-
Så fortsätter vi här då alla glada kossor
-
Svar på tråden Kogänget surrar vidare 2
-
Solen: jag har varit på 1 Ul för att checka att det inte var 2 och vad hon (läkaren) kunde se då var det bara en.
Men i morgon är det det vanliga Ul och då skall Sambon med och kika och det skall bli så kul... men nervöst.. -
Minja: Ahaa då förstår jag. Ja det där med tvillingar få jag snällt vänta med å få reda på till vanliga Ul´et. Som förra gången! Visste inte ens man kunde få extra koll för att se det. Men jag tror inte det är det. För känns inte som så...haha
Ja förresten. Nu när läser andra meddlenadet jag skrev ovan. Det kan tolkas lite galet. Jag menade inte att alla "byborna" överdrev utan jag menar att vi var som frågetecken eftersom tydligen så missade det där riktiga åskvädret oss. Centrumet kan inte ha varit hos oss alltså! Men fanns i båda "byarna". Otroligt egentligen. Här fick vi ju ynka 2ml regn... Ärtorna har redan dött här så nu spelar det ingen roll men annars har vi behövt regn länge. Gräsmattan är som torrt hö
I morgon ska vi iväg å bada hela familjen. Verkar ju bli super varmt i morgon med så passar alldeles utmärkt med en dag på stranden å i båten på sjön
Myyyysigt!!! -
Här var det lugnt må jag säga
Alltså tjejer..måste ju berätta vad jag precis gjort *s*
Har bokat en kattunge!
Grejen är att sen Emil flyttade har Figaro verkat lite ensam och jamat väldans mkt..
Insåg att i höst när Jonte börjar på dagis, och vi båda (förhoppningsvis) jobbar..kommer han vara hemma solo hela dagarna..
Han som är van med 2 kattpolare + en burdus vovve som sällskap...
Så jag har efter mkt om & men övertalat Johan om att skaffa en polare till figaro..för tjejerna har ju varit ute katter, så dom kan jag ju inte ta hem.
Hade jag vetat att vi i slutändan skulle placera om Emil, hade jag aldrig släppt flickorna...
Men nu blev det som det blev...
Har sökt med ljus å lykta i nån vecka och ÄNTLIGEN hittat vår nya familjemedlem.
Det är en urtjusig Perser/exotic hane..dvs korthårig perser, vid namnet Gordon
Har självklart lagt in bild i albumet så ni kan kika
Men han får inte flytta föräns i slutet på augusti när han är 12v..
Hahaha..å saken är den att han bor inte direkt i närheten *s*..nää det blir till att ta en liten tur ner till götet för att hämta hem honom
Men han är drop dead gorgeus!! *fnissar* Så det är han värd...
ja vad ska man säga?!
*suckar lätt*..vet inte hur jag ska släppa nyheten för mina päron..dom kommer nog bli lite sura..jaja..det är smällar man får ta, det är ju för Figaros skull.
Något säger mig dock att han i början knappast kommer se gesten som positiv
-
nitis: guuuuuuuud så söt kissekatt!!!!
jag vill med ha ju!!! bedårande...förstår att du föll...
men varför skulle dina föräldrar bli sura???
vi har varit på en ny (för oss) badplats idag...VLT tipsade i veckan om en i Munga...mellan V-ås och Sala....jättemysig strand, långgrunt, varmt i vattnet.och näst intill tomt på folk!!!
härligt var det...och D älskade det som vanligt!! tänk att han måste ha fått sin pappas vattengen alltså...han knatar ut till midjehöjd och går omkring...SÄTTER sig i vattnet och hamnar ibland under...(vi är ju med och hjälper honom upp...) men han blir inte rädd av att komma under vattnet utan fortsätter traska omkring i det djupa....
karln målar på balkongen ute nu och jag sitter här o slöar...rättvist va???
-
Visst är han söt!
Mitt hjärta smälte när jag såg honom..( plånboken gör det när jag ska hämta hem honom
*fnissar* )
Jo dom tog ju över flickorna när vi kände att vi inte hann med vårt lilla zoo här hemma..
Och sen går jag å köper en till katt?
Men det är ju för att figaro inte ska bli så ensam i höst nu när vi inte har Emil kvar heller..han behöver en lekkompis
-
Å den badplatsen blev jag faktiskt jätte nyfiken på efter den artikeln..kanske tar en tur dit i helgen om vädret tillåter
-
Men lille sötingen då!!! Förstår att J inte kunde säga nej till att införskaffa honom.

Här har jag börjat kika lite smått på en katt igen, men det är ingen bråtska. Lisa trivs hittills ganska bra med att vara själv. Det kanske blir annat i vinter när det inte går att vara ute o leka längre. Kallt ju!!!
-
Min käre man stängde av datorn innan jag var klar med meddelandet igår. Orkade inte starta om datorn igen och skriva om...
Nitis: Det var en otroligt söööt liten kisse
Fast jag vet ju att skenet bedrar..*s*!
Igår var vi i favoritsjön hela dagen och badade, åkte båt och grillade korv. Himla mysigt. Och idag har vi varit en sväng till Järna i Sthlm och hälsat på ett par vänner där. Blev bad för hela slanten idag med
Så nu är man soldrucken så det räcker
Darling: Det var ett bra tips. Den sjön ska testas
Skönt när det rätt folktomt!!! -
var där igår igen...nu var det rätt mycket folk istället...men inte som på björnön där man nästan sitter på varann!!
D kastade sig i vattnet som vanligt....
vart ska vi äta sen då den 2 sept?? hittar inte den senaste listan med resturangförslag??
kanske gör jag en "kill-letning"....
-
Hej flickor!
Har inte ork att läsa alla sidor som ni lyckats knopa ihop, men hopas att det är bra med er allesammans!!!
I dag har jag äntligen en ledig dag, ska ner på stan å kolla lite kläder. Tänkte väl käka något, så om någon har tid å lust med lite käk...slå en pling!
Jobbar helgen men är ledig månd-tisd om någon vill göra något!? Måndag har jag bara BM inbokat på förmiddan.
Krasmisar!