• Svar på tråden Kogänget surrar vidare 2
  • Tre solstrålars mamma

Jordnöten: Missade ju ditt meddelande där uppe. Vad skönt att det löst sig så att du går ner på 80% nu!! Härligt att grabben trivs på dagiset också! Och självfallet har iaf inte jag glömt bort ko-dejten här på lördag!!! *ser fram emot*

Nitis: Ska kika in på lilla kissen alledles strax.

Jc: Välkommen hem igen! Låter som ni haft riktigt mysigt Lycka nu till på utbildningen!

Minja: Instämmer med dig. Vill inget hellre än att få bort den här magen. Sömnen är förstörd....jag som nydligen fått börja sova efter amningen. Vi får hoppas sista halvan av graviditeten går ännu fortare
    Hur är de med illamåendet förresten? Är det borta nu?
    Mitt försvann i v17 så nu är jag iaf människa igen på den punkten!

Vi var på ul i onsdags och blev framflyttade 2 dagar. Så nu är det exakta datumet 26 januari. Men räknar med en februaribebis....bara den inte kommer den 10:e så får den komma ut när som...fast hellst tidigare 

• Tre solstrålars mamma

JIPPIE Jäntan har fått dagisplats!! De ringde nyss och sa att hon fick börja inskolningen på måndag! Åh, det är sååå spännande! Skönt att det äntligen ordnat upp sig efter allt strul!
    Har ni några tips på vart man får tag på namnlappar som redan namnet står på och som man kan stryka fast? Du Jordnöten pratade om något förut men minns inte hemsidans namn

• JC71

Solis: Supergrattis till dagisplatsen!!!
    Såg att du varit på UL, kändes det som förra gången eller var det en annan känsla? Jag ska på UL den 12/9 tror jag....spännande.

Shit...det ringde nyss på dörren, precis som om det brann el dyl. utanför står en svettig gammal gubbe i joggingkläder å flåsa. Han sa att han var från tvlicens i Kiruna, skitlurigt...kan dom se ut så? Han stack visserligen fram ett leg men han var så snabb att jag inte såg vad det stod. Haha han hade till och med en handduk runt halsen, jaja.

Nej nu ska jag bada skruttan...kram!

• Darling73

härligt solen!!!!!! vad skönt att hon fått plats...och med så kort varsel!!!! kommer inte ihåg vad 17 stället hette som vi köpte ifrån...men i de flesta kläder numera så finns det ju färdiga små lappar att skriva på...behövs bara en permanent penna till det....och lappar där man kan fyla i för att beställa finns oftast på förskolan.....LYCKA TILL!!!!

JC: låter onekligen bra skumt....de brukar väl endå vara kostymklädda va?????

har varit hemma från jobbet idag.....efter inskrivningen i morse, som gick bra (jättetrevlig BM) så kände jag bara NÄÄÄÄ orkar/vill/kan/ inte jobba idag...helt slut i kroppen och huvudet!!!! så jag har varit hemma...sov 2 timmar mitt på dagen, men lika trött för det....blir en sån dålig mamma känner jag samvetet spökar...men vad ska man göra??? biter ihop o kör på..men känner att jobbet tar ALL den energi jag har, sen hemma orkar jag knappt lyfta ett finger...stackars D!!!!! Gråter

man kan aldrig vara nere med en ballong ~ nalle puh~
  • Choko

Vår dator slocknade i söndags, har iofs väntat på det några år, eftersom den har varit lite konstig ibland... Men hårddisken är nog intakt så det som finns på den kan vi ju ladda över till den här (fick nyss hem den nya).

Darling: Det är fullt naturligt att du är trött efter jobbet. Det är ingenting du kan hjälpa. Men förstår att det kan kännas jobbigt när man så gärna vill ge 100% hemma med familjen också. Kram!

JC: Tycker också det låter skumt. Han kanske hade sprungit från Kiruna!

Solen: Grattis till dagisplatsen!

Nu ska jag kolla runt lite!

• Darling73

hmm...var kanske inte så himla konstigt att jag kände mig som jag gjorde igår...feber nu och helt slut!!!!! D är på dagis, ringde o hörde att et var OK att han var där till 14...inga problem sa de, skönt att vila upp sig lite...får se hur det blir i morgon då, blir nog hemma då med så att jag blir frisk nån gång....om inte annat så måste jag ju tillfriskna innan lördag!!!!

nu ska jag gå o lägga mig under täcket...fryser!!!!!!

man kan aldrig vara nere med en ballong ~ nalle puh~
  • JC71

Darling: Stackare, hoppas att du kurrerar dig snabbt! Jag har känt precis som du hela sommaren när jag jobbat, mått pyton hela dagarna på jobbet för att sedan komma hem å knappt orka hälsa på sina kära, helt däckad. Det är nog vanligt...ha inte dåligt samvete för det utan gör det som kroppen vill det är bara vi som ska krångla till allt i våra kvinnohjärnor. Inga dåliga mammor här inte!!!!

• Tre solstrålars mamma

Tackar tjejer Ja jag är så otroligt glad att dagisplatsen ordnat sig. Nu är jag bara lite orolig för hur hon ska trivas och hur personalen är och de andra barnen. Tänk om de är riktiga monster allihop....

Jc: Det där med tvlicens snubben lät ju onekligen bra skumt. Du skulle sagt han kunde komma tillbaka oflåsande och uppklädd om du ska lita på honom Men de kanske får in så dåligt med pengar numera så inte får använda bil i arbetet så kanske är som Darling skrev att han sprungit från Kirruna...hehe
    Angående ul så vet jag inte riktigt hur ska säga. Det kändes annorlunda, det gjorde det helt klart. Och bebisen liknar ju Mattias på pricken...*s*. Sedan verkar apparaten uppdaterad eftersom bilderna blev mkt bättre den här gången. Men känslan vad det är för kön finns inte där. Jag tror på flicka men tyckte bm antydde mot pojke så vi får väl se på könsbestämmande Ul vi skall göra.
    Egentligen skulle vi göra det nu på måndag men M fick förhinder och så ska ju Elli börja inskolningen så bokade om till 25/9. Evig väntan!!!
    Lycka till du på Ul

Darling: Uscha för feber. Här är en till som sjuk! Vaknade upp i tisdags med halsont och igår blev det feber, snuva och lite hosta. Idag samma. Känner mig jätte vissen och med en dundrande huvudvärk. Skönt att Elli är hos farmorn och farfarn mellan 08-17 varje dag numera! Ser inte lovande ut just nu inför lördagen men jag hoppas sååå på att få vara kry då. Har ju sett fram emot detta så länge!

• Nitis77

Här är en till sjukling..men inge feber tack å lov..bara himla förkyld.
    Längtar så till på lördag
    Sänder krya-på-oss-kramar så alla som ska komma kan!
    Ska dock jobba lite först...vi ska nämligen byggstäda på skolan, för dom som gjorde det har slarvat rejält..mkt skit kvar som vi inte hinner ta på våra 2tim på morgonen...

Grattis solen till dagisplatsen, skönt att det gick så fort
    Spännande m könsUL..vart ska ni göra det?

Nej, sambon donar m lunchen, bäst å hjälpa till

• Minja

Solen: vart skall ni åka och göra köns UL???
    Våran Bm ville inte tala om vad det var men antydde??? sade att det var väl roligare med en kille efter som Lilleman och nästa kommer så tätt??????
    är så nyfiken på vad det är som bökar om i min mage och funderar på att göra ett köns Ul men samtidigt är ju lite av kämpandet vid förlossningen borta för min del, kanske behöver ha den där extra nyfiken heten till att skjuta ut bäbisen......
    MEN jag tror nog att det är en kille som jag väntar (man får ändra sig senare va?? )

Svar på tråden Kogänget surrar vidare 2