Anamcara skrev (inlägg 64) att jag fått om bakfoten att religionsfrihet innebär att man får argumentera emot andra religioner.
Man baxnar! Igen!
Då skulle ju JV själva gå utöver religionsfriheten! Ingen religion har så hårt och intensivt med argument bekämpat andra religiösa uppfattningar och därmed andra religioner än JV har gjort! Och inom kort skall skall man dela ut en traktat mot "Det Stora Babylon" som innebär ett angrepp på all annan religion än JV. Det kan tänkas att Anamcara är okunnig om allt detta, och då skall jag mer än gärna ta fram ett antal uttalanden ur JVs rikhaltiga attacker mot andra trossamfund. Hela skrifter har getts ut mot framträdande uppfattnngar i kristenheten. Och många har där upplevt att man blir angripen av JV.
När nu ett par koncentrerade skedar av samma medicin serveras till JV själva, ja då blir det gnäll, för då är det såååå synd om JV.
Jovisst, JV har rätt att bekämpa andra religioner på sitt sätt, med argument och skrifter. Jag har samma rättighet att avslöja falskhet hos JV, särskilt i frågor som rör människors hälsa och liv. Det handlar förvisso inte om någon fysisk bekämpning, utan en andlig. Pennan är som bekant mäktigare än svärdet.
Till den som menar att vuxna männsiskors ställningstaganden inte får kritiseras säger jag: börja först med att visa JV att de skall sluta med sin aldrig upphörande kritik av andras ställningstaganden. Fråga dig därefter om man bara skall rycka på axlarna åt självmordssekten som leddes i döden av Jim Jones i Guayana på 70-talet. Eller "Heaven´s gate" i San Fransisco senare. Eller sekten i Waco, Texas som slutade i blodbad. Det var vuxna mäniskor som själva bestämde över sina liv...nja näsatan i alla fall, för man bestämde ju också över minderåriga barn...