• soffi86

varning for nordea

Hej alla FL:are!

Vill bara passa pa och varna er for banken Nordea! De har otrevlig personal, gor massa fel (min syster ex bad hennes personliga bankman satta over 2600 till mitt konto och istallet sa forde han over 26000 och nasta gang 1500 istallet for 15000), hor inte av sig nar de pastar att de skall gora det, avslutar konton utan ens vetskap trots att jag har en personlig bankman (det var nu det senaste som nu fick droppen att rinna over). min pb ar till raga pa allt superotrevlig och jag kanner bara att jag ALDRIG MER vill ha med dem att gora + att jag skall varna ALLA jag bara kan. Sa gor inte samma misstag som jag gjorde - att valja Nordea, du kommer angra dig precis som jag gjort + flera bekanta som ocksa upplever problem med "snorkighet" och inkompetens fran personalen. Men att de avslutat mitt konto utan min vetskap ar...jag finner inte ord!
    VALJ INTE NORDEA!

• Svar på tråden varning for nordea
  • Rokka Jill
    AngelMed Kevin skrev 2006-12-07 12:52:08 följande:
    OK.. men jag dömer ut HELA nordea bank baserat på vad ts skriver o springer och byter bank direkt!!Herregud.. det finns 2 sidor av detta och klart det är trist vad hon råkat ut för men jag vill gärna höra den andra sidan av historian inna jag dömer ut en hel bank..vilket tydligen är helt ok att göra.. ifrågasätta ts får man inte göra..oj oj oj..vilket ramaskri det blir det
    tja... folk byter ut bilstolar för att "vi föräldrar" gör extrem tester.

folk tar modi varningar på allvar fast det inte har hänt ALLA..

Finns en anledning till att folk tänker på sina medmänniskor o vill VARNA för obehag de har upplevt...
    jag uppskattar sånt här..
    jag skulle aldrig få för mig att trotsa den enskilde konsumenten...
  • AngelMed Kevin

"VALJ INTE NORDEA! "

är ganska tydligt aför mig att man vill göra mer än att bara varna..man vill helst se en bojkott av Nordea..

Så jag ska byta bank fast jag inte råkat ut för något????
    Finns ingen anledning.. och för mig är barns säkerhet i en bil inte samma sak som en bank och att dom råkat föra över för mycket pengar.. det handlar inte om liv eller död..så den jämförelse köper jag inte

• Rokka Jill
    AngelMed Kevin skrev 2006-12-07 12:53:28 följande:
    rokka gillStår det att jag anser att ts ljuger??? Vart står det?Det är din TOLKNING av mitt inlägg..och det betyder inte att det är vad jag skriver..ÄVEN om ja..eftersom att jag anser att banken har säkert sin sida av detta..
    du påpekar ofta att detta är ett öppet forum.. nåja.. inget irl café.. ts tog illa upp.. o även jag blev illa berörd.. (ja tänk om man vill varna sina medmänniskor sen kommer en massa o spekulerar..)
    här är inget kroppsspråk därför bör man tänka sig för innan man skriver.

ts ville bara berätta om sina erfarenheter(och bekanta o familjens).. inte tvinga er att byta bank..
    hon vill bara att ni ska hålla ögonen öppna.. (fast hon skriver i sin agression välj inte nordea).
  • nea83

(Har inte läst alla inlägg)

Jag har oxå Nordea och en gång när jag skulle betala en större summa med kortet fungerade inte kortet (ingen kontakt med banken stod det...) Jag blev riktigt less på Nordea.
    Efter några dagar ringde banken till mig av en slump och frågade hur jag tyckte att allt fungerade och då berättade jag vad som hade hänt och som kompensation för det som hade hänt fick jag 1000kr! Och det var väldigt bra eftersom att nu för tiden är det ju så lätt som kund att byta bank....

• Rokka Jill
    AngelMed Kevin skrev 2006-12-07 12:57:54 följande:
    "VALJ INTE NORDEA! "är ganska tydligt aför mig att man vill göra mer än att bara varna..man vill helst se en bojkott av Nordea..Så jag ska byta bank fast jag inte råkat ut för något????Finns ingen anledning.. och för mig är barns säkerhet i en bil inte samma sak som en bank och att dom råkat föra över för mycket pengar.. det handlar inte om liv eller död..så den jämförelse köper jag inte
    även Emmaljunga o brio har gjort måndags exemplarer..

men ekonomi är oxå en sorts säkerhet.. eller ni har möjligtvis många i bekantskapskretsen som lånar ut pengar för er mat, boende ifall banken fryser pengar eller annat konstigt..

är detta en sån barnslig grej att bara för att du har nordea att du ställer dig som något sköld ifall någon vill spy galla över den banken?
    hon vill varna. är det så svårt att förstå? du är nöjd som många andra är.. vad bra för dig!
  • AngelMed Kevin

illa berörd..

så fort man får lite mothugg och motargument i detta forum så blir folk illa berörda eller tar illa upp.

Bara för att man inte håller med ??!!
    Och ja det ÄR ett öppet forum!! Och om man inte tål att få svar som kanske inte passar så bör man inte skriva nåt heller från första början..

jag håller fast vid att det finns TVÅ sidor av detta..så varför ska jag ta någon i försvar innan jag vet vad som hänt..HELA historien.. är så med ganska mycket saker.. man bör inte välja sida innan man har alla kort på borden.. sen att det är tråkigt att det hänt.. SJÄLVKLART.. MEN jag tänker inte döma ut en hel bank pga det.

• AngelMed Kevin

rokka jill

ehh nej.. men jag har min åsikt..too bad om du inte kan ta det..

• Fraise

Säga vad man vill om Nordea- men deras electronkort har de problem med _hemskt_ ofta. Hänt mig senaste månaden oftare än vanligt. Och inte går det att hämta ut på bankomaten då heller. Ingen annan som upplevt det? Därför funderar jag på att byta bank.

• Rokka Jill

Jag har två banker. inbetalningar med bb o så går till ena medans lön på den andra..
    jag har ica bankkort plus bla.. så skulle bankerna klydda har jag alltid cash jag kan röra mig med..
    o vi har inte nordea =) o jag vet många som har problem med dom med.

• Cheri
    Fraise skrev 2006-12-07 13:03:25 följande:
    Säga vad man vill om Nordea- men deras electronkort har de problem med _hemskt_ ofta. Hänt mig senaste månaden oftare än vanligt. Och inte går det att hämta ut på bankomaten då heller. Ingen annan som upplevt det? Därför funderar jag på att byta bank.
    JO! Det är det jag menar!!

Undra om jag skulle få kompensation för att mina barn fått äta typ nada till middag på grund av dem.. ett otal gånger...
Svar på tråden varning for nordea