• soffi86

varning for nordea

Hej alla FL:are!

Vill bara passa pa och varna er for banken Nordea! De har otrevlig personal, gor massa fel (min syster ex bad hennes personliga bankman satta over 2600 till mitt konto och istallet sa forde han over 26000 och nasta gang 1500 istallet for 15000), hor inte av sig nar de pastar att de skall gora det, avslutar konton utan ens vetskap trots att jag har en personlig bankman (det var nu det senaste som nu fick droppen att rinna over). min pb ar till raga pa allt superotrevlig och jag kanner bara att jag ALDRIG MER vill ha med dem att gora + att jag skall varna ALLA jag bara kan. Sa gor inte samma misstag som jag gjorde - att valja Nordea, du kommer angra dig precis som jag gjort + flera bekanta som ocksa upplever problem med "snorkighet" och inkompetens fran personalen. Men att de avslutat mitt konto utan min vetskap ar...jag finner inte ord!
    VALJ INTE NORDEA!

• Svar på tråden varning for nordea
  • soffi86

"...jag ar val den enda som har gett ts backup"

och jag tycker du ar sa javla schysst for det my darling rokka jill! puss till dig

• soffi86

men sa manga fel som jag & co har vart med om, AmK, sa manga fel ar INTE normalt eller okej!

• Matriark

Jag skulle sätta in samlade mynt pengar. Jag hade innan räknat mynten till exakt 1050 kronor, det som hamnade på mitt konto var 752. Samma tillfälle fyllde jag även i och lämnade in ett formulär om att avsluta ett postgirokonto. två månade senare fick jag ringa in och skicka efter nya papper och göra om det hela, då tidigare ansökan tydligen aldrig hade lämat banken..

• AngelMed Kevin

skulle man skriva en likadan tråd om alla andra banker skulle det finnas minst lika många nöjda/missnöja kunder...
    Ingen bank är perfekt..jag har dock ALDRIG råkat ut för någotmed NORDEA

• Bijouu

eftersom nordea har en rad olika kontor tycke jag inte att man kan generalisera. För att en bankman är dålig kan man inte dömma alla. Är själv inte kund men tänker bli. Vi har tvärtom dåliga erfarenheter av swedbank.
    Banklånet kan dras dubbelt blandannat, sedan dröjer det flera dagar innnan pengarna kommer åter. Tror dessvärre att det är en bra bank trots allt, vi har bara haft otur.

• OlgaMatildah

angelmedkevin: äger du nordea eller något??

• Mamba

Jag vet, starta en omröstning på FL så får vi se hur många som varit med om något dumt med Nordea
    Om nordea nu vore så hemskt mot ALLA, så skulle de vara utkonkurrerade för läääänge sen.

Otrevligt bemötande och asklantiga människor kan man möta precis överallt. Och de företag som har det som princip håller inte i längden eftersom vi lever i ett globalt kommersielllt samhälle där endast det bästa överlever.

Allt du varit med om TS, är självklart inte acceptabelt. Och inte andras upplevelser heller. Och visst kan du starta en tråd på FL och berätta om det, men räkna med att minst lika många (och faktiskt fler om du läser igenom tråde) varit med om mkt positivt bemötande!

Jag är en av dem som har allt hos nordea, huslån, ja rubbet. Och har aldrig stött på problem.
    Så att tro att ett företag som Nordea som faktiskt finns i hela norden behandlar alla sina tusentals kunder på samma sätt är ganska naivt.

• AngelMed Kevin

Ja visst gör jag det!!!

Tycker detta börjar bli så fruktansvärt fjantigt så jag mår illa..

skjut mig som inte håller med om att man ska döma ut en hel bank..

herregud..rena sandlådebeteendet

• OlgaMatildah

Mamba: men ingen tror väll att norde behandlar alla lika dåligt? Jag själv har ingen anning jag har SEB och är över nöjd. Skulle nordea behandla alla lika dåligt skulle självklart ingen vilja ha nordea , men man måste ju få berätta om vad man varit med om i forumet och berätta för människor.

• Mamba

Överallt där det är människor inblandade (och även datorer som är programmerade av människor) sker det misstag. det vore konstigt annars med tanke på hur många tusen anställda Nordea har över hela norden.

Svar på tråden varning for nordea