• soffi86

varning for nordea

Hej alla FL:are!

Vill bara passa pa och varna er for banken Nordea! De har otrevlig personal, gor massa fel (min syster ex bad hennes personliga bankman satta over 2600 till mitt konto och istallet sa forde han over 26000 och nasta gang 1500 istallet for 15000), hor inte av sig nar de pastar att de skall gora det, avslutar konton utan ens vetskap trots att jag har en personlig bankman (det var nu det senaste som nu fick droppen att rinna over). min pb ar till raga pa allt superotrevlig och jag kanner bara att jag ALDRIG MER vill ha med dem att gora + att jag skall varna ALLA jag bara kan. Sa gor inte samma misstag som jag gjorde - att valja Nordea, du kommer angra dig precis som jag gjort + flera bekanta som ocksa upplever problem med "snorkighet" och inkompetens fran personalen. Men att de avslutat mitt konto utan min vetskap ar...jag finner inte ord!
    VALJ INTE NORDEA!

• Svar på tråden varning for nordea
  • Cheri

För att inte tala om hur ofta man står i kassan på ICA och ska betala med sitt kort men får gå hem utan middag eftersom nordea har "tillfälligt" fel och kortet inte går att dra...

Banken suger.. som sagt...

• Mrs

Måste ju bara vara med här !!! Tack vare Nordea ( i huddinge )
    så förlorade vi nästan vårat hus...skulle köpa det,
    de gav oss lånelöfte, men dagen innan så sa de att de inte
    gett oss ett löfte, fast vi hade det skriftligt....
    lång historia, men de va hur otrevliga och opproffessionella
    som helst. Jag bodde också utomlands just då....kanske ett
    problem för dem ? Skrev till deras huvudkontor för att klaga,
    men inte ens de gav mig en ursäkt.

Nu är jag nöjd och glad SEB kund :)
    ALDRIG mera NORDEA

• Cheri
    Snossan skrev 2006-12-06 01:37:40 följande:
    Tycker med om Nordea men det finns en grej som jag stör mig på så. Å det är engång koderna som man ska skrapa fram och som tar slut i ett kör. Andra banker har doser som funkar hur länge som helst.
    Tycker dock egångskoderna är bättre än dosor som man får lösa ut för flera hundra.. tappar man bort dem får man betala ännu mer för att få en ny...
  • soraya

Jag har inte betalat något för min internetbanksdosa...

• soffi86

jo cheri, jag vet, det jag vart med om pa Nordea ar foljande (hela listan):

sur, ohjalpsam och vresig PB
    sur och otrevlig personal
    slarv med transaktioner flera gnger fran personliga bankmannen(VALDIGT viktiga transaktioner bla till min systers brudklanning)
    ofta fel nar man skall betala amed kortet i affarer tex "har ingen kontakt med banken just nu" eller "systemfel"
    slarv med viktiga papper (typ fondpapper)
    ringer inte upp nar man ber dem nar det galler problem som "de forsakat" (men nar jag skulle salja min lagenhet i paris och inte hade bestammt vilken bank som skulle "forvalta" pengarna ja da var de pa hugget och ringde typ 25 gnger utan att overdriva)

Sen ar det overhuvudtaget krangel och sant med att inte koderna funkat och att de inte gor sitt yttersta for en trots att man ar en sk "formanskund" och har PB och for att "fa vara det" sa maste man ha minst 300 000 hos dem. skall man ha 300 000 hos dem sa skall man fan ha bra service ocksa sa nar jag kommer hem sa flyttar jag varenda penny jag har hos dem o avslutar allt. SEB verkar sa trevliga o stabila!

• LaFontaine

Soffi: För att du är förmånskund ska de inte vara trevligare mot dig än någon annan. Du är inte bättre för att du har 300.000 på banken. Däremot slipper du massa kostnader. Jag är ockå förmånskund, men inte sjutton kräver jag röda mattan för det!

• soffi86

iseika: klart jag inte ar battre bara for att jag ar sk "formanskund" eller om jag har minst 300 000 hos dem men de facto att DE tar upp det HELA tiden gjorde att jag tog upp det nu. rod matta ar alltid trevligt, dock kan jag tanka mig att nordeas ar oanvand

• alltomfiske

Ojdå. Jag har aldrig haft problem med Nordea. När jag flyttade till Sverige var det den enda banken som lät mig öppna ett vanligt konto som jag kunde få lönen utbetald till, trots att jag inte hunnit fixa svensk legitimation. Alla andra banker vägrade. Nej, mina erfarenheter av Nordea är bara positiva! Trevlig personal, personlig service, snabba svar, inget trassel med koder, kort och konton... Så det verkar variera rätt mycket.

• Lillstrumpa82

Jag är helnöjd med Nordea. Har aldrig haft några problem. Och efter att ha råkat ut för en bankomat som någon mixat med, i Turkiet i våras, så hann jag knappt skicka in pappret till banken så hade dom satt in pengarna(summan vi blev av med) på kontot. Och har bara träffat väldigt trevlig personal, visserligen lite lång väntan ibland när man kommer mitt på dan, men inte värre än att man kan stå ut med det

Svar på tråden varning for nordea