• soffi86

varning for nordea

Hej alla FL:are!

Vill bara passa pa och varna er for banken Nordea! De har otrevlig personal, gor massa fel (min syster ex bad hennes personliga bankman satta over 2600 till mitt konto och istallet sa forde han over 26000 och nasta gang 1500 istallet for 15000), hor inte av sig nar de pastar att de skall gora det, avslutar konton utan ens vetskap trots att jag har en personlig bankman (det var nu det senaste som nu fick droppen att rinna over). min pb ar till raga pa allt superotrevlig och jag kanner bara att jag ALDRIG MER vill ha med dem att gora + att jag skall varna ALLA jag bara kan. Sa gor inte samma misstag som jag gjorde - att valja Nordea, du kommer angra dig precis som jag gjort + flera bekanta som ocksa upplever problem med "snorkighet" och inkompetens fran personalen. Men att de avslutat mitt konto utan min vetskap ar...jag finner inte ord!
    VALJ INTE NORDEA!

• Svar på tråden varning for nordea
  • millou

TS: Jag skrev "...hjälp mig nån..." för jag kom inte på rätt ord och för att jag inte ville använda ett ord som du skulle anse vara otrevligt. Jag tyckte "långsökt" var ett någorlunda neutralt ord men du lyckades hitta nåt otrevligt i det också, det var synd.

Det är nog (som flera skrivit tidigare) så att man läser in otrevligheter som egentligen inte finns i inläggen. Jag tycker tex att många av dina inlägg har en riktigt otrevlig ton och det beror till viss del på att du använder stora bokstäver ganska frekvent, det var därför jag skrev om det i mitt förra inlägg. Antingen har man ett bra och hållbart resonemang och då märker folk det eller så har man det inte och då hjälper det inte att man skriker (skriver med versaler) folk blir bara irriterade.

Jag tycker verkligen att det är tråkigt att du råkat illa ut och jag hoppas du blir nöjd i nästa bank.

• soffi86

nej jag hoppar inte pa allt o alla karaste AmK!

nu lever vi i harmooooniiiiii med varandra och slutar hetsa upp oss

• Jiie

Jag har haft Nordea sen ett par år tillbaka och det har aldrig strulat. Jag har precis bytt personlig bankman och övergången gick hur smidigt som helst! Jag kan bara skicka ett mail till henne så fixar hon det jag ber om! Vi har alla lån, aktierportföljer, kontokort, kvarlevnadsskydd o allt sånt där!Jag hade däremot lite mer strul med Handelsbanken och FÖreningssparbanken.
    Låter konstigt att Ni blivit behandlade så! Men skittråkigt!
    Hoppas det går bättre på SEB!!

• Tuttan af Goding

Jag är stormförtjust i Nordea och vår personliga bankman är så underbar att jag kan tänka mig att bjuda honom på bröllopet..

• Vickyb

Är supernöjd med Nordea och personalen är hur trevlig som hellst i våran kommun. Enda nackdelen med Nordea är att det kostar 3 kr att få ett kontuutdrag!

ღ Är lycklig och stolt mamma till vår dotter LINNÈA ღ
  • 201201232

Ni vet väl att personliga bankmän är bankernas främsta vapen för att behålla trogna kunder och de sitter inte och vet allt om er jämt utan slår upp er när ni kontaktar dem. Inte så personligt som många tror.. ;)

• soffi86

snuttepuffan: vad menar du? pa vilket satt slar de upp en?

• Snibben

Jag har inte Noredea, men min pojkvän har dom. Bättre än min bank iaf, handelsbanken. Men sen är det ju såklart beroende på personal o vart banken finns! Nordea här är suveräna, medans dom i din stad kanske är värdelösa. jag avskyr handelsbanken, men det kanske bara är här dom suger?? dra inte alla över en kam.

• soffi86

vadda har de anteckningar dar pa en dar eller? ar det om man har sanna dar anmarkningar och vart man bor o tjanar elelr?

• MINI25

TS

Har Nordea på Drottninggatan, vilken tillhör du?

• soffi86

jag tillhor nordea utlandskontoret i sthlm (tror jag pappa sa ngt om) + Alvsborg (utanfor gbg)
    mamma tillhor (hamngatan i gbg) och min syster ett av kontoren i sthlm minns ej vilket.

• LaFontaine

Soffi: De har bland annat dina tidigare bankaffärer inlagda i datorn. Jag tror inte de kan se direkt vad du tjänar om du inte uppger det, men det gör de bara en kreditupplysning på, så har banken också de uppgifterna.

• MINI25

Tillhör också utlandskontoret, men de är sammankopplade till en av alla filialer.

Spelar ingen roll!

Jag är inte heller överdrivet nöjd....

• soffi86

iseika:vad menar du med tidigare bankaffarer? kan de se vad jag gjort eller vad jag har hos tidigare/andra banker?

• LaFontaine

Soffi: Dels kan de se vad du uppgett att du gjort hos tidigare banker, men de ser också vilka affärer du gjort hos dem. Har du exempelvis tagit ett lån, ser de alla uppifter kring detta, vilken typ av ränta du har, vilket konto du betalar från, hur mycket du amorterar osv.

• LaFontaine

Soffi: Om du berättar vad du gjort hos en bank i Kina kan de skriva upp det så att de vet hur de i fortsättningen ska kunna hjälpa dig. Om du berättar att du har alla dina pengar i madrassen kan jag tänka mig att de noterar också detta. Det är väl inget konstigt med det?

• soffi86

aha...om jag berattar, ok! blev lite radd o trodde de skulle kolla franska, koreanska o irlandska banker etc.

Svar på tråden varning for nordea