• soffi86

varning for nordea

Hej alla FL:are!

Vill bara passa pa och varna er for banken Nordea! De har otrevlig personal, gor massa fel (min syster ex bad hennes personliga bankman satta over 2600 till mitt konto och istallet sa forde han over 26000 och nasta gang 1500 istallet for 15000), hor inte av sig nar de pastar att de skall gora det, avslutar konton utan ens vetskap trots att jag har en personlig bankman (det var nu det senaste som nu fick droppen att rinna over). min pb ar till raga pa allt superotrevlig och jag kanner bara att jag ALDRIG MER vill ha med dem att gora + att jag skall varna ALLA jag bara kan. Sa gor inte samma misstag som jag gjorde - att valja Nordea, du kommer angra dig precis som jag gjort + flera bekanta som ocksa upplever problem med "snorkighet" och inkompetens fran personalen. Men att de avslutat mitt konto utan min vetskap ar...jag finner inte ord!
    VALJ INTE NORDEA!

• Svar på tråden varning for nordea
  • AngelMed Kevin

man ska oxå som kund ha respekt för att det är människor som jobbar, inte maskiner.

Snorkig personal kan det finnas överallt och finns inte bara på banker. Man ska ha respekt mot alla kunder.. men det finns gränser för vad man som bank eller nån som sitter i kassan på ica ellr vad det nu är att man inte alla gånger ler mot dom som är otrevliga från början.

Jag VET att det måste finnas en balans mellan kund och företag/bank..

Tycker det är konstigt att dom bara avslutat ditt konto..
    Vad har dom haft till försvar när du ringt?
    Sen att ni hela familjen råkat ut för en massa konstigheter är ju ganska osannolikt..även om ni nu gjort det..

• soffi86

nej de hade inte min nya adress o kunde inte skicka ut kontoutdrag sa det var darfor de hade avslutat mitt konto!!

angel m kevin:
    "Sen att ni hela familjen råkat ut för en massa konstigheter är ju ganska osannolikt..även om ni nu gjort det.."

Varfor i hela fridens namn skulle jag skriva vad vi rakat ut for om det inte var sant? Jag tycker att det hela (alla problem vi haft med nordea) ar YTTERST olustiga!
    och sen vad du valjer att tro pa och forsvara nordea, det ar din sak och det ror mig inte alls men da kan du halla det for dig sjalv for jag ville varna er inget annat!

• vackrastarflow

jag är också förmånskund på Nordea och är sjukt nöjd. skulle flytta till USA och ringde för att byta adress typ kl 23 (de har ju öppet alltid! eller länge iaf) och killen som svarade var hur trevlig som helst, och det slutade med att vi typ snackat i 20 min om USA och liknande.
    bra bank att ha om man bor utomlands men vill behålla bankkonto i Sverige dessutom.

• Hallonröd

Har själv Nordea men har inga problem än så länge. Men tyvärr så har jag en kompis som nyligen fick strul med dom och valde att avsluta sina konton där och flytta till en annan bank. Hon upplever dom också som otrevliga och inkompetenta och jag är benägen att hålla med när hon berättde om sina problem...hon var jättearg  och jag skulle ha gjort samma sak om jag hade varit i hennes sits!!!

• AngelMed Kevin

soffi86

skrev att det är osannolikt..inte att det inte har hänt! Har aldrig påstått att du ljuger..

Hur ska jag kunna försvara dig när jag inte har hela historien ?
    Jag försvarar inte Nordea heller.. jag menar bara att man som kund inte ska tro att man har rätt och vara på ett visst sätt och kräva respekt om man inte ger det tillbaka..

Varför ska jag hålla saker för mig själv? Om du väljer att skriva en sån här ts får du väl tåla att alla inte kanske ligger på din linje?

• AngelMed Kevin

Har som sagt inte påstått att nån ljuger!!!
    Herregud vad folk vill tolka det till det neativa.. jag menar bara att chansen inte är så stor att flera st inom samma familj har massa strul med samma bank..

Även om nu ts råkat ut för det så är oddsen för det inte så höga = maximal otur..

hur kan man vända det till att jag påstår att ts ljuger?

Geeezz

• Rokka Jill

jag tycker det e bra med sånna här typ av inlägg.. ts vill varna oss medmänniskor.. att sen spekulera om hon ljuger eller ej.. eller allmänt trotsa på ett otrevligt sätt.. ja jag finner inga ord.

• Springsteen
    då tycker jag att ICA banken är värre inte för att de sätter över fel pengar o sånt.. men de är otrevliga på telefon...
    har inte e-leg utan hänvisar till telia (=500kr per person!!!! alla andra banker erbjuder de gratis!!!)
    Korten är kassa (har haft 4kort på ett år... )
    Systemet med att slår du fel kod 3ggr på väääääldigt lång tid så spärrar de kortet/kontot och du kan inte plocka ut pengar ens i butiken... (vilket du kan göra på banken med leg)
    Vi ville ha ett servicekonto... ringde o prata med dem och de skulle inte vara några som helst bekymmer... skickar in papprena... får dem tillbaka och nej de går ju inte....

På Onsdag 15:30 ska vi till länsförsäkringars bank istället
  • Tingelina

Jag har haft nordea sen jag vart byxmyndig, aldrig krånglat för mig. Däremot jobbat på restaurang och om man har elektronkorten så slutar de att funka lite titt som tätt, men de räknas väl egentligen inte ens till vettiga bankkort (man kan ex. inte betala med dem på sjtågen..). Nordeas visakort som jag har nu funkar utmärkt.

När det är lönehelg strular alla korten, det är för att kortterminalerna är överbelastade för att alla handlar samtidigt, har väl inget med banken att göra?

Svar på tråden varning for nordea