-
Så fortsätter vi här då alla glada kossor
-
Svar på tråden Kogänget surrar vidare 2
-
Jc: Håller med om att det är ett svårt beslut, kommer också troligen att behöva ta det beslutet senare, eftersom vi vill ha minst tre ungar. Men jag är inte tillräckligt påläst för att kunna ge något råd.
Glömde förresten säga att alla hjärtligt välkomna att hälsa på oss här om ni har vägarna förbi eller om ni bara känner för ett miljöombyte och vill se en vacker stad!
Hoppas på att kunna komma på någon träff snart. Skulle vara så rolig att träffa alla det var ju väldigt länge sedan nu.
Det har varit SÅ rörigt ett tag med saker på flera olika ställen och varken internet, TV, eller telefon (finns inte ens ordentlig täckning med Telia i torpet). Men nu har vi full kontakt med omvärlden, så man börjar så smått känna sig som en civiliserad människa igen.

-
Hej alla!
Hoppas ni har haft en bra sommar, jag har jobbat häcken av mig, skönt att det finns lite mer i plånboken, men skulle ju vara skönt att ha varit ledig samtidigt som mina pojkar!
JC:
Jag valde att INTE göra fostervattenprov, mest för att riskerna var lika stora för missfall/skadat barn. OM jag skulle bli gravid igen (vilket aldrig kommer att hända), så skulle jag inte göra det. Ställ dig frågan: OM det visar sig att jag har ett barn i magen som har Downs, tar jag bort det då? Svara du ja på den frågan så tycker jag du ska göra provet...Det var så jag tänkte...men det är ju bara du som kan ta det slutgiltiga beslutet...
Lycka till!
MInne -
tjo brudar...kikar bara in o kollar av läget....
JC: kan förstå din oro och svårhet att besluta....hur du än gör så måste det vara ditt beslut och det måste kännas rätt för dig...bra råd va?
*kram*
välkommen hit igen Choko!!!! det var ett tag sen....hoppas vi ses nå framöver....vi har kanske inte vägarna förbi dig så..men det löser sig ju alltid...
hej du oxå minne.....hopaps sommaren varit bra trots jobbat för fullt?? jag har ju återgått jag med nu till arbete...lagom skoj...
-
Hur blir det med träff nästa vecka? Lägger in listan igen
Ko/kalv träff ute i det gröna:
Tisd: Nitis (hela dan), solen,
Onsd: Nitis (hela dan), Solen,
Torsd:Nitis (hela dan), Solen, -
Ko/kalv träff ute i det gröna:
Tisd: Nitis (hela dan), solen,
Onsd: Nitis (hela dan),
Torsd:Nitis (hela dan), Solen,
Ändrade lite i listan. Kan inte på onsdag! -
Hej tjejer!
Tack för alla era svar ang testerna!!!
Har haft besök från Norrköping i helgen, så nu blir det fullt ös med att köpa grejer, hämta pass och packa väskor m.m
Någon av er som varit i väg utomlands som har något bra tips på vad som är bra att ta med till skruttan m.m Man glömmer ju alltid något....
Kramisar!! -
Jc: Vi har alltid med oss termometer, nezeril och alvedon när vi åker till torpet. Hoppas ni får en riktigt härlig resa!
Nu en tråkig sak: Cindy är jättedålig, så vi kanske måste avliva henne. Hon kan inte hoppa upp i sängen ens, och hon äter inte och går väldigt sakta. Var till veterinären i torsdags, men hon verkar inte bli bättre. Ska ringa till en, eller flera olika veterinärer imorgon och fråga vad man kan göra. Frågan är om hon klarar ett anfall till. Inte som hon är nu i alla fall, och då är det bättre att låta henne somna in innan hon får nästa anfall, så hon slipper att lida. Det är så svårt, men jag har varit förberedd på att jag kanske kommer att få ta ett sådant beslut.
-
Choko:
Vännen jag lider m dig!
Det är alltid jobbigt oavsett hur himla förberedd man än är..*kramar om*
Idag har vi varit på Djäkneberget hela familjen och spelat minigolf samt lunchat
Jonte somnade såfort vi satt oss i bilen påväg hem
..*s* och sover ännu...
Men ska ta och väcka honom nu, vill gärna att han somnar ikväll *s*
Solen:
Vi kan väl ta träffen på torsdag??
Jag skulle träffat en vän idag, men det blev ändrat tills imorgon ist...
Och på onsd kunde inte du..
Så på torsdagen?? Och gärna ute så dom kan springa och härja bäst dom vill
Iii..på måndag börjar inskolningen??
Ska bli så himla spännande
för att inte tala om skönt för skrutten, med att få komma hemifrån och leka med en massa andra barn varje dag
-
Jc71: solskyddsfaktor till jäntan, solskyddskläder till jäntan och mössa, kakor jäntan gillar och vatten lätt tillhands på flygplanet inför start och landning (obs landningen framförallt), barnalvedon, någon skojig bok på planet... hmm ..ja det var vad jag kunde komma på just nu. Allt detta användes vaje dag i Thailand iaf!
Nitis: Torsdag passar utmärkt. Och såklart vi är ute i detta vädret. Är det så här varmt så föreslår jag en badplats
Choko: Uscha vad tråkigt
Ibland blir det så att man måste ta bort ett liv för deras egen skull. Var samma med hunden min så har full förståelse!!! Det verkligen jätte jobbigt men tänk att du gör det för hennes skull och att hon då får det mkt bättre bland vännerna i himlen.
-
JC: skickar med en länk från ett inlägg som jag gjorde inför vår Lanzarote-resa...fick många värdefulla tips!!!!!
www.familjeliv.se/Forum-3-105/m5789978.html
nu vet jag inte vilken tid på dygnet ni åker, men när ni väl är på flygplatsen...låt henne rusa som bara 17...alltså, så att hon tröttar ut sig o kan sova en stund på planet!!!! D levde rövare där vid kl 4 på morgonen...han somnade när planet taxade ut o sov i nästan 3 timmar!!!!
har inte hört nå annat är kl 17 nu inför vår middag så jag bokar det nu ikväll tänkte jag...kl 17, och 8 personer!!!!!! på Mc Donald.....
(skulle bara se om ni reagerade...)
D har sin första inskolningsdag nu på onsdag...spännande värre!!!! hoppas på att det går så bra som det bara kan göra...liiiiite nervös är jag allt....
kram på er alla brudar!!!!