• Svar på tråden Kogänget surrar vidare 2
  • Choko

Solen: Jaså du ska också starta eget! Vad spännande!!! Lycka till du med! (Tack för länken, var inne där igår för första gången.) Planerna på att starta eget har funnits länge, men inte förrän i somras kom jag på Idén med stort I, den som jag gått och väntat på! Men jag behöver också tid på mig, eftersom jag vill kunna så mycket som möjligt innan jag börjar. Nu blev jag ju skitnyfiken på din idé!!! Men jag förstår dig, vill inte gärna avslöja min heller här och nu.

V satt och åt när jag kom till dagiset. Han hade ätit bra. Han hade slagit sig lite när de var ute och blivit ledsen men snabbt glad igen och det känns bra också, att han är lätt att trösta.

• Darling73

jahaja, 2 stycken planerar starta eget....nu blev man ju rätt så nyfiken på vad det är för nå ni ska sälja!!!

undrar vad alla kossor hittat på under helgen då??

vi var på dop igår, ADORAs skrutta som fick bada i dopfundet (eller vad det heter) sen var det kalas med en massa gott att äta Skrattandemagen stod i 4 hörn sen tror jag....

var på Myrstacken idag på em...D hade hur roligt som helst...var alldeles svettig när vi åkte därifrån....mycket hoppa o klättra vart det för honom!!!

tänk att alla våra små går på dagis nu...är det bara Solens som inte gör det ännu??? Nötens börjar väl i morgon om jag inte fått det hela alldeles om bakfoten....?...tänk va stora de alla blivit!!!!

nåja, nu ska jag kika vidare.....ha det!!!!

man kan aldrig vara nere med en ballong ~ nalle puh~
  • Tre solstrålars mamma
    Choko: Tack tack

Darling: Det stämmer att det nog bara min jänta som inte går på dagis ännu. Förhoppningsvis får hon skolas in i mitten av september men det är ju väldigt osäkert verkar det som. Får aldrig klara besked och personalbristen är tydligen stor  
    Tur för oss att vi har en farmor att lämna till så länge!!!

I helgen har hela familjen varit i Stockholm och hälsat på min bror och hans tjej + dotter. Himla mysigt med trevligt sällskap och super god mat och en massa godis Tog min första långpromenad på 4,5 månad också, *kors i taket*. Det var himla skönt att kunna röra på mig lite igen. Nu när illamåendet tycks ha lagt sig.
    Innan vi åkte hem idag tog vi en sväng förbi min farmor och hälsade på. Fick mat och fika så vi storknade....*s*..typiskt min farmor!
  • Lovan

Första dagen i skolan idag! IIIIHHHHH!!!!!!!!!! FörvånadFörvånadFörvånad Jag är SKRÄCKSLAGEN!

• Choko

Lovan: Spännande!!! Det kommer säkert att gå jättebra!!! Lycka till!

Nitis: Lycka till du med idag!

• Nitis77

Så är första dagen på jobbet avklarad ..gick bra..men man känner sig en aningens osäker eftersom man inte jobbat m detta förut.
    Tjejen jag kommer jobba ihop med var super trevlig och erfaren lokalvårdare, så jag förvarnade henna om att det kanske blir x antal frågor i början

Helgen var super härlig!
    Vi for upp redan vid halv 1 i fredags. Bodde på ett jätte mysigt hotell..och det var så underbart på lördagen att bara gå ner och äta en god frukost och sen krypa tillbaka under täcket i några timmar

Bröllopet senare på eftermiddagen var super mysigt, och dom var så otroligt vackra hela familjen
    Efter vigseln var det 3 rätters middag i en sockenstuga, och massor m fina tal av vänner/släktingar...
    Jag hade fått äran att föreviga bröllopet/festen åt sötaste, så det blev en hel del korttagning för min del...

Lovan:
    Hoppas det gick bra i skolan!!

Idag lämnade vi Jonte för 1:a gången..det gick super bra, han vinkade så glatt i fönstret när vi gick
    Jag å Johan gick ner på stan och avnjöt en fika på A&M under tiden...träffade på Laneng som oxå höll sig borta från dagiset en stund

Är det nån ko med eller utan kalv som känner för en fika onsd, torsd el fredag runt 2 snåret??
    Jonte kommer gå mellan 14-16 dom dagarna, och jag kan tänka mig att då kommer jag bara lämna honom och gå direkt, för att återkomma sen vid 4...

Å jag går hellre ner på stan och softar. än bege mig hem för att sen gå tillbaka ner, fast'n det är nästan lika långt åt bägge hållen

• Nitis77

Så har vi lämnat honom för andra gången och var borta i ca 1h 40min, gick jätte bra
    Johan å jag körde en repris..dvs lång härlig fika stund på A&M

Imorgon ska han vara på dagis mellan 14-16 & få  äta mellis

Nöten; hur går det för er skrutt då?
    Jag förstår att du inte ser fram emot att få gå/stå hela dagar när du har åderbråck..minns hur jäkla jobbigt det var.
    Men får du mkt ont ska du ta upp det m din bm..det var ju pga det som jag blev sjukskriven.

• Darling73

nu har D haft 2 tuffa dagar på dagis med många tårar!!!!Gråter i går var det värre...så i mrose ville han INTE till dagsi...och när A skulle lämna honom var det gråt, klamra sig fast och så...men sen följde han iaf med sin fröken...snyftande....Ledsen så jag fasar för morgondagen då jag ska lämna!!!!!! kommer väl gråta jag med när jag cyklar till jobbet sen....

men som sagt, bakslag kommer nästan alltid så det är ju bara att rida ut och hoppas att han kommer över det fort.....

ikväll har vi P-möte....Uj va skoj!!!! ska iaf få pizza, så det är inte så himla synd om mig Räcka ut tungan

• Tre solstrålars mamma
    Darling: USch vad jobbigt. Ja även fast man vet de där bakslagen kommer så måste det vara hemskt hemskt jobbigt. Jag tvivlar på att jag skulle klara av att vara sådär stark och lämna då......nog bäst min maken tar hand om det där när vi väl är där..
    Vad är P-möte? Min hjärna står still....

Nitis: Härligt att det går bra för Jonte! Hoppas det får fortsätta så

Nöten: Undrar samma som Nitis. Hur går det på inskolningen? Och hur går det för dig på jobbet, står du ut? *tänker på er*
  • Darling73

solen: personalmöte......tänkte mig inte för för utan bara skrev som jag brukar....

attans vad det regnar idag då...mannen har bilen så jag blir ju så illa tvungen att ta cykel för att lämna D och ta mig till jobbet...himla tur att jag kom ihåg att ta med mitt regnställ hem igår

D vaknade före halv 6 i morse med...och vi ska inte iväg förrän vid halv 9.....blir lång morgon hemma....suck..jag är så trött så trött...vill bara sooooova!!!!!!!

Svar på tråden Kogänget surrar vidare 2