• Svar på tråden Kogänget surrar vidare 2
  • Nitis77

Jag ska städa i en nyöppnad skola nere i city mellan 6-8 ihop med en annan tjej(?) som dom oxå anställt idag  
    Städfirman är nyetablerad här i stan ( finns i uppsala/enköping/sthlm), så det är deras första objekt..men när dom får flera, kommer jag även jobba mera...

Jag är så himla glad *s*

• Darling73

GRATTIS NITIS!!!!!!!!!! Skrattande alltid skoj att få jobb!!!! städa lugnt!!!!!!

Choko: va synd!!! Ledsenmen som övriga skrivit....alltid roligt att träna oxå siktar på maj eller sommarbebis då!!!!!!

Nu har D sovit första gånngen på dagis!!!!!! Inga problem det heller...fattar inte att det går bra!!! men klagar inte över det....underbart att höra är det!!!! Glad

man kan aldrig vara nere med en ballong ~ nalle puh~
  • Tre solstrålars mamma
    Choko: Skönt att du kan ta det så bra iaf! Då får ni träna lite till i bebisverkstaden då...och jag håller tummarna på en liten majbebis för er *många kramar*
  • jordnöten

Choko: Vad trist...men vad bra att du tar det så bra som du gör!!! Håller tummarna för nytt plus snart!!!

Nu är grabbsrna på dagis för första gången. Så nyfiken på att få veta hur det har gått...Tänkte följa med till inskolningen någon dag nästa vecka om jag har någon ledig vardag.

Nu är semestern slut. Men jag såg till att börja med en ledig dag på schemat Ska på kräftskiva i Skultuna ikväll och ska ha barnvakt
    Sen imorgon börjar allvaret som jag bävat för de senaste veckorna, nämligen jobba heltid. Vet inte riktigt om jag kommer orka med det...svullnat så i benen redan och fått åderbråck som inte är sköna att stå och gå med hela dagarna.

• Choko

Har nu lämant honom för andra gången och det gick också bra, ringde och kollade när jag kom hem för personalen tyckte att jag skulle det så de vet att jag inte är orolig. 

Personalen är så gulliga och snälla, vet inte hur många gånger de sagt att jag ska ringa, så jag inte behöver gå hemma och oroa mig. Så det känns verkligen att man absolut inte stör om man ringer.

Jag ska inte tillbaka förän 11.45. Och han ska äta och ev sova på dagis idag. Hoppas att det går bra. Tycker att han är den mysigaste och goaste ungen i hela världen (som alla mammor och pappor tycker om sina barn - vilken oerhört stor mängd kärlek det fmåste finnas i världen ändå!) och han blir bara goare och goare hela tiden. Jag älskar honom oändligt mycket! Saknar honom nog lite nu märker jag (tårögd). Jag hade gråten i halsen när jag gick från dagis. Varför vet jag inte, kanske för att det är ett stort steg vi tar just nu.

Nu under inskolningen skriver jag av mig på FL, men sedan kommer jag utnyttja tiden maximalt, så länge jag inte har fått jobb, och måste lämna honom, så tänker jag först och främst naturligtvis söka jobb under tiden han är på dagis, men sedan har jag planer på att starta eget i framtiden så det finns mycket jag kan förbereda och läsa på.

Skönt att få skriva av sig lite! Kram!

• Tre solstrålars mamma
    Choko: Ja det bra att skriva av sig Förstår precis hur du känner med att lämna på dagis. Jag kan få ångest bara tänker på att den dagen kan komma-..även fast även tycker det lite spännande. Men har alltid haft svårt lämna bort min lilla ögonsten någonstans. Det är ju lite därför också som jag å maken bara varit iväg en endast gång på "parkväll". Men det har börjat släppa mer och mer eftersom jag ser att det gått så bra de gånger hon varit bortlämnad samt att jag slutat amma vilket också då gjort att det lättare har barnvakt. Men ärligt talat toklängtar jag efter henne varje gång...*s*
    Kärleken är verkligen oändlig som du skriver och egentligen kan jag inte förstå hur denna kärlek ska kunna räcka till till en till unge. Eftersom all kärlek finns hos jäntan...eller?
    Angående starta eget planerna så önskar jag dig all lycka till med idén Sitter själv med starta eget planer men för att min dröm ska kunna gå i uppfyllelse så behöver jag några år på mig eftersom måste gå en hel del kurser för att lära mig mer om den "produkt" jag tänkt sälja. Mer än så vill jag inte säga eftersom ju inte vill avslöja idén
    Har en jätte bra länk till dig iaf: http://www.starta-eget.se/
    Där får du även tips till böcker som bra att läsa!
Svar på tråden Kogänget surrar vidare 2