Du måste logga in för att svara i en tråd.

• soffi86

varning for nordea

Hej alla FL:are!

Vill bara passa pa och varna er for banken Nordea! De har otrevlig personal, gor massa fel (min syster ex bad hennes personliga bankman satta over 2600 till mitt konto och istallet sa forde han over 26000 och nasta gang 1500 istallet for 15000), hor inte av sig nar de pastar att de skall gora det, avslutar konton utan ens vetskap trots att jag har en personlig bankman (det var nu det senaste som nu fick droppen att rinna over). min pb ar till raga pa allt superotrevlig och jag kanner bara att jag ALDRIG MER vill ha med dem att gora + att jag skall varna ALLA jag bara kan. Sa gor inte samma misstag som jag gjorde - att valja Nordea, du kommer angra dig precis som jag gjort + flera bekanta som ocksa upplever problem med "snorkighet" och inkompetens fran personalen. Men att de avslutat mitt konto utan min vetskap ar...jag finner inte ord!
    VALJ INTE NORDEA!

• Svar på tråden varning for nordea
  • Duckan74

Vad tråkigt att höra soffi86! Jag har inte alls stött på dessa problem med Nordea, men oftast ber jag min kompis som jobbar där sköta mina överföringar och dyl. Känns tryggt.

Så som du säger ska det ju inte få gå till!

• LaFontaine

Själv har jag en helt underbar PB och har aldrig haft problem med Nordea. Superb service och trevlig personal. SEB däremot har alltid strulat med allt. Det är nog ganska relativt beroende på var och vem man träffar på.

• Novus

Har aldrig upplevt detta. Och man kan ju inte skylla på alla inom Nordea och strunta i deras bank för att någon bemött dig illa. Det finns faktiskt många anställda.
    Jag rent av avskyr en person som jobbar här på FK. När jag ser att hon jobbar låter jag helt enkelt bli att göra mina ärenden hos henne, då det finns annan bra personal.
    Har själv Nordea (liksom min man) och vi har aldrig haft några problem

• Lola Jämtland

Jag är jättenöjd med Nordea o har varit sen jag var....hm...17 år tror o öppnade mitt första konto....

Har aldrig haft problem med något o nu när vi köpte hus fick tom damen som hjälpte oss en blomma för att hon fixade o donade!

//Jag är inte överviktig. Jag är bara för kort för min vikt....
  • CinnamonMai

Har också Nordea, efter att ha haft problem med två andra banker. Allt fungerar toppenbra för mig.
    Naturligtvis ska sådana saker inte hända, men det är antagligen personalen på just det kontoret och inte Nordea du ska vara arg på.

• Lindblomman

Har inte heller haft några problem med Nordea under de ca 15 år jag varit kund. Har även jobbat på Nordea ett år, tycker det funkar bra.
    Förstår att du är missnöjd, men det är nog så att det var den människan du kom i kontakt med som inte var kompetent, företaget i sig är bra.

• Meria

tråkigt att du haft sån kass erfarenhet av dem. Själv bytte jag TILL Nordea från en annan bank, för att de i den förra verkade totalt inkompetenta. Har bara bra erfarenheter från Nordea och särskilt den handläggaren vi har. Hon är underbar!

¤ vecka 39 ¤
  • S vali s

Jag är supernöjd med Nordea och har så varit i alla år, alltid blivit trevligt bemött, aldrig blivit drabbad av "fel" dvs om det inte har varit jag som varit boven i dramat  - nej jag tänker inte byta bank bara för att du har haft otur

Den late får brått när det blir kväll
  • BabyJia

Både sambon å jag har nordea å vi har inte stött på såna problem...å trevlig personal har vi på vår bank. Så de kan nog va väldigt olika.

Svar på tråden varning for nordea