• soffi86

varning for nordea

Hej alla FL:are!

Vill bara passa pa och varna er for banken Nordea! De har otrevlig personal, gor massa fel (min syster ex bad hennes personliga bankman satta over 2600 till mitt konto och istallet sa forde han over 26000 och nasta gang 1500 istallet for 15000), hor inte av sig nar de pastar att de skall gora det, avslutar konton utan ens vetskap trots att jag har en personlig bankman (det var nu det senaste som nu fick droppen att rinna over). min pb ar till raga pa allt superotrevlig och jag kanner bara att jag ALDRIG MER vill ha med dem att gora + att jag skall varna ALLA jag bara kan. Sa gor inte samma misstag som jag gjorde - att valja Nordea, du kommer angra dig precis som jag gjort + flera bekanta som ocksa upplever problem med "snorkighet" och inkompetens fran personalen. Men att de avslutat mitt konto utan min vetskap ar...jag finner inte ord!
    VALJ INTE NORDEA!

• Svar på tråden varning for nordea
  • tvilling77

Det sjukaste med Nordea är deras osäkra internetbank...skrapkoder? Men då har dom haft en hel del förskingringsfall oxå, det är för lätt att komma åt kunders internetbank om man använder sig av skrapkoder/datorstyrda lösningar! Andra banker använder sig av säkerhetsdosor där nya koder slumpmässigt tas fram vid varje inloggningstillfälle och när du ska utföra saker på internetbanken....

• vackrastarflow

tvilling77

man måste ha mer än skrapkoder för att komma åt sitt konto på internet. man måste ha sin personliga kod också, och säger man det ut högt får man ju skylla sig själv. däremot måste man ha engångskoder när man betalar något etc...

• S vali s

Bedrägerierna som har varit mot Nordea o deras engångskoder har ju skett via falska hemsidor, dvs. folk tror att dom loggar in på Nordes sida och knappar därmed in kontonummer, kod o engångskod - man har alltså inte behövt säga sin kod hägt.
    Nordea erkänner ju själva att just engångskoderna är en liten "säkerhetsrisk" just i de här fallen.

Sen måste jag säga att det är lite löjligt att jaga AngelmedKevin för att hon råkade skriva "osannolikt" och ni valde att tolka det som att hon påstod att TS ljög, själv tänkte jag inte ens så utan just att det var så osannoligt att en o samma familj blir så drabbade att strul att det liksom kan hända i vilken bank som helst - kanske är det så att man läser in just det man vill läsa in i ett inlägg
    Är det ok att spy galla över Nordea så är det ochså ok att folk får "försvara" sin bank.

Upprepar igen, nej jag tänker inte byta bank bara för att ngn annan har haft stul med sina bankkontakter - mina kontakter med Nordea har fungerat ypperligt i 28år så varför skulle jag byta bara för att TS är missnöjd

Den late får brått när det blir kväll
  • AngelMed Kevin

svalis..

kan inte annat än hålla med dig..håller med i allt du skriver..

så fort man går emot strömmen så är man otrevlig osv. Och som du säger.. man läser in det man vill se..inte helheten av det man skriver..och som du skriver..det ÄR osannolikt att samma familj råkar ut för tråkigheter..i samma bank dessutom..för mig ÄR det osannolikt..men det har ju hänt..och det är inget jag ifrågasätter..

jag skrev oxå att jag ändå inte tycker att man ska döma ut en hel bank..och om JAG nu ska byta så ska det vara på bättre grunder än bara den enas version av det som hänt. Hur ska man annars få en komplett bild av situationen?

• Sara Jane

Vill bara slå ett slag för Nordea. Jag har aldrig haft problem, tvärtom även om de tydligen är lite dyrare än andra så stannar jag kvar för jag är väldigt nöjd med deras service . . . efter 12 år som kund.
    Men tråkigt för TS o det är mkt möjligt att jag bytt med hennes erfarenhet.

Men så länge man är nöjd finns ingen anledning till panik.

Lycka till med oavsett bank ni har/väljer!

• soffi86

hej alla! sorry att jag inte vart inne pa ett tag...

Jag vill bara saga det har som tradstartare:

1. SAKLART finns det manniskor som jag som ar missnojda med banken och nastan lika klart ar det da att det finns nojda kunder. Jag (framforallt) och en del i min familj etc tillhor de som inte ar speciellt nojda. Detta ar som sagt ett fritt forum (med undantag for vissa bra ordningsregler) och folk far tycka som dom vill. Men det jag inte tycker ar okej ar att vissa skriver att ni inte tror pa mig, det ar ledsamt. Jag varnar for det jag har rakat ut for och sen sa ar det upp till var och en att ta stallning och ni som ar nojda kan/skall ju fortsatta forsvara/ha kvar nordea etc men jag ville varna (=ej uppmana att byta bank) for det jag vart md om m nordea och hade det inte vart sa sjukt konstigt som jag tycker att det ar (md sa manga olika fel och trakiga bemotanden etc) sa hade jag inte startat en trad om det! sa please spare me om ni inte tror mig!

2. Och jo Angel med Kevin, det ar hela varlden att satta over 26000 istallet for 2600 och 1500 istallet for 15000 + tjanstefel att det diffar pengar fran olika konton nar man ber dem fora over och PBn har fatt en "varning" for oaktsamhet av sin bankchef tydligen.

3. HALL EN GOD OCH TREVLIG TON/ATITYD MOT VARANDRA I TRADEN ANNARS KAN NI LIKA GARNA LAMMNA DEN PRONTO!!

ha en trevlig helg annars!
    /sofia

• soffi86

du angel m kevin du har sjalvklart ratt till dina asikter trots att jag tycker att du ar otrevlig. tror nummret ar 0771-224488 om du vill kolla vad som hant (om de nu sager ngt om det, vilket de inte borde iom sekretess) och till formanslinjen skall det vara 020-910 100 (+46-711-910100)
    ok?

aven om det sakert kan vara svart sa snalla forsok halla en schyst ton i traden!

rokka jill: fan vad gullig du ar som forsvarar mig! jag tolkade det ocksa som att AmK trodde att jag bara hittade pa! stor, stor kram till dig!

• Rokka Jill
    soffi86 skrev 2006-12-08 09:26:34 följande:
    du angel m kevin du har sjalvklart ratt till dina asikter trots att jag tycker att du ar otrevlig. tror nummret ar 0771-224488 om du vill kolla vad som hant (om de nu sager ngt om det, vilket de inte borde iom sekretess) och till formanslinjen skall det vara 020-910 100 (+46-711-910100)ok?aven om det sakert kan vara svart sa snalla forsok halla en schyst ton i traden!rokka jill: fan vad gullig du ar som forsvarar mig! jag tolkade det ocksa som att AmK trodde att jag bara hittade pa! stor, stor kram till dig!
    usch ja jag hatar det när en enskild person vill varna folk om saker o ting sen kommer två tre stycken som snoffsigt "trotsar"..
    hade jag dock berättat att min emmaljunga scooter handtag bara lossnade sådär, så hade minst två stycken sålt dessa populära vagnarna bara sådär..

visst man borde inte byta bank för att vissa har dåliga erfarenheter.. men det gäller ju att ta sånna här typ av varningar på allvar o var lite uppmärksam
  • AngelMed Kevin

trotsar??

Bara för att man inte håller med så blir det ju ramaskri.vem trotsar egentligen?

Svar på tråden varning for nordea