• chokladpralinen

sa ni något kul eller gjorde ni någon "tabbe" under förlossningen??

Det vore kul att höra om någon upplevt något roligt under förlossningen! Sa ni något "knasigt", eller gjorde något ni inte brukar göra.... Eller era män..

• Svar på tråden sa ni något kul eller gjorde ni någon "tabbe" under förlossningen??
  • lillastjärnan

Det var länge sedan jag skrattade så hysteriskt, ni är ju för roliga här!!!!
    Jag sa nog inget roligt alls, jag sa nog inte många ord överhuvudtaget... Hade så ont så jag bara krossade pappans hand och gav honom "döomdusåbaravågaröppnakäften"-blickar. När jag fått ryggbedövning gick jag glatt omkring ett par minuter innan det var dax för resten, och då blev det samma visa igen. Stackarn... Jag skulle definitivt inte vilja vara kille på förlossning...

• Evillmad

Jag som skulle plugga *asg i datasalen o folk kollar konstigt*
    Helt underbart!!!

• Maria84

Det jag kommer på för stunden är detta, inte så kul kanske...

Men jag hade inte sovit på nästan 2 dygn och knappt ätit nåt på 1 dygn heller när jag kom till förlossningen. Jag var bara öppen 4 cm när vi kom in så det blev till att vänta länge innan det hela kom igång ordentligt med hjälp av dropp. Men när jag satt där på sängen sen, några timmar innan sonen kom ut, så satte jag mig upp och skulle gå ut därifrån..
    "Jag orkar inte längre, jag vill hem och sova", " Jag vill inte vara kvar här längre, jag går under" Sambon hade ganska kul åt detta, lätt att gå hem när man ska föda barn
    Men jag var så jädrans trött!! Och vad arg jag var på två av barnmorskorna, inte så mycket att jag visade det för dem men sambon fick allt höra det sen när de gick ut..
    "Jag hade inte så ont så jag kunde allt röra på mig sa de" Vad i helsike visste de om det?!
    "Ät lite så du får lite energi" Jag kunde ju för tusan inte äta nåt för jag fick upp det lika fort. Sa några välvalda ord några andra gånger också efter att de hade gått ut

• Jessie23

Min kompis fick en snabb förlossning, bm hade kollat henne och hon var öppen 6 cm sen lämnade dom rummet. hon säger till sin kille i panik, hämta förlossningspersonalen nu, jag känner huvudet, nej då dom har ju precis kollat hur mycket du var öppen, ring på dom nu skrek hon och visst var det ett huvud där.

• wonderchild

När jag skulle föda mitt andra barn, var vi inne på förlossningen i 19 timmar innan han föddes. Ungefär en halvtimme innan han föddes hade inte krystvärkarna börjat än utan jag hade "vanliga" värkar o var väl öppen sådär 7-8 cm. Då grät jag o sa till sambon min att "Nu får ni avbryta det här, jag skiter i vilket, jag måste få gå hem nu!" Både han o bm skrattade åt det här med "avbryta".. 10 min senare kom krystvärkarna igång o det gjorde SÅ ONT! Min sambo höll min hand o torkade min panna, o helt plötsligt kom jag på att allt det onda var ju hans fel! Så mitt i krystandet skrek jag till bm: "SLÄNG UT HONOM! Han ska inte bara stå här o glo!" Som tur var lyssnade hon inte på mig för några minuter senare är Kasper född

If you want breakfast in bed, sleep in the kitchen.
  • Grebbba

Detta är den bästa tråden nånsin! Jag gjorde inget kul under förlossningen, men jag ska öva på några av dessa repliker till nästa gång!!

• annabus

en ganska vanlig grej kan jag tänka mig.. men när jag hade som ondast så bad jag om lustgas. jag fick lustgasen men tyckte den var lite klen.. bad dem öka upp lite.. plötsligt började jag asgarva o bara vrålade "jag är ju skitfull!!" mina två vänner som var med hörde jag stod o fnissade bredvid mig.. behöver jag tillägga att de skruvade ner lustgasen ganska fort igen

• fröken Anna

Jag låg på operationsbordet, söndergråten, redo för att sövas inför ett akutsnitt. Allt var kaos omkring. Ingen hade riktigt tid för mig... Då kommer en manlig läkare/sköterska och tar min hand och klappar mig på pannan. Han säger ingenting. men jag får de konstigaste vibbarna... Det här är fel, han kan verkligen inte operera mig! Det är något allvarligt fel med den här mannen!! Han tittar jättekonstigt på mig.. Jag får panik och snyftar att han måste gå...
    Då börjar han prata och jag inser att det är min egen man...??!! Han var ju helt grönklädd med mössa och munskydd. Kände inte alls igen honom ju. Då fick han stanna då...

Svar på tråden sa ni något kul eller gjorde ni någon "tabbe" under förlossningen??