan och därför vill inte jag skapa en grupp ifall jag får ett mf igen.

  • Svar på tråden BF maj 2022
  • Juli1990
    Kiwikiwi skrev 2021-09-28 09:32:51 följande:

    Hoppas din oro stillar sig lite som den gjort för mig, tog också test rätt ofta men har inte gjort på ett par veckor. Jag märkte skillnaden från första testet att jag kunde kissa på stickan när som på dagen (utan att ha hållt mig) och fick ett starkt streck direkt. Jag känner mig nog lite lugnare pga ska på UL om en vecka, de kanske du också gör när du träffar BM <3


    Tack fina du <3. Jag ska testa med CB digital imorgon eller torsdag och förhoppningsvis visar det 3+ då, annars blir jag nojig.

    Vad skönt! Jag håller tummarna för det :) tack för all stöttning! <3
  • Juli1990
    Almander skrev 2021-09-28 09:59:11 följande:

    Jag är i vecka 6, (5+4) så vi är väldigt lika i graviditeten om den nu stämmer :) jag har inte känt mycket illamående utan bara en liten underliggande illamående som började för 2-3dagar sedan kanske. Men den kommer och går!

    Har inte tagit test på ett tag, men tog clearblue digital tre veckor i rad, dvs en varje vecka för att se om den ökade och det gjorde den. Tror de ?flesta? är säkra :)


    Ja då är vi ju väldigt lika :) spännande! Vi får se om mitt illamående kommer lite senare. Orkar inte noja med.. så otroligt jobbigt!

    Jag förstår, fick du 3+ sista gången? :) tänkte testa imorgon eller torsdag med det och förhoppningsvis visar det ju 3+.. annars kommer jag bli riktigt orolig!
  • Almander
    Juli1990 skrev 2021-09-28 10:10:15 följande:

    Ja då är vi ju väldigt lika :) spännande! Vi får se om mitt illamående kommer lite senare. Orkar inte noja med.. så otroligt jobbigt!

    Jag förstår, fick du 3+ sista gången? :) tänkte testa imorgon eller torsdag med det och förhoppningsvis visar det ju 3+.. annars kommer jag bli riktigt orolig!


    Ja, det stämmer! Fick 1-2, 2-3 & sista 3+.

    Nej precis som du säger, är också orolig över vissa symtom som förSvunnit helt, eller symtom som jag inte fått exempelvis ömma bröst, orolig sömn etc. Eller att jag fått lite tunna bruna flytningar de senaste dagarna.. Men får ta en dag i taget <3
  • Anonym (D)
    Kiwikiwi skrev 2021-09-27 18:35:24 följande:

    Åh vad skönt! Antar att du är i vecka 8 nu (7+×)? Fick du någon hint om att misfallsrisken minskar nu när de sett ett tickande hjärta? Kunde de redan nu se mer exakt vilken vecka du är i/bf datum? :) Jag ska själv på UL om en vecka och har bf ungefär samtidigt som dig :)


    Jag har gjort IVF så de beräknar annorlunda än vanliga graviditeter. 7+5 beräknade de det till. Läkaren sa inget om missfallsrisken och jag tänkte inte på att fråga. Nästa vecka är det inskrivning.
  • Almander

    Var på toa precis & såg att det kommit en liten blödning nu när jag trycker in lite papper. Inte alls mycket utan bara litegrann? men blir såå orolig.. är det normalt i v6?

  • Kiwikiwi
    Almander skrev 2021-09-28 11:16:30 följande:

    Var på toa precis & såg att det kommit en liten blödning nu när jag trycker in lite papper. Inte alls mycket utan bara litegrann? men blir såå orolig.. är det normalt i v6?


    Jag har ingen erfarenhet av det men jag tror att det är ganska vanligt med små blödningar i graviditeten som är ofarliga. Finns säkert någon som kan svara på det bättre och som kanske varit med om det men så länge den inte gör ont eller blir mer riklig så tror jag inte man ska oroa sig alltför mycket :)
  • Anonym (Bebis2)
    Juli1990 skrev 2021-09-28 09:26:34 följande:

    Åh vad jobbigt :( vilken vecka är du i? Jag är i vecka 6, (5+5) och känner inte av något illamående än. Börjar bli lite orolig.. tar fortfarande lite test ibland, vet någon hur starkt testet kan bli som starkast?


    Hur starkt är nog svårt att säga, men det viktiga är väl att det inte blir svagare och svagare. Men du ska inte va orolig för att du inte mår illa! Inte alls alla mår illa när de är gravida, var glad ist så öälnge du slipper det!
  • Anonym (Bebis2)
    Almander skrev 2021-09-28 08:54:01 följande:

    När började ni må illa om ni gjorde detta?

    Började må lite illa i början i helgen, mår fortfarande lite illa men inte överdrivet. Men spydde första gången nu precis och det kommer bara vatten & ?magsyra?. Tips mot illamående?


    Har bara lätt illamående emellanåt, men för mig hjälper det att småäta det jag är sugen på , mest godis o frukt, haha. Tuggummi hjälper bra tycker jag!
  • Almander
    Kiwikiwi skrev 2021-09-28 11:25:29 följande:

    Jag har ingen erfarenhet av det men jag tror att det är ganska vanligt med små blödningar i graviditeten som är ofarliga. Finns säkert någon som kan svara på det bättre och som kanske varit med om det men så länge den inte gör ont eller blir mer riklig så tror jag inte man ska oroa sig alltför mycket :)


    Nej, är fortfarande lite nojjig. MEN nu finns det ingen antydan på blödning längre. Kanske bara var ett litet brustet kärl eller livmodertappen som spökade lite. Håller tummarna.
  • Juli1990
    Almander skrev 2021-09-28 13:25:45 följande:

    Nej, är fortfarande lite nojjig. MEN nu finns det ingen antydan på blödning längre. Kanske bara var ett litet brustet kärl eller livmodertappen som spökade lite. Håller tummarna.


    Så skönt :) är rädd varje gång att det ska komma blod när jag går på toaletten. Men tror absolut inte att du behöver oroa dig om det var så lite :)
Svar på tråden BF maj 2022