• Anonym

Jag är så lättirriterad!

Jag undrar om det är någon som har det som jag...

Jag har sånt problem med mitt humör! Jag ses som en jätteglad och trevlig tjej på jobbet, och där stämmer det ganska bra. Men hemma och inför dem som jag känner väl, är jag sååå lättirriterad! Jag kan förstöra en hel dag med att vara irriterad och anmärka på "fel" som egentligen inte finns... En riktig ragata helt enkelt! Och inte är det vissa dagar i månaden, utan det är nästan för det mesta...

Jag har provat rosenrot, och jag tyckte att det funkade bra i ett par månader, men nu är jag lika irriterad igen, trots rosenrot. Jag har slutat med p-piller, och har kopparspiral, så inga hormoner där.

NÅGON som vet varför?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-09-09 19:28:08:
    Ny tråd, eftersom denna snart stängs: www.familjeliv.se/Forum-4-50/m12303726.html

• Svar på tråden Jag är så lättirriterad!
  • Anonym

Hej Anonym (gravid), jag vet faktiskt inte om man får äta det när man är gravid... Det får vi ta reda på! Om man får det, tycker jag att du ska prova.

Jag tror inte att jag var så "farlig" när jag var gravid, utan mina besvär kom efter, när mitt andra barn var bebis... Och hade nog att göra med att jag var så trött, så trött, för att han inte sov.

Dina problem är kanske hormonbesvär, men inte gör det vardagen roligare... Kram på dig!

• Anonym (blir galen)

2 dagar utan utbrott & psykbryt....Underbart!

• Anonym (Jag också)

Jag är hemsk ibland oftast varje dag någon gång o m dagen.. är jätte elak mot min karl och alla andra.. (dom jag känner).
    Känner mig som ett psykfall

• Anonym

Anonym (blir galen), så härligt! Har du pratat med BVC?

Jag har också haft det lugnt den här veckan, sen jag började med rosenrot. HOPPAS att det håller i sig!

• Anonym (blir galen)

Har inte pratat med BVC, tar det efter helgen.
    KOmmer inte att ha tillgång till internet nu på ett par veckor så jag kommer att vara osynlig ett tag..

Sköt om er!

• Anonym (En till...)

TS, hoppas verkligen att det håller i sig för dig! Vore ju fantastiskt om du kunde få hjälp av rosenroten.
    Jag får gå och köpa en packe jag med

• Anonym (Argbiggan)

Herrejesus så många vi var! Hade jag ingen aning om
    Skönt på ett vis att veta att man inte är ensam. Jag känner mig ofta som en tjurig flickvän som får utbrott för minsta lilla, när tv krånglar, om jag gör illa mig eller tappar något.
    Det är ett under att min sambo är så pass tolerant. Jag skriker rakt ut och kan inte behärska mig, för att i nästa stund ångra mig och tycka att det var onödigt. Slår i dörrar och har mig.
    Usch. Rosenrot har jag aldrig hört om i dessa sammanhang men låter värt att kolla upp. Pratar med psykolog oxå, det är skönt.

• Anonym

Anonym (argbiggan), det låter som att din sambo klarar sig ganska bra, det är inte honom du blir irriterad på? Det är ju i så fall jätteskönt... Men det måste ändå vara jobbigt att bli så arg hela tiden... Ja, visst är vi många, och det är skönt att veta att man inte är ensam.

Ja, Anonym (en till...), köp Rosenrot! Du måste berätta hur det känns sen! Jag har inte blivit nån ängel, jag blir fortfarande arg och irriterad, men den där irritationen som HELA tiden surrade i bakhuvudet, är faktiskt borta! Hoppas att det beror på rosenroten, eller så har jag bara en bra vecka...

Anonym (blir galen), lycka till på BVC! Kom tillbaka sen och berätta hur det gick!

• Mrs Jane Doe

Har inte läst hela tråden, men här är en till...

Mitt humör började svänga (snacka om underdrift ;o) i början av min graviditet för... *tänker* 4 år sedan och har inte blivit mycket bättre sen dess... ;o(

Maken har fått stå ut med en hel del, och det var inte förrän vi kontaktade en psykolog som jag faktistk insåg hur det stod till med mig - hur jag egentligen betedde mig mot honom...

För mig har gått i vågor - värre kring mens, t ex... Maken har kunnat räkna ut när mensen var på g bara genom antalet "utfall" mot honom...

Tur att man har en förstående make... som inser att det inte är _honom_ det är fel på... och inte mig heller för den delen...

Vi har lärt oss att leva med det... Har också provat Rosenrot med ganska gott resultat... Annars är det som räddat vårt förhållande kommunikationen mellan oss + att maken har en förmåga att sätta sig in i min situation + att han lärt sig "hantera" mig när det är som värst...

Faktum är att mitt humör är en av de stora anledningarna (inte den enda dock) till att vi bestämt oss för att inte försöka få fler barn...

• Anonym (Argbiggan)

Jo visst tar det energi att bli pissed för var och varann sak. Det är mycket det beror på, men min sambo har inget med det att göra. Det är mina känslor inför mig själv till stor det, stress, lite bitterhet över ditten och datten. Blir lite besviken på mig själv att jag inte klarar av det eller hunnit med det osv. Men det blir bättre!

Svar på tråden Jag är så lättirriterad!