• Mamma91a

    BF maj 2022

    Jag hittade ingen grupp för oss som nyligen plussat och har bf i maj. Om någon vill starta en Facebookgrupp skulle det vara kul.

    Är 5 graviditeten på 1,5 år. 4 mf innan och därför vill inte jag skapa en grupp ifall jag får ett mf igen.

  • Svar på tråden BF maj 2022
  • amaannda1
    Juli1990 skrev 2021-09-29 11:18:29 följande:

    Grattis! :) jag är också i vecka 6 (5+6) och har väldigt lite symtom.. ömma bröst och ibland lite tröttare, men annars inget. Glömmer också bort det ibland!

    Jag är inte med i fb-gruppen än då jag är så rädd för missfall, men funderar på om det går att bli inbjuden snart? :)


    Grattis du också :) ja lite tröttare känner jag också av att jag är!
  • Anonym (Emma)

    [quote=81404543][quote-nick]Ik96 skrev 2021-09-29 11:56:51 följande:[/quote-nick][/quote]

    Nej vad kul :) Vilka symtom har du? Roligt att höra hur andra har det i samma vecka :)

    Själv är jag så tröt hela tiden, har även fått ett hemskt illamående som tyvärr slutar över toaletten ibland :(

  • Ik96
    Anonym (Emma) skrev 2021-09-29 13:52:10 följande:

    [quote=81404543][quote-nick]Ik96 skrev 2021-09-29 11:56:51 följande:[/quote-nick]


    Nej vad kul :) Vilka symtom har du? Roligt att höra hur andra har det i samma vecka :)

    Själv är jag så tröt hela tiden, har även fått ett hemskt illamående som tyvärr slutar över toaletten ibland :([/quote]

    Än så länge har jag kommit väldigt lindrigt undan med syntom till skillnad från förra graviditeten då jag var så dålig pga dåliga värden. Det ända jag har nu är att tröttheten har börjat komma tillbaka lite mer efter att ha varit borta i några veckor. Sen har jag en del huvudvärk till och från också. Vissa dagar är den hemsk, andra dagar helt okej så det ska bli skönt och veta hur blodvärde ligger på inskrivningen nästa vecka. Känns inte omöjligt att jag behöva börja med järntabletter denna gången också. Men överlag mår jag väldigt bra :)
  • Hejsan91hejsan

    Mina bröst gjorde ju inte ont alls första veckorna, sen kom ett ömt bröst och nu har jag fått ont i båda (6+1). I övrigt känner jag mig typ överkörd av en lastbil så trött är jag. Va till och med hemma från jobbet häromdagen, bara sov hela dagen, vet inte om jag var sjuk eller bara sjukt trött haha, och av någon anledning har jag börjat vakna sjukt tidigt också. Annars känner jag inte så mycket. Men hoppas tröttheten försvinner snart :)

  • Anonym (Bebis2)
    Hejsan91hejsan skrev 2021-09-29 17:20:47 följande:

    Mina bröst gjorde ju inte ont alls första veckorna, sen kom ett ömt bröst och nu har jag fått ont i båda (6+1). I övrigt känner jag mig typ överkörd av en lastbil så trött är jag. Va till och med hemma från jobbet häromdagen, bara sov hela dagen, vet inte om jag var sjuk eller bara sjukt trött haha, och av någon anledning har jag börjat vakna sjukt tidigt också. Annars känner jag inte så mycket. Men hoppas tröttheten försvinner snart :)


    Jag är också på 6+1 idag :) är fortfarande inte inställd på att det blir en bebis. Tröttheten kommer och går tycker jag, men jag sover ju klart mer än vad jag brukar. Lätt illamående kommer ich går :( Tror att den förlamande tröttheten brukar sitta i ett tag I början.. ZZZ...
  • Hejsan91hejsan
    Anonym (Bebis2) skrev 2021-09-29 18:25:21 följande:

    Jag är också på 6+1 idag :) är fortfarande inte inställd på att det blir en bebis. Tröttheten kommer och går tycker jag, men jag sover ju klart mer än vad jag brukar. Lätt illamående kommer ich går :( Tror att den förlamande tröttheten brukar sitta i ett tag I början.. ZZZ...


    Kul med en till på samma dag :)! Nej vågar heller tyvärr inte hoppas på något än :/. Men hoppas verkligen det går vägen denna gång, iaf fått tid för tidigt ul om ca 1.5 v :)! Kommer va så sjukt nervös då !
  • Anonym (Bebis2)
    Hejsan91hejsan skrev 2021-09-29 18:37:41 följande:

    Kul med en till på samma dag :)! Nej vågar heller tyvärr inte hoppas på något än :/. Men hoppas verkligen det går vägen denna gång, iaf fått tid för tidigt ul om ca 1.5 v :)! Kommer va så sjukt nervös då !


    Jag ska också göra tidigt ultraljud nästa tisdag :) Hoppas få se ett hjärta och sen blir det väl nästa väntan till KUB.
  • sapa

    Hej Alla,

    Ni som fått tid för tidigt ultraljud, hur lyckades ni med det? ???? Jag fick höra från barnmorska att det är nästan omöjligt att få ut något av det (vilket inte låter trovärdigt) och en lång föreläsning om hur privata kliniker pumpar en på pengar och "letar fel"

    Jag har också cellförändringar som ska op bort efter graviditet och jag sa att för att lugna mina nerver hade det varit betryggande att få en indikation på att allt ser bra ut. Läkaren körde på samma linje att jag bara skulle ta allt med ro.

  • Sofia9640

    [quote=81406688][quote-nick]sapa skrev 2021-09-30 10:40:20 följande:[/quote-nick]Hej Alla,

    Ni som fått tid för tidigt ultraljud, hur lyckades ni med det? ???? Jag fick höra från barnmorska att det är nästan omöjligt att få ut något av det (vilket inte låter trovärdigt) och en lång föreläsning om hur privata kliniker pumpar en på pengar och "letar fel"

    Jag har också cellförändringar som ska op bort efter graviditet och jag sa att för att lugna mina nerver hade det varit betryggande att få en indikation på att allt ser bra ut. Läkaren körde på samma linje att jag bara skulle ta allt med ro.[/quot

    Hej!

    För min del så fick jag ett tidigt ultraljud då jag fick ett sent MA i somras (förlorade mitt barn i v.19). Därav ville de nu försäkra sig om att allt såg bra ut. Jag tror att man alltså måste ha en "bra anledning" för att få boka tidigt ultraljud gratis på mvc. Jag hade såklart velat gjort detta vid förra graviditeten för då hade man kanske upptäckt om det var fel på bebisen innan, men jag vet ju inte. Jag önskar alla kunde få göra tidigt ultraljud, men verkar tyvärr inte finnas dom resurserna idag.

Svar på tråden BF maj 2022