sa ni något kul eller gjorde ni någon "tabbe" under förlossningen??
Det vore kul att höra om någon upplevt något roligt under förlossningen! Sa ni något "knasigt", eller gjorde något ni inte brukar göra.... Eller era män..
Det vore kul att höra om någon upplevt något roligt under förlossningen! Sa ni något "knasigt", eller gjorde något ni inte brukar göra.... Eller era män..
Jag tyckte att lustgasen som pyste lät som ventilationen i en findlandsbåts hytt, det sa jag MINST 50 gånger, och varje gång frågade jag om jag hade sagt det förrut... (min man bara mmm:ade och nickade)
Och jag upplevde ALLT som en deja vu upplevelse, vilket alla fick höra var och varannan minut.. 
Speciellt när de sydde mig, då fick jag andas massa lustgas. Barnmorskorna tittade på mig när jag sagt det kanske 10 ggr och sa att jag antagligen inte behövde mer lustgas... Haha, man blir allt borta alltså ;)
Haha, måste skriva imorgon när jag sitter vid datorn, orkar inte skriva med mobilen ;)
Jag hade legat inne på sjukhus i 6 veckor med förvärkar och mediciner som stoppade mina pojkar att komma ut så när väl vattnet gick var jag så van vid smärtor att jag inget kände så jag hann inte med ngt alls och min sambo han precis komma till förlossningen när det var dax.
Jag frågade happ vad ska jag ha för bedövning bm svarade att lilla gumman det hinner du inte med du är öppen 10.
Under veckan hade jag hunnit blir riktigt ledsen på att ligga inne och det blev bestämt att ag skulle bli igånsatt efter någon vecka om inget hände innan. Så väl under förlossningen gjorde det så ont att jag bestämde mig för att vänta i några veckor, började ta ner benen och skulle tillbaka till bb avd och sova. Läkare, bm och sambon fick hålla fast mig. då var tv1 huvud ute redan en bit. Då tog jag tag i läkarens arm och bad han skära ut dom.
Under veckan hade massa minkar blivit utsläppta på vägarna, det var vad sambon och barnmorskan pratde om. Minns att jag blev sur över att dom tog sig tiden att prata när jag hade ont.
Mellan ettan och tvåan gick stefan på toa trodde han hann med men fick gall skrika efter honom för då skulle tvåan ut snabbt. på en krystvärk. :)
Haha!
Jag talade om för min man att det växte blommor på min rygg (?) jättelycklig på lustgas...
Precis innan min son föddes frågade BM om jag ville bada, jag som inte brukar svära särskilt mycket svarade argt
-Nej det vill jag fan inte. Jag vill bara bajsa. Koppla på den där maskinen(CTG) nu så får jag gå på toa sen!!
Pga denna kommentar ville BM kolla om jag öppnat mig något
(forts från ovan)
och det visadde sig att jag var helt öppen. Fick då dåligt samvete för att jag varit så otrevlig och sade
-Jag kan väl bada litegrann om du vill!
Då skrattade BM och sade att nej, nu skulle vi föda barn! :)
Jag spenderade min förlossning med att uppdatera facebook..
När jag inte va på facebook så andades jag lustgas och pladdrade i telefonen
Komiker va jag oxå. Jag gjorde mitt bästa för att underhålla personalen på förlossningen. Min BM skrattade en hel del iallafall, fast mest skrattade hon åt mitt facebookande.
Efteråt har jag fått reda på att typ alla mina vänner va helt inne i min förlossning och kollade min facebook hela tiden för att se om nått nytt hade hänt. Haha!!
Jag har även fått en del kommentarer på att jag inte är riktigt klok som gjorde så.. Jaja.. Jag är nöjd och det höll mig road i mina 30 timmar på förlossningen
Min sambo var inte med från början eftersom jag var inlagd och vi hade fått besked om att det INTE skulle sätta igång förrän dagen efter (hade fått 1 dos gel) så han åkte hem, beredd på att åka och jobba på morgonen... Vid ett på natten så fick han åka ner och mötte mig, ganska hög på morfin, som säger - jag har fått morfin men det hjälper ta mig fan inte! Det här kommer jag inte alls ihåg och han sa att ögonen stod still i skallen på mig ;)
Haha när jag låg i badet så kändes det som om jag beövde bajsa, det tryckte på så mycket så jag skrek till bm hysteriskt att jag inte ville ha några "floaters" i vattnet!
"Vad är det?" frågade bm
"bajskorvar!!" skrek jag tillbaka!
Sen fick jag för mig att sparka med benen i vattnen under en värk varav jag en gång blötte ner hela bm! :)
Jag blev lite snurrig av lustgasen och sa att jag ser två, då menade ja två st av bm! Då säger bm, du menar mig och din man? Nej...ok jag ser fyra st då! Svara jag tillbaka...varav bm skrattade!
Och under krystvärkarna skrek jag till min man: "åå du vill fanimej ha fyra ungar!!!!!!!!"