• chokladpralinen

sa ni något kul eller gjorde ni någon "tabbe" under förlossningen??

Det vore kul att höra om någon upplevt något roligt under förlossningen! Sa ni något "knasigt", eller gjorde något ni inte brukar göra.... Eller era män..

• Svar på tråden sa ni något kul eller gjorde ni någon "tabbe" under förlossningen??
  • fröken Anna

Ja det var jobbig att skura med värkar, men så MYCKET värre såklart om sköterskan sett att jag bajsat i badkaret, eller hur!

Gud vad killarna får stå ut med, hahaha. Lavemang!

• anemix

Jag försökte klappa till narkosläkaren medans han satte epiduralen på mig. Gick inge vidare

• Familjen Ericsson

Under de två dygnen jag höll på med att få ut vår lilla dotter så käkade jag nästan konstant(jag blev matad av sambon). Det skulle ju gå åt mycket energi hade vi läst och aptiten var det inge fel på.
    Väl inne på förlossningen fortsatte jag med det vi hade med oss frukt och choklad bla. krystvärkarna kommer igång och jag vill ha lite kraft mellan värkarna och ber sambon ge mig choklad. Jag får i mig en bit och börjar tugga ner den då jag känner en värk komma, eftersom jag profylaxandades skall jag "grunda med två djupa andetag" och chokladen är ivägen. Jag skriker ut chokladen (som är mycket god Anton Berg 70 %)på bm,sambon och undersyrran som står hukade neranför. Just då tänkte jag inte på det men när värken år förbi så skrattar vi allihopa åt att de fått choklad på kläderna och i ansiktet. Det konstiga var att jag bad om ursäkt fast det kändes som det mest naturliga i världen att bli av med det jag hade i munnen, de sa att de varit med om värre grejer.

• sassysashgirl

Anemix.. Jag med! men han fick sig en riktig utskällning när han var klar.. han satt epiduralen FEL 3 ggr! Det var INTE skönt!

• Familjen Ericsson

kissa var ju något värre

• fröken Anna

Efter förlossningen kände jag med handen mellan benen och fick en totoalchock, jag var stor som en fotboll där nere!! Var helt säker på att ngt var fel... Frågade BM om de glömt kvar sugklockan därinne... eeehhh, himla smart tänkt va? Men jag var helt allvarlig!

• sassysashgirl

Jag blev själv chockad över strålen men trycker man på för att bebisen ska ut så blir det ju världens tryck!½
    Dom fick skylla sig själva när dom inte lät mig gå på toan!!!

Svar på tråden sa ni något kul eller gjorde ni någon "tabbe" under förlossningen??