• chokladpralinen

sa ni något kul eller gjorde ni någon "tabbe" under förlossningen??

Det vore kul att höra om någon upplevt något roligt under förlossningen! Sa ni något "knasigt", eller gjorde något ni inte brukar göra.... Eller era män..

• Svar på tråden sa ni något kul eller gjorde ni någon "tabbe" under förlossningen??
  • miasz

Hahahahaha! Sjysst att han fick stanna iallafall

• Emmajohanna

Min mamma berättade för mig igår när hon skulle föda min storasyster. 
    När hon låg med värkar på sjukhuset och pappa hade gått på toaletten så började hon att ta lustgas.
    När sen pappa kom in i rummet så såg hon honom som ett stort, stort ägg och hon började skratta helt hysteriskt.
    - haha, där kommer ett äääääggg sa mamma.
    Min pappa som är lite försynt, blev ganska så förlägen när mamma låg och vred sig av skratt i sängen att han backade bakåt in i ett hörn av rummet och stog där för sig själv och småskrattade.

*** med bebis i magen, v 12 ***
  • anden 2006

En barnmorskestudent stod och kylde ner mig i pannan med en blöt, kall trasa. Efter ett tag gick hon iväg. Snurrig av lustgasen ropar jag: "Du glömde din hand!".

Det jag trodde var hennes hand var trasan hon lämnat kvar på pannan...

• Annelajjer

Min förlossning minns jag bara som ett enda töcken. Vi kom in tio på kvällen och då hade det inte kommit igång än, men elva timmar senare kom hon. Men jag minns så väl lustgasen. Det bästa som hänt mig. Jag hörde fel hela tiden. Tyckte dom pratade om äpplen(vilket jag vart väldigt sugen ¨på, men barnmorskan ansåg att det inte var tillfälle för fruktstund när jag var öppen 10 cm) och sen så låg jag och berättade för alla som kom in (det var skiftesbyte mitt i allt) att "lustgas is the shit!". Tror bestämt att ALLA skrattade åt mig då :) Bättre fylla har jag aldrig vart med om och att bakfyllan skulle vara vår lilla tjej gjorde det hela ännu bättre :)

• Ior79

Lustgasen var en riktig höjdare! Jag trodde jag och min sambo var själva i rummet... Trodde jag sa till honom att: Jag är ju för f*n full!! Hur glad som helst. Björn sa att jag behöver inte skrika. Hörde ett finss från min BM bakom mig...
    Senare när det blev beslutat om snitt kom det in typ 20 pers i rummet. En stackars sköterska skulle ta min hand och sätta dropp... Jag trodde hon skulla ta lustgasen... Spände ögonen i henne och sa: Masken rör du *** inte! Nä lilla vän sa hon jag lovar!

• Hatter

Min mamma gick rejält över tiden då hon väntade mig. Den 28e december fick hon nog och åkte in till sjukhuset och begärde att bli igångsatt. De sa till henne att inte vill hon väl föda barn på menlösa barns dag?! Varav min mamma skrek att hon gav fan i om det ens var Hitlers födelsedag.

De satte henne på dropp och ut kom jag.

• spinx

Hatter,
    Jag är oxå född den dan. HAr inte riktigt fattat det där med menlösa barns dag... Fast nu har de väl ändrat det till någe annat.

• daysi80

Är också född på menlösa barns dag....det har roat många genom tiderna...
    Nu heter det visst värnlösa barns dag...Mycket bättre!

Rolig tråd för övrigt, skrattar så tårarna rinner!

Svar på tråden sa ni något kul eller gjorde ni någon "tabbe" under förlossningen??