• Svar på tråden Kogänget surrar vidare 2
  • Lovan

Eller, vill och vill - nu lät det jättekonstigt. Det lustiga är att vi inte sjungit den mycket alls, så alla blev jätteförvånade! Det var ju 5 veckor sen han var på dagis, så det kan ju inte vara influation från dem som kommer nu! Jag har inte ens försökt få honom att sjunga den, så därför blev jag JÄTTEFÖRVÅNAD över att han gjorde det.

• Lovan

Dessutom började han sjunga den helt apropå - det var ingen som hade sjungit den för honom den dagen alls!

• Darling73

va roligt lovan!!!! säkerligen har de sjungit den en hel del på dagsi...och nu så har han "smält" den nu och ville sjunga....barn är roliga på det viset!!!!!
    häftigt o plugga igen...jag är oxå sugen på pedagogik....men får ta det senare...känner att nu vill jag komma in i jobblunken och så först..kanske till våren att jag hoppar på en kurs....

nitis: trist med feber för J som ska börja...men jag håller med lovan...de allra flesta förskolor vill ju att barnen är feberfria 1 dag innan de kommer tillbaka till dagsi...och även om det "bara" handlar om inskolning 1 timme (?) så kan det vara jobbigt för honom....avvakta en dag o se hur det blir!!!!

karln min är hur duktig som helst här hemma han...målar och har sig...fasade på huset är klart, nu är det fönster som som ska kittas om, skrapas, grundas och sen målas....oj vad han sliter!!!!!

och D har nya sovvanor nu i och med dagis...sover nu från kl 12...och han är då så trött så han nästan somnar på vägen upp till sängen!!!!! gullunge......

man kan aldrig vara nere med en ballong ~ nalle puh~
  • Tre solstrålars mamma

Lovan: Vad skoj att du ska börja plugga!! Blir det förskolelärarutbildningen du ska hoppa på då eller ska du denna termin bara gå en kurs i pedagogik? Visst är det roligt när de små börjar sjunga å prata mer Man blir så facinerad av vad de kan....plötsligt så kommer det bara något och det låter ju så klockrent så man undrar hur länge de kunna säga/sjunga sådär. Elli har sjungt lite på Imsevimse spindel och på lilla snigel akta dig. Men sedan har det varit tyst på sångfronten. Men däremot kommer det nya meningar varje vecka vilket är jätte roligt Darling: Roligt att det går framåt med huset! Här tycker jag det mest står still hela tiden men hoppas på att vi åtminstonne blir klara till vintern. Finns alltid så mkt annat å göra här på tomten som att klippa häckar och äppelträd och gräsmattor och laga tak lite här å var och och och...... Så får nog räkna med att entrén dröjer ett halvår till Nitis: Ja det var ju typiskt otur. Krya på grabben!!

• Lovan

Solen: Japps, det är förskollärare jag tänkt mig att bli. Fanns plats på lärarhögskolan i Sthlm på lärarutbildningen för waldorf 0-7 år, så jag funderade på att hoppa på där istället för här i Västerås. Men sen tänkte jag om - det blir ju så himla långt att sitta och pendla varje dag! Dessutom ganska dyrt... *blä* Så det får bli till att plugga på mdh ett tag i alla fall så får jag se sen.

• Nitis77

Ja nån inskolning imorgon blir det då inte, och det hade vi inte heller räknat med..febern gick upp lite senare till 39,1...

Nej, vi kommer hålla oss hemma tills han är helt kurant ..det får ta den tid det tar det här m inskolningen...
    Ja det var himla otur ändå att han skulle insjukna precis dagarna innan..
    Men vi tror att det är en tand som spökar..för han dreglar jätte mkt!

Lovan:Visst är det häftigt när dom börjar sjunga
    Och att han sjöng så mkt?!!

Jonte kör nån enstaka fras från "bäbä vita lamm", "Lille katt" & idag kom "imse vimse spindel"..och då även lite av handrörelserna
    En till sak som han börjat med är att säga "tack" när han får nåt..*s*..låter så artigt så

• Choko

Lovan: Förstår att du måste blivit glatt överraskad!

Nitis: Hoppas att Jonte blir frisk snart! Inskolningen får ta sin tid, men håller med om att det var lite otur att han blev sjuk just nu.

Härhemma verkar de stora händelserna avlösa varandra... Testade positivt imorse!!!

251 dagar kvar...
  • Tre solstrålars mamma

Choko: GRATTIS Wohoo vilken babyboom vi har här i ko-gänget *kramen* Lovan: Åh vad avis jag är på att du ska plugga Blev så avis så var uppe på siten där de annonserar ut lediga platser på olika program osv. Såg att de har lediga platser kvar på den utbildningen jag vill gå och tänkt gå efter nästa mammaledighet. Men nu är jag super sugen på att börja redan nu till hösten. Maken puchar på mig så får se hur det blir här. Kanske träffar på varandra på mdh i korridorerna iaf Vet du förresten om man får stämpla så där kort tid som det blir för mig isf? Blir ju bara 20 dagar som är arbetssökande om nu hoppar på studier här till hösten...

• Nitis77

Wow GRATTIS Choko!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! *kramar om*
    Håller m Solis..det är verkligen baby boom bland kossorna

Här hemma har vi en super pigg å feberfri kille som busar runt m Eddie
    Så det blir dagis start imorgon

• Darling73

äh, vad fåglarna...jag sällar mig till babyboomen jag med

man kan aldrig vara nere med en ballong ~ nalle puh~
Svar på tråden Kogänget surrar vidare 2