• chokladpralinen

sa ni något kul eller gjorde ni någon "tabbe" under förlossningen??

Det vore kul att höra om någon upplevt något roligt under förlossningen! Sa ni något "knasigt", eller gjorde något ni inte brukar göra.... Eller era män..

• Svar på tråden sa ni något kul eller gjorde ni någon "tabbe" under förlossningen??
  • Boombastic

*Jag kräktes på personalen :S

*Somnade mellan 2 minuters värkarna

*När det var dax att krysta sa jag (läs tänkte högt) att detta känns precis som när man får en diarréattack.

Och ja, jag var väldigt hög på lustgas -_-

• Iasor

När barnmorskan ser bebisens huvud säger hon:
     -Bebisen har mörkt hår på huvudet."
     -"Vilken tur då har jag inte haft halsbränna i onödan" :)
    Trodde att halsbrännan berodde på att bebisen hade mycket hår... Vilket den inte alls hade... =)

Mitt under krystvärkarna hörde jagh barnmorska säga:
    - "Du kanske ska ta det lite lugnt med lustgasen nu"

Jag vände mig mot min sambo som satt vid sidan o sa högt och tydligt:
     -"Vad vet hon om det egentligen??"

Sen hörde jag bara barnmorska fnissa lite... :)

5 minuter senare föddes Emma.

• malinkat
    Puma87 skrev 2011-02-22 21:57:11 följande:
    Juste narkosläkaren som skulle sätta ryggmärgsbedövningen på mig han inte göra det då jag under tiden han rengjorde min rygg fick krystvärkar. Han hade då redan hunnit öppna alla förpakningar så när han blev "utkastad" då det inte fanns något där för honom att göra sa han "jaha så kul var det och nålen är ju bara att kasta, nu får du ha ont ist, du skulle bett om mig tidigare"
    Jag minns inte detta men min mamma hade anteknat detta då hon ansåg att detta var en högst olämplig kommentar.
    Men gu så plumpt! Som att du skulle veta att du snart skulle till och krysta...... När jag började krysta med nr 2, satt vi just och åt lite lunch, fick ondare och ville lägga mig lite - för det var ju låååångt kvar. Tjena hej!
  • VeraVera

när vi gick från det där rummet som man är i först för att få någon slags kurva så fick jag nästan panik när jag satt i rullstolen för jag kände att jag var helt svimfärdig, men min man gav mig det goda rådet att jag kanske borde andas så blir det bättre...det blev det Tio minuter senare var allt klart...

• VeraVera

just det ja med första barnet så sa bm eller läkaren, minns inte vem
    - Oj här var det hårigt!
    varpå jag tittar upp bakom lustgasen och säger surt
    - JA det är ganska svårt att raka sig när det är en stor mage ivägen!!
    Hon menade natruligtvis att det var mycket hår på huvudet som var på väg ut....

• Puma87
    malinkat skrev 2011-02-23 10:56:58 följande:
    Men gu så plumpt! Som att du skulle veta att du snart skulle till och krysta...... När jag började krysta med nr 2, satt vi just och åt lite lunch, fick ondare och ville lägga mig lite - för det var ju låååångt kvar. Tjena hej!
    Precis och jag var dessutom "bara" öppen 6cm när vi kontaktade honom och han kom 15minuter senare. Jag hade alltså öppnat mig 4cm på 15minuter. Hur ofta sker det med en förstgångsföderska liksom.
    Kitty 081003
  • Nessan22

Fick värkar när jag satt inne på toaletten efter att ha duchat. Bm och sambon är med. Då får jag en värk och vill ha lustgas.

BM: Andas igenom verken

Sambon: Ta ett djupt andetag,Du klarar det älskling.

Jag: Sitt ni här och andas bäst fan ni vill jag SKA ha MIN lustgas.

Sen puttade jag tydligen undan både sambon och BM och kutade in till sängen där min ÄLSKADE lustgas fanns. Solig

Miguel 11-01-05 <3
  • Joan87

Haha vad härlig tråd! Favorit :) nästan så man vill igen :P

Kommer ihåg att i slutskedet började jag nynna på the final countdown nanananaa... Och jag bad min man hålla käft, och att jag minsann skulle låta honom gå igenom samma sak och köra upp en kokosnöt i röven som han sen får skita ut!

• Blomman85

Det finns ingen roligare tråd än den här:=)))

• hemligt gravid

Jag tyckte jag var så himla snäll och beskedlig genom hela förslossningen, en riktig ängel. ;) *harkel*

Nåja, jag tyckte det var mest BM som gjorde "tabbar" då hon fick backa i sina påståenden flera gånger. När jag kom in och undersöktes så pratade hon på om att vi inte skulle bli besvikna när vi blir hemskickade igen, för det här är inte ens igång "på riktigt" än. Fem minuter senare var jag inskriven och visad till ett förlossningsrum.
    BM frågade mig flera gånger om jag ville ha eda, men jag tackade nej varje gång. När jag väl tiggde om det (försökte i min lustgasdimma uppamma alla krafter till att be om det så snällt som möjligt, jag ville ju inte att hon skulle säga nej för att jag var otrevlig, men jag tror mest det var ett panikartat GE MIG EDA NU!!!!!), så tog BM det så lugnt så lugnt för det var gott om tid kvar. Hon ringde på narkosläkaren, började så smått pyssla med nålar och slangar för att förbereda mig osv. Hon skulle bara undersöka mig en gång till... och det var dags att krysta! Så det blev ingen bedövning och BM blev lite tagen på sängen... :)

Annars så tyckte jag det var så pinsamt att de kom in med mat till mig flera gånger (undrar egentligen hur mycket mat de serverar på det där stället med tanke på hur mycket jag blev serverad på den korta tid vi var där) utan att jag rörde den så de fick ta ut den igen. Jag tyckte också det var pinsamt att jag flera gånger var tvungen att fråga BM vad hon hette eftersom jag glömde det så fort hon sagt det.

Det är lustigt vad lätt det är att glömma bort att andas när man har som ondast. Läser det hos flera av er och jag var också tvungen att bli påmind av min man och BM att andas. Det var när jag började med lustgasen som andningen totalt försvann för mig. Innan dess profylaxandades jag och glömde minsann inte ett enda andetag! ;)

Svar på tråden sa ni något kul eller gjorde ni någon "tabbe" under förlossningen??