sa ni något kul eller gjorde ni någon "tabbe" under förlossningen??
Det vore kul att höra om någon upplevt något roligt under förlossningen! Sa ni något "knasigt", eller gjorde något ni inte brukar göra.... Eller era män..
Det vore kul att höra om någon upplevt något roligt under förlossningen! Sa ni något "knasigt", eller gjorde något ni inte brukar göra.... Eller era män..
fröken Anna
Härligt
Läkaren hade precis satt skalpelektrod på sonen och BM sa att det var flera timmar kvar tills själva förlossningen skulle sätta igång. Så hon tyckte jag skulle gå på toa och sedan tillbaka till salen där jag varit innan. Epiduralen hade tagit helt perfekt, så jag ställde mig upp vid gåbordet och skulle just ta det första steget. Då känner jag ett fruktansvärt tryck neråt och skriker "Ungen kommer nu". Nej, nej säger BM det är minst 3 timmar kvar, nu går vi. "Antingen kommer ungen nu eller så skiter jag på mig. Jag går inte ett steg till", skriker jag. BM tittar och säger: Ja, jag ser huvudet. Du har rätt. Sen springer hon där ifrån för att hämta armbanden till mig och bebisen.
/Cia
När sonen började titta ut mellan benen så sa BM (eller om det var studenten.. lite mycket lustgas
) :
- Nu ser jag håret på bebisen!!
O jag var så less på att ligga där o ha ont..
- Men snälla ta tag o dra ut den då.....
Men icke!!! Sånt pysslade dom inte med där.. där skulle man promt få göra allt själv
Och just innan som han "pluppade" ut så började dom dra i lakanet som jag hade på mig. Jag blev skitirriterad och höll envist fast det.
- Men lilla du (?) vill du inte ha upp bebisen på magen???
Jag fattade inget.. jag trodde det var MYCKET kvar.. men just som nån slet av mig lakanet så kom han ut!
Och jag hade ju hela förlossningen drömt att jag fött en MAJA, så jag var ju säker på att det var liten tösabit som var på väg.
Så jag blev helt chockad när nån sa att det var en kille.
Min enda kommentar blev:
-Men kära nån vilka stora fötter han har....
cicci..hahahaaahaa!
cicci2 Tänk om det kunde gått så snabbt för mig!! När läkaren och Bm diskuterade om jag skulle akusnittas (fattade det inte riktigt då) så var mitt viktigaste argument att jag ville att hon skulle födas på luciadagen. Då var kl 19. Jag påpekade det flera gånger när de sprang iväg med mig "hon kommer att födas på lucia va?" Tillslut tittade någon på mig och sa "Du är mamma om 5min!!" då började jag böla!
Då barnmorskan kände efter och konstaterade att jag var öppen 9 cm blev jag besviken och sa att det inte var möjligt, jag skulle ju ha epidural... I efterhand kan jag ju tycka att det är lite småkul, förlossningen var ju mer eller mindre färdig. Men då var jag ledsen...
Med min minsta så blev jag igångsatt! På natten hade min lilla "tampong" åkt ut" jag sa då att jag hade så jääävla ont o måste ner till förlossningen!
nej då sa läkarn! värkarna har inte ens börjat! Ta en sömntablett o två morfintabletter o sov! Vi sätter i en ny "tampong" i morgon!
Hahaha! två timmar senare var Hakim förr! Tänk er själva att ligga o krysta med två morfintabletter o en sömntablett i blodet! MORSNING!
Men det mest pinsamma för min del måste ha varit (nu i efterhand) när jag skulle duscha av mig efter förlossningen!
Halvhänger därinne o tvättar mig.. och när jag tvättar mig mellan benen så känner jag nåt väldigt konstigt. Inte nog med att man är som bedövad.. jag hade även fått nån knepigt "häng".. som små påsar som hängde ut.
Jag ringde på klockan o en BM kommer.. *haha* Jag vänder ryggen åt henne o böjer mig fram o ber henne känna för det hänger ut nåt konstigt..
En syn för Gudar minsann..
Hon drog på en handske o konstaterade glatt att det var hemorröjder.. härlig upplevelse.
Iinhen
Förstår att du blev besviken, epiduralen är ju fantastisk!!
Det dummaste jag sa under förlossningen, var att hon(bm) måsta verkligen torka bort bajset. För hur det än var, och alla på fl sa innan att när man ligger där bryr man sej inte, BRYDDE jag mej om det mitt i allt. Jag hade DÖont, men ändå snurrade det i huvudet på mej. Hur som helst. Jag skulle inte sagt nå. För sen torkade(nöp med papperet)bajs mellan varje kryskvärk, så det blev änuu svårare att konsentrera sig