• chokladpralinen

sa ni något kul eller gjorde ni någon "tabbe" under förlossningen??

Det vore kul att höra om någon upplevt något roligt under förlossningen! Sa ni något "knasigt", eller gjorde något ni inte brukar göra.... Eller era män..

• Svar på tråden sa ni något kul eller gjorde ni någon "tabbe" under förlossningen??
  • fröken Anna

Själv var jag så besviken efter mitt akutsnitt så på uppvaket sa jag argt med tårarna rinnandes "Nu blev det bergis en pojke också", som om det var det allra värsta som kunnat hända, hmmm, men det var en flicka!!!

• aleksa98

Jag har blivit "lurad" på epiduralen 3 ggr, ville verkligen ha den och jag sa att jag inte brydde mig om att värkarna kanske avstannade, men icke sa nicke

• fröken Anna

Epiduralen+mej=kärlek! Knappt så jag brydde mig om det kom någon bebbe eller inte. Jag bara lallade runt och var så lycklig över att inte ha ont!

• bäbistokig

Jag frågade bm hela tiden om jag hade bajat ännu å sen så frågade jag om min röv va vrängd ut å in för det kändes som att den såg ut som en snopp med stånd *piiinsamt*
    Man blir ju knäpp därinne på förlossningen.

~Stolt Mamma till Leah 20/8-06~
  • Saliro

jag petade min läkare i näsan med min stortå under förlossnigen

detta komemr dock jag inte ihåg och dom va så taskiga att berätta det för mig och när jag hade blivit snittat inte skönt att skrtta så magen hoppar=(

• Lisa123

Det tog inte lång stund innan lustgasen började hjälpa när jag låg i badet. BM och min man var i rummet och jag ropar till Niklas: Du det här är ju bättre än tequila BM frågade vad jag sa och jag hör Niklas stamma fram något om att jag svamlar.

Värre blev det senare efter någon timme i badet när samma BM frågade Niklas om han ätit lunch, annars kanske han skulle passa på och gå iväg nu. Hon hade nämligen också lunch och då kunde en annan BM komma in till mig under tiden. Jag låg i badet och var vansinnig på denna barnmorska som hade mage att stöta på min man när jag snart ska föda vårt barn. Tilläggas kan ju att hon var 55+ och antagligen inte det minste intresserad av min man och att hon äter lunch i personalrummet. Men för mig just då trodde jag något helt annat...hon fick ett lite kyligt bemötande när hon kom tillbaks

Lustgasen var underbar men man fick lite konstiga ideér för sig...

• Rastafairy

Lisa123!! haha ja skulle nog reagerat på samma sätt...gå i väg med min man liksom!! FY!

• fröken Anna

Fy vilken taskig BM, stöta på din man så där, fy!! Gu va knäpp man blir av droger...
    Jag fick lugnande för att få sova en stund och det var helt fantastiskt!!! Hade ju inte kännt någon berusning på länge ju... Var snurrig (hög) och bara skrattade. Överlycklig. Min man skämdes lite, men det var nog mest komiskt.
    Men sen tyckte jag så himla synd om honom som inte fick känna som jag, stackarn. Då börjar jag helt plötsligt gråta! För att min man inte fick va full! "Stackars dig buhuhu"!!! Då skämdes han nog på riktigt...

• tobiasmia

Hahaha..detta var ju roligt. Allting gick så fort från början till slut och vi blev beordrade in till BB av BM om vrälade i telefonen"ni kommer in NU!". Jag fattade ingenting och frågar dumt: varför? "För du håller på att föda!"...
    Sedan blev jag fullständigt vansinnig på min man för att han ville parkera framför BB och inte på gratis parkeringen en bit längre bort. Jag skulle verkligen inte ha någon P böta bara för att jag höll på att föda. Han åkte snällt iväg och lät mig stå och krysta utanför kl. halvtre på natten. Diskutera inte med en födande kvinna!
    Min enda smärtlindring var en spypåse som jag skrek i varje gång jag skulle krysta. Orkade inte med lustgasen "näh det har jag inte tid med" sa jag. men spypåsen, den fungerade alldeles utomortdentligt. Jag lät som en skräckslagen älg sa min man.
    Allt i allt en riktigt underbar förlossning faktiskt!

Svar på tråden sa ni något kul eller gjorde ni någon "tabbe" under förlossningen??