• Svar på tråden Kogänget surrar vidare 2
  • Tre solstrålars mamma

Oj vad ni varit flitiga här

Nu har jag börjat plugga.. Företagsekonomi A. Heltidsstudier denna termin! Jag trivs som bara den, har äntligen hittat rätt efter så himla mycket velning
    Men fyy vilket krångel det är med att få ut ersättning från A-kassan. Har fortfarande inte fått klart alla papper och det har nu gått två veckor. De kräver fler papper och allt krånglar bara för min anställning var så "komplicerad".....*suckar*. Hoppas det löser sig snart iaf. Väntar just nu på registerutdrag från Stockholms universitet som de kräver för att se jag avslutat de studierna. Så kan ju räkna med att det tar minst en månad innan kommer kunna få ersättning från den korta tiden jag var arbetssökande. Inte har jag fått något svar på jobben jag sökt heller men tror inte jag får något annat svar en negativt om får svar. Men spelar ju ingen roll nu när jag ska plugga...

Lovan: Skoj att träffa på dig på skolan Vi får luncha fler gånger, de hade ju bra utbud! Kanske kan utbyta schema så ser vi när respektive har föreläsning osv. Kan vara skoj å ta en fika tillsammans mellan någon långrast på föreläsning

Vårt modem har pajat så sitter hemma hos svärmor just nu. Var tvungen betala lite räkningar så kunde jag ju inte hålla mig ifrån denna sida Men nu måste jag plugga. FÖrhoppningsvis får vi igång nätet igen i helgen om hinner köpa nytt modem. Tills dess får ni alla ha det så bra!

Kram
    /Lycklig

• jordnöten

Hej allesammans!

Oj vad ont om tid man fick att hänga på FL nu när det är heltidsjobb som gäller Är helt sopslut efter en dag på jobbet. Här om dagen höll jag på svimma på cykeln på väg därifrån. Får bita ihop en vecka till sen ska jag gå ner till 80% och vara föräldraledig 20%.

Inskolningen flyter på...A ser ut att trivas Sambon har inte börjat gå därifrån ännu men jag antar att det blir så på måndag. Tyvärr åkte A på feber efter bara nå¨gra dagar på dagis. Men eftersom han inte hade några övriga symtom så antar jag att det är reaktion efter 1½-års sprutan som han fick för en vecka sedan. Men vi höll honom hemma iaf.

Ha en trevlig helg kossor med familjer!!!! Ni har väl inte glömt koträffen nästa lördag??!!??

• Darling73

*gääääääsp*

varit på kick-off emd jobbet i helgen...eller igår till idag....skulle till hemlig ort. och jag lovar att vi snurrade runt halva västmanland och halva dalarna innan vi landade på VANBO HERRGÅRD utanför ludvika.....snacka om omväg!! jobbade lite på dagen när vi kom fram....blev väl lite si o så med det i och med att vi alla var så trötta...men sen på em skulle vi leka!!!!! Skrattande och vi hade först 5kamp med div grenar.....sen vart det FÅNARNA PÅ HERRGÅRDEN tror jag de kallade det för!!! var lite fångarna på fortet över det hela, med utmaningar och så i olika "celler"-----lösenordet klarade vi och sen sprang vi ner till vattnet för att leta upp skatten de gömt.....och det var JAG som hittade den!!!! en flaska skumpa de lindat in i folie och sen gömt i vattnet under en sten....SKÅL!!!!! (tog en liten liten mun bara...) sen var det lite tilltugg och bubbelbad som gällde...

kvällen slutade med middag, fast för mig illamående som jag var...i säng utan middag...Ledsen ussa vad otrevligt det blev!!!!! nåja...

Och över till nå helt annat.....D har blivit som förbytt sen dagisstarten!!!!! den goa, glada D som vi känner är helt borta...har bytts ut till en ledsen och ängslig D som varken vill sitta i knä eller själv, leka eller inte leka.....ja, ni förstår....jobbigt är det när inget duger eller är bra!!!!!

nä, nu ska jag packa upp min väska....sen när D somnat sätta mig o glo på TV o äta OSTBÅGAR!!!!!!!!! Skrattande

man kan aldrig vara nere med en ballong ~ nalle puh~
  • Tre solstrålars mamma

Här är en dagen efter dag.... Hade fest igår här hemma. Det var jätte trevligt...MEN nästa gång så blir det barnvakt Det var helt hopplöst att få jäntan somna. Just när hade lagt henne och gått ut...ja då går de av gästerna som skulle sova över in och lägger sina äldre barn vilka pratar och stökar så mkt att de väcker jäntan som blir helt otröstlig i 2h
    Så det slutar iaf med att jag får ta vagnen och ut och gå med henne i mörkret... då somnar hon äntligen!
    Men hon vaknar sedan 05.00 och är super ledsen igen....*suckar*. Då hade jag fått sova 4,5h....men men..är det fest så är det

Darling: Lät som en jätte skoj dag....förutom att den timade bad med illamåendet och graviditeten
    Tråkigt att grabben blivit så ledsen. Hoppas verkligen det går över. Jag lider med dig
    Förresten...ni har inte funderat på dagmamma om det kanske kan vara ett bättre alternativ.

• Nitis77

Låter som de flesta haft en bra helg...

Vi har ju äntligen fått hem nytillskottet..
    Jag är fortfarande så otroligt fascinerad över hur bra resan hem gick igår
    Först åkte vi bil till tågstationen & det tog 1 timme, sen tåget hem som tog 3 1/2 tim.. och han bara sov sött i mitt knä/transportburen

Väl hema var det en mkt nyfiken Figaro som tog emot..men se då kvicknade den lille till och fräste å morrade som en hel hund *s*
    Figaro backade artigt och höll sig på behörigt avstånd...

Idag har han dock fått lukta lite på den lille utan att få en "utskällning"....

Och ngt namn har vi inte riktigt kläckt ännu..men när man ser honom kommer man onekligen att tänka på katten Gustav ..men vi ska avavkta nån dag till innan vi beslutar oss för vad han ska heta

Sen var det 1:a danslektionen idag, jisses vad skoj det var..ser fram emot 12 lektioner till!
    Tog en sväng till marknaden & inhandlade 1 par fårskinnstossor till skrutten att ha på dagis, samt ett gäng nya anti-halk-strumpor
    Sprang på en ko m familj (lovan) som oxå  shoppade loss

Nej..dags att fixa lite middag, sen ska vi slappa i soffan å kika på film...

• JC71

Hej flickor!

Ja då var vi hemma igen efter 2 helt underbara veckor på kreta. Allt har gått superbra både med skruttan och mig. *ler*

Ser att det skrivits en hel del, orkar inte gå igenom allt. Men jag har fått lite koll på vad som hänt.

Darling: SUPERGRATTIS!!!!!

Choko:Kramis till dig...bara att ta nya tag!

Nitis: Säger grattis igen till allt skoj som hänt!

Solis/Lovan: Vad skoj att ni trivs i skolbänken!

Kanske har jag glömt någon som blir ledsen *ler* Hoppas inte!!

Själv så har jag en ganska lugn vecka framför mig, men måndag den 4 sep så blir det skolbänken för mig oxå, men i Sala. Ska gå en utbildning inom kriminalvården.

Nu ska jag trycka i mig yttligare ett par kokostoppar som jag inhandlade på marknaden, hoppade dock bara ur bilen för att springa å handla dessa. *MUMS*

Kramisar till er alla!!

• Nitis77

Har lagt in bilder på nytillskottet  för den nyfikne

• Darling73

JC: välkomna hem igen!!!!!! härligt att höra att ni haft dte bra o att allt gick bra med lillan!!!  Glad

nitis: himmel så söt kisse!!!!!!! håller fortfarande på SKORPAN....Flört

solen: tror tyvärr inte att det skulle göra någon skillnad om det var dagmamma eller dagis...det är nog den hela grejen att bli lämnad någon annanstans som gör det jobbigt...men idag har vi haft en rejäl KVALITETSDAG med bara familjen!!!! Skrattandesprang i pyjamas till kl 14, har bara myst i soffan/sängen, lekt, cyklat till affären osv...bara vi 3!!!! det var nog vad han behövde!!!!!!! för han har varit på ett himla bra humör idag!!!!!!

så att han vaknar kl 5 varje morgon beror säkert på hela omställningen tror vi....Förvånad det ger sig väl kanske....

snart lördag.......Skrattande

man kan aldrig vara nere med en ballong ~ nalle puh~
  • Minja

Nu är ännu en helg till ända, tråkigt nog.
    varit hemma och plockat lite här och där, rensat och lagt i ordning i garderober i vårat sovrum.
    Plockat bort lite sommarleksaker för nu anser i alla fall jag att sommaren är slut.

I morgon är det arbetsdag igen *suck* aldrig får man rast eller ro, vill ju bara vara hemma och mysa *läs städa för det är det jag gör*

magen växer och nu har första byxorna åkt bort, de är för små
    Längar tills magen försvinner just nu för nu börjar det bli svårt att sova och då är det bara lite mer än halva tiden som gått.....

Någon mer än jag och nöten som varit på Ul så vi kan få ett mer exakt datum på er...

kram och syns på lördah kl 17

• Lovan

Nitis: Åh, glömde att ni fått hämta kissemjauen! Annars hade jag ju frågat ut er totalt på marknaden, men jag var väl för mycket inne i shoppandet för att kunna tänka på någonting annat. Penga mun

Svar på tråden Kogänget surrar vidare 2