sa ni något kul eller gjorde ni någon "tabbe" under förlossningen??
Det vore kul att höra om någon upplevt något roligt under förlossningen! Sa ni något "knasigt", eller gjorde något ni inte brukar göra.... Eller era män..
Det vore kul att höra om någon upplevt något roligt under förlossningen! Sa ni något "knasigt", eller gjorde något ni inte brukar göra.... Eller era män..
Jag blev väldigt beskedlig under min förlossning och bad om ursäkt redan innan jag använde fult språk, "ursäkta mig men helvete vad ont det gör!"
Envisades att kalla lustgasmasken "min kompis" och drack upp energidrycken jag fick under martyrskap haha.
Minns (men sa inget) att barnmorskan tyclte jag behövde dricka och hällde ut min "gamla" cola (!) och hållde upp den äckliga landstingssaften istället. vet i tusan om inte colan har mindre tillsatser i vilket fall smakar den mycket bättre än saften. Blev lite sur faktiskt...
Annars var det nog Sambon som stod för de bästa kommentaren. Hadetvingat honom att titta på förlossningsprogram i månader innan vår lille prins kom så han trodde att först kom huvdet och sen axlar och allt i lite lagom takt så där. Jag klämde ut huvudet och resten av prinsen bara åkte ut och sambon sa:
"Det kom ett barn!"
Nähä!
Läs min förlossningsberättelse på min blogg här på FL, sa en del kul... 
något jag nu finner jäkligt pinsamt var att när barnmorskan sa att huvudet började synas så bad jag sambon ta kort. "Jamen, jag kommer ju aldrig få se det annars" var min kommentar.
Rolig o rolig vet jag inte rikigt men man har ju hört så mycket om att folk sagt roliga saker under lustgasrusen o när jag låg på förlossningen var det tråkigt väder men så när jag låg och andades i masken så såg jag att det blev ljust i taket o var tvungen att fråga min sambo; "Skiner solen nu eller är jag lustgasig?" Han skrattade gott åt mig o sa att solen sken o att ja skulle fortsätta att andas ordentligt.
Sen när bebisens huvud stog i mynningen så frågade sköterskan om jag ville känna o det ville jag jättegärna, hade längtat länge efter det ögonblicket. När jag sticker ner handen och känner huvudet så utbrister jag "ÅH NEJ!!!" Vet inte varför jag sa så för jag var verkligen lycklig men kanske förstog ja då att det faktist är en bebis mellan mina ben.
Va roligt detta är
Efter många timmar och efter sista blodprovet från bebisens huvud bestämde läkaren att det skulle bli akutsnitt och när jag jag ligger där och dom tar blodprov på bebisen så får jag jätte ont i hjärtat som jag då har på höger sida och jag pekar och säger till att jag har ont i hjärtat. Då säger läkaren ja men det är inte hjärtat det är inte på den sidan då blev jag förbannad och skällde ut henne hur ska du operera ut bebisen när du inte ens vet var hjärtat ligger
Hihihi, jag skulle verkligen vilja föda fler barn, det är ju underbart! Men det får räcka med två...
När min dotter skulle födas, kom krystvärkarna som en överraskning, ingen var riktigt beredd. Jag och maken höll på att försöka äta lunch när värkarna tilltog, och vi kallade på sköterskan. Efter ett tag skulle hon försöka hjälpa mig att lägga mig på sidan så jag kunde vila (för det var ju låååångt kvar och satan vad ont det gjorde) och då slog det till. Jag skrek till maken att öka elen i TENSEN och så sög jag i masken, sköterskan sprang ut och hämtade BM och BM-student.
När jag så ligger där, fullt upp med att krysta, lägger studenten (som för övrigt var fantastisk) en hand på mitt ben och frågar lungt; "Malin, hur skulle du vilja föda?"
"Inte faan vet jag, skrek jag, jag håller ju påååååå! Flytta inte på mig!!!"
Nästa fråga var "Jag måste klippa upp dina trosor nu, ok?"
Eehhh, njae, jag vill nog helst behålla dem på
Eller?
Sen hörde jag BM viska till maken "Tror du vi kan flytta på henne (låg på sidan, kanske inte i helt rätt position) Maken svarade bestämt att det trodde han inte var en bra idé, så jag fick ligga kvar. 5 min senare ungefär var hon ute
Under en period glömde jag bort att man skulle sluta andas i masken till lustgasen när värken avtog. Min man som satt på sidan påpekade lite försynt att jag kanske skulle andas lite luft emellanåt. Lagom irriterad tog jag bort masken och sa högt och tydligt "JAG HATAR LUFT" och återgick sedan till att fortsätta andas i masken.
Kom dock en bestämd BM efter det och styrde upp det hela
Å ja som inte ens ville prova lustgasen innan, haha.
när pojken var ute efter en jättelång och jobbig förlossning log han på min mage, och jag tar med handen på vad jag trodde var hans lilla fot.. men det var det inte. Jag håller i hans snopp o säger titta va små fötter =)
Första förlossningen skrek jag till dotterns pappa:
"JAG KOMMER ALDRIG MER LIGGA MED DIG OM DET SKA BLI SÅHÄR!!"
Andra barnet (och ett akut kejsarsnitt) avtvingade jag sonens pappa att i detalj och kronologisk ordning berätta precis ALLT som hänt honom den dagen, från att han steg upp på morgonen. Jag var så nervös och behövde något att koncentrera mig på.
Blev lite hög på lustgas, och många knasiga tankar ägnades åt diverse barnprogram (ser på bollibompa med sonen). Jag undrade varför så många elefanter använde rosa läppstift (med referens till "mamma mirabelles hemvideos). När jag högt in i lustgasmasken började prata om elefanter föreslog BM att jag kanske kunde släppa den en stund. Inom mig suckade jag gott och tänkte "aaaaaah - vilket bollibompa-moment!!" Jag undrade även över varför sköterskan som var brunett syntes bättre än hon som var blond. Av någon anledning var det bara brunetten som jag verkligen lyssnade på. Och det var inte hon som var BM...