-
Så fortsätter vi här då alla glada kossor
-
Svar på tråden Kogänget surrar vidare 2
-
Då var vi hemma igen då...
Haft det så himla bra och vädret verkar ha rättat sig efter oss...i onsdags när vi kom var dte kalasväder så då åkte vi till en badplast ca 3 km från vandrarhemmet...långgrunt och varmt vatten!! säkert närmare 25 grader...D älskade det!!!
Dagen efter var det si så där väder...igenmulet på morgonen, så vi åkte till Kålmården...blev varmt på dagen, men knappt nån sol...men det gjorde ju inget...vi blev rätt trötta av alla dessa backar!!!!!
såg delfinshowen vilket D tyckte var roligt, sen såg vi BAMSE, elefanter, tigrar, giraffer, naken-janne (japp, ni läste rätt...tack o lov var han påklädd
)
åkte linbanan innan vi åkte "hem"....spännande tyckte D!!!
igår var vi till Söderköping och strosdae...oj vilken vacker liten stad....gick längs GötaKanal, åt smörgås där på en bänk...blev ingen glass dock på Smultronstället...var sån himla kö dit så att det var inte läge...åkte ut till St Annas skärgård o badade istället.....
vandarhemmet var mycket bra, kan rekomenderas....
träffade en kossa nyss på maxi när jag var in o handlade...Minja...vilken mage!!!!!
så, då vet ni att vi är hemma och har det bra...nu ska jag lägga mig en stund o sova...
-
Välkommen hem igen Darling
Låter som ni haft det jätte mysigt!!!
Nu är även vi hemma igen efter Rapsody in Rock. Det var riktigt härftigt i Dalhall
Vi fick åska, blixt och ösregn just efter vi hunnit hitta våra sittplatser. Det var dock 1,5h kvar till föreställningen så vi sprang upp å väntade under tak. Tur vi hade regnkläder med oss. Men vad mäktigt det var med åska å blixt. Åskknallarna förstärktes en del i "hålet" så var rätt läckert
Slutade iaf regna till föreställningen även om det duggade lite lätt till en början. Men vilken bra show....å vad skojig Lenni Norman var. Han är ju bara bäst helt enkelt....haha
Kan varmt rekomenderas iaf denna show. Trodde inte det skulle bli sådant ös med "stunt-tricks" och fyverkerier mm. Häftigt!!!
Jäntan hade haft det super bra hos mormor å morfarn ett helt dygt. Å vi fick stora kramen när vi kom å hämta henne. Hon gick emmellan oss å bara kramade å kramade....vilken super gullig jänta vi har
Vi hade ju saknat henne någe otroligt så var skoj att få ett sådant välkomnande. Hade räknat med att hon skulle vara lite avvaktande men inte heller
Kom förresten inte hem förrän 04 idag så är liiite sega. Blir bara en hemma slappar dag idag! -
hej hopp alla kossor, hemma igen med magen och kalvar i bra form
Ledig sista 2 dagarna innan slit och släp börjar igen *suck har ingen lust*
Vet inte om jag skall bry mig om rabatterna som behöver ansas eller om jag skall plocka av hallonen har inte lust till något idag, vill helst glassa på stranden men är dess värre inge bad väder tycker jag ?
så vad gör ni andra denna tråkiga måndag??
-
Välkommen hem igen du med Minja!!
Här hemma är lusten och musten borta också. Har börjat må illa igen med start förra veckan. Så är så himla seg så har blivit till att sitta hemma å uggla hela dagarna. Håller på att beställa foton från Eggeborns. Har inte satt in i pärmar sedan november så kände det var dags beställa å fixa det där
Det är väl det mesta jag orkar med just nu. Sitta framför dataskärmen....eller ligga i soffan
Trist värre!!!
Vet inte hur det ska gå när M börjar jobba på måndag...då slutar min sovmorgon
Hur ska jag orka med det då 
-
Här är det också pest och pina. Verkligen en tråkig måndag!!! Åkt på världens brakförkylning, snorar och hostar hela tiden och huvudet känns som det skulle sprängas. Som det inte räckte med illamående som kommer över en titt som då. Så typisk start på semestern...och vi som ska iväg på onsdag. Ikväll har vi barnvakt över natten. Hade planerat att vi skulle gå ut på restaurang och sedan bio...och sedan packa imorgonbitti...men nu får det bli hämtmat och nerbäddad på soffan. Någon med något gott förslag på hämtmat??
-
hmm...törs jag tala om att jag haft en kalasbra måndag!!??
vi har varit till parken zoo tillsammans med mormor, morfar, farmor, ove, faster carin, jimmy och kussarna ellen o albin....fullt ös med andra ord!!!! var väl kanske liiiite varmt, men det gick så bra så...roligt hade vi och vi lyckades hålla ihop fast vi var så många. tittade på djuren, åt medhavd sallas, köpte glass...D somnade i vagnen o sov över 1 timme...sen var en tur på karusellerna som gällde...fiskade upp ankor o vann en stooor gris!!!!!! mannen min lyckades fånga den enda (!!!!) 200-poängsankan i hela dammen!!!! snacka om tur!!
på hemvägen åkte vi in ett oväder jag inte varit med om sen jag vet inte när...trodde allvarligt att biltaket skulle knöglas ihop!!!!! herre j**¨^ar vad det regnade och åskade!!!!
nöten: krya på dig!!!! hopaps du fick hem nå gott att äta!!??
solen: fy va trist att illamåendet är tillbaka!!!! hoppas att det inte blir med full styrka!!!
-
Stackars er som mår dåligt..hoppas ni snart slipper illamåendet/förkylningar...
Hade oxå en himla trevlig måndag
Jag å Jonte spenderade fm ute i det vackra vädret och åt köpte med oss lunch som vi åt ute i gröngräset...
Sen när J kom hem (jobbar dag denna vecka), blev det en tur till Ikea m Lovan...å det var himla trevligt
*tackar för trevligt sällskap*
När j kommer hem idag, ska jag ta cykeln ner på stan och uträtta lite ärrenden, bla försöka kolla vad som felar på digitalkameran..
Så om det är nån ko som känner för en fika runt 5 snåret, så hojta till
-
Darling: så du var ute och åke i regnvädret?
Här låg jag på soffan och halv slumrade , när jag hörde att dt började mullra, hatar åska så det var bara upp ut och hämta in tvätten sedan öste det ner, var ute och kollade när det haglade och de var stora som sten kulor som föll ner.
Sedan hade vi ström avbrott i säkert över 2 timmar och vad gör man när man har strömavbrott???
ja har vek jag tvätt och försökte komma på mat som man inte behöver använda ström till men ändå riktig mat....
Grillat med kall sallad blev det
I morgon är det dax för UL och börjar känna mig nervös inför det, tänk om allt inte är OK!!! *hyns, hyns hyns* -
Jag & jonte far till lögaren om ca 1 timme..kommer vara där tills j slutat jobba så vi kan åka hem m honom
Är det nån ko m kalv som känner för att joina oss, så är mobilen med.
Minja: Vad spännade m UL!
Ja av någon anledning går man och oroar sig för att det inte ska vara ok..det är dom där jäkla hjärnspökerna som härjar... -
Nöten: Krya på dig i massor. Trist sätt att börja semestern på men hoppas du kry till onsdag iaf! *kram*
Ja här hemma öste det ner också igår em/kväll. Med åska å blixtar. Men vi såg inget hagel och tyckte inte alls åskvädret var något mer än andra åskväder. Tänkte det passade utmärkt att handla i regnvädret så åkte till grannkommunen för att handla mat..där var det igenbommat för att de hade strömavbrott. Och alla människor som stod utanför å väntade i hopp om att det skulle fåt illbaka strömmen pratade om de där stora haglen å ett åskväder de aldrig i hela sitt liv sett förut. Vi var som frågetecken..*s*
Tänkte att jahaja då åker vi väl tillbaka till vår egen by å handlar då. De ska nämligen inte ha samma matning på strömmen så chansade på att där inte var strömavbrott. Men samma skit där. Så det enda stället som orkade sälja saker trots mörker och ej fungerade kassaapparat var Statoil
Där pratade också alla byborna om detta hemska åskväder...som vi tydligen missade helt trots att vi satt hemma å tittade när blixtarna var just över huset. Ville ju inte lämna kåken just då utifall ngt skulle brinna...
Men hemma fungerade minsann strömmen finemang
Vi har dock ett litet diselkraftvärk vid händelse av längre strömavbrott som vi kan köra igång, fördelen med att bo på landet
Minja: Trodde du redan gjort UL? Eller har jag helt missförstått allt...hmm....? Eller är det ett extra UL?
Själv väntar jag då på inskrivningen på måndag
Sedan blir det väl UL rätt tätt inpå det gissar jag...