sa ni något kul eller gjorde ni någon "tabbe" under förlossningen??
Det vore kul att höra om någon upplevt något roligt under förlossningen! Sa ni något "knasigt", eller gjorde något ni inte brukar göra.... Eller era män..
Det vore kul att höra om någon upplevt något roligt under förlossningen! Sa ni något "knasigt", eller gjorde något ni inte brukar göra.... Eller era män..
anden 2006 *ASG*
Vill också höra mer!
En kompis kille skulle stötta henne under förlossningen och höll henne hårt i handen tills sköterskan sa till honom att han kanske skulle hålla sin tjej i handen istället....Så han skämdes när han upptäckte att det var sköterskans hand han greppat tag i, hihi
kul o kul...
Det tycker jag inte , men det är vad jag minns tydligt...
Jag sa iallafall när det var som värst... eller
jag skrek: - Men gör något då! till min sambo...
han sa arg : -Men vad ska jag göra då?!
Då sa jag : - Jag vet inte men gör något,,, så började vi gråta båda två....
puff vill ha mer
Roligt och roligt vet jag inte, men lustgasen var en big hit kan jag lova. Jag skulle precis förklara för min sambo att jag var Darth Vader då BM kommer in, jag blev skitsur och deklarerade att det här med lite privatliv var visst inte på fråga.
Sen missuppfattade jag någonting på vägen, så snart någon pratade med mig så tog jag lustgasmasken för att svara i. Det enda som hördes var ett mummel som min kära sambo på något konstigt vis lyckades översätta.
Någon gång under förlossningen så blev jag ombedd att gå på toaletten, en full kissblåsa är tydligen inte gynsamt när man ska föda barn. Det gick helt åt skogen dock och jag fick inte ut en droppe...vilket jag med öppen toadörr högt deklarerade för hela avdelningen. Min sambo har efteråt berättat att det kommit in ett par som var i ett ganska tidigt skede, mannen hade sett jättelugn och peppad ut...tills han hörde mig skrika från toan^^
Min son var lite seg med att komma ut och hjärtljuden gick ner, en förlossningsläkare kallades in för att ta mjölksyra på lillen. Innan detta bestämdes så hade man ju "dukat" upp för att ta emot sonen, men detta fick ju tas bort eftersom läkaren behövde "bordet". Jag tittade snopet upp och frågade om det inte blev något barn ändå eftersom de dukade av.
När sonen var ute så var det dags för moderkakan som inte heller ville komma ut riktigt. En sköterska fick trycka på min mage för att på så vis få ut den, hon får kramp i armen varvid jag snällt räcker henne masken med lustgas och frågar om hon vill ha. Hon avböjde skrattande.<
Förlossningsläkaren skällde jag för övrigt ut både en och 10 ggr, han tyckte jag jobbade så bra och detta skulle ju gå finemangens. Skitsnack tyckte jag, vad visste han som var man? Att han säkerligen varit med och förlöst fler barn än jag kan räkna till hör inte hit. Jag bad honom om sugklocka och vart skitsur när han inte ville gå med på det, jag visste ju att de brukade hjälpa andra att få ut sina bebisar...så varför kunde inte jag också få lite hjälp.
Undrar jag om de hoppas på att jag snart kommer tillbaks och föder ett litet syskon :P
jag minns inte detta, var rätt borta några timmar, men min sambo berättade att jag hade satt mig upp (låg i sängen) och sagt helt allvarligt att vi var tvugna att åka hem nu eftersom klockan var 9 och vi brukade kolla på ett avsnitt av full frys på dvd varje kväll vid den tiden.
när jag efter några timmar fick kejsarsnitt så frågade jag om inte en doktor som var där hade något roligt att berätta, det hade han inte så jag började recensera filmer istället. en film som kanske inte var så passande var filmen "awake" som handlar om en kille som ska opereras och något går fel så han känner hur de skär i honom men kan inte säga något.. hmhm.. som tur var hände det inte mig :)
Jag hade legat med enorma värkar på förlossningen ett tag och var helt slutkörd i kroppen. Jag fick lustgas och efter det så babblade jag på om allt möjlig. Jag skulle få epidural och när dom skulle sätta den så hade jag redan hunnit öppna mig helt. Det gick på typ två timmar från 2 cm - 10 cm så dom blev lite tagna på sängen.
Jag hade legat och skrikit att jag vill ha epidural men när dom förklarade att jag inte kunde få det för det var dags att börja krysta snart, då tog jag lustgasmasken och slängde i en barnmorskas huvud. "Oj, här går det livat till" får jag till svar. Men jag skrek bara: " Håll trut och få ut mitt barn istället!!"
Herregud hur kan man vara så oförskämd emot sådana fantastiska människor som gör ett sånt underbart jobb..
Jag bad om ursäkt dagen efter men hon bara skrattade åt mig. Tror dom varit med om endel 
Jag frågade barnmorskan om hon va helt slut i huvudet som hade 3 barn. hur fan kan man genom lida denna hemska smärta TRE gånger. hon bara skrattade åt mej och nu 6 veckor efter min förlossning kan jag faktiskt tänka mej att gå igenom en förlossning igen men inte än på många år.
konstigt att man glömmer den smärtan så fort.
när jag hade som ondast och tyckte som mest synd om mej själv sa jag till min sambo att "efter detta ska jag köpa en present till mej, till bara mej. det har jag förtjärnat. typ en ny köksbänk". har dock inte köpt mej någon egen köksbänk än men det kommer för det har jag verkligen förtjärnat