sa ni något kul eller gjorde ni någon "tabbe" under förlossningen??
Det vore kul att höra om någon upplevt något roligt under förlossningen! Sa ni något "knasigt", eller gjorde något ni inte brukar göra.... Eller era män..
Det vore kul att höra om någon upplevt något roligt under förlossningen! Sa ni något "knasigt", eller gjorde något ni inte brukar göra.... Eller era män..
Kommer inte riktigt ihåg hela förlossningen, men vet att när jag råkade slita ut nålen jag hade fått på handryggen och deklarerade detta till sköterskorna trodde de inte riktigt på mig och började "gräla" med varandra varför inte dropppet gjorde som det skulle. Vet att jag blev riktigt arg då, sa nog både ett och annat till min karl. Att sköterskorna stod kvar bredvid mig tänkte ju inte jag riktigt på...
haha... fasen va jag skrattat... min dotter måste tro att jag blivit galen...
Kanske oxå kan bjuda på ett litet skratt..
.. Jag hade en värk och slår med ena handen i madrassen.. säger min sambo "slå mig!"... å fan tänker jag.. vilken snäll karl som låter mig slå honom... Efter ett tag funderar jag på varför jag får slå honom ... "Nä, håll min hand sa jag..."... och så sa han inget utan lät mig hålla på..
Under en värk tar jag tag i min sambos skjortkrage och drar honom nära mitt ansikte.. "Vi ska inte ha något mer barn, påminn mig om hur ont det gör nästa gång vi ska skaffa ett..".. och redan i krystvärkarna säger jag "jag skaffar gärna 2-3 barn till inga problem"... hmmm...
man ska ju bara andas lustgas när när man har värk.. men jag andades typ hela tiden.. så bm frågar mig "har du en värk nu?".. jag svarar "jag vet inte".. min sambo frågar " varför andas du lustgas då"... för att det är så j***a gött"...
När jag var öppen 10 cm och väntade på krystvärkar så passade jag på att ringa alla mina vänner och några till... Stenhög på lustgas såklart. Själv tyckte jag inte lustgasen påverkade mig alls, min sambo har en heeelt annan åsikt.
När mitt andra barn hade kommit ut och jag legat och skrikit att jag inte förstår varför man utsätter sig för det här fler än en gång och att jag inte alls ville vara med så klämde min sambo ur sig
"Det här gick ju smärtfritt" (Han syftade på det snabba och okomplicerade förloppet...) Kan skratta åt det nu , men då...fy fan!
Det här gick ju smärtfritt
Även om jag var förvarnad att föda skulle kännas som att bajsa, blev jag ändå överväldigad av trycket.
Tillslut hade jag så ont att jag till min glädje skulle få bäckenbottensprutor, jag förstod dock inte varför de skulle läggas i muffen utan försökte verkligen på ett lite halvdesperat och aggresivt sätt övertala BM att jag skulle få sprutorna i anus istället. Inte nog med att jag självfallet inte fick dem där, jag blev dessutom av med lustgasen
då samtliga i rummet var tämligen överens om att jag nog sugit lite för mkt i den, då jag vägrade ge mig ifrågan.
Under min första förlossning så frågade min karl mig under förlossningen om jag ville ha nånting.
Jag svarar, -Jag vill ha fred på jorden! :)
Under min andra förlossning (som gick på 3 timmar mot 17 med första...) var jag inte riktigt beredd när krystvärkarna kom. Så jag sa "Åh shit asså, som Alvin säger" Vår 4-årings nya favvouttryck just då.. Haha
Haha! Vad underbara historier!