• soffi86

varning for nordea

Hej alla FL:are!

Vill bara passa pa och varna er for banken Nordea! De har otrevlig personal, gor massa fel (min syster ex bad hennes personliga bankman satta over 2600 till mitt konto och istallet sa forde han over 26000 och nasta gang 1500 istallet for 15000), hor inte av sig nar de pastar att de skall gora det, avslutar konton utan ens vetskap trots att jag har en personlig bankman (det var nu det senaste som nu fick droppen att rinna over). min pb ar till raga pa allt superotrevlig och jag kanner bara att jag ALDRIG MER vill ha med dem att gora + att jag skall varna ALLA jag bara kan. Sa gor inte samma misstag som jag gjorde - att valja Nordea, du kommer angra dig precis som jag gjort + flera bekanta som ocksa upplever problem med "snorkighet" och inkompetens fran personalen. Men att de avslutat mitt konto utan min vetskap ar...jag finner inte ord!
    VALJ INTE NORDEA!

• Svar på tråden varning for nordea
  • m80

Jag är också jättenöjd med Norde i Umeå. Trevlig personal och aldrig lång kö! Toppenbank enligt mig! =)

• Cheri

är faktiskt mäkta förvånad över att ingen verkar tycka att det är struligt med bankkorten?? Den funktionen är ju faktiskt under all kritik...

• soffi86

jag tycker det ar struligt m bankkorten. hela nordea verkar vara en strulbank!

• Lillstrumpa82

Har aldrig haft problem med mitt kort.. Förutom när jag hade lyckats förstöra remsan lite, fast det kan jag nog inte beskylla banken för Kanske beror på vad man har för kort, men mitt funkar iaf utan strul.

• LaFontaine

Nordea kan krångla vid lönehelger, men det går att ordna i butik om de istället gör efterregistrering. SEB-visa är värdelösa och är det kort vars magnetremsa slutar fungera tidigast. Det är en mycket ovetenskaplig undersökning gjord av mig och mina kollegor i butik.

• blåbärskullen

hejsan, jag hade en annan bank förut men bytte till nordea eftersom jag redan hade ett gammalt konto som mina föräldrar hade öppnat åt mig där och jag har ALDRIG haft krångel sen bytet! *så skönt * nordea ger bra service och förklarar sånt man inte är så hemma på själv, visst är de inte alltid på topphumör men aldrig sura/arga/vresiga/snorkiga - de är ju dessutom också bara människor o kan ha 'dåliga dagar'. nordea är så praktiskt och bra enligt mig och handlar snabbt i olika situtationer. ska man klaga så är det på "swedbank" man ska klaga på. fy fan.

men säkerligen så varierar det där med vilken bank har dåliga erfarenheter med var man bor i landet. gör en omrösning vetja

• musli

Hade problem med Nordea, sen med Förskingringssparbanken (tydligen numera Swebank eller nåt sånt), sen låg SEB för långt bort när jag flyttade så då fick jag flytta tillbaks pengarna till förskingringssparbanken och vi fick väääärldens sämsta service. Bytte till Handelsbanken och HIMLARS vilken trevlig bank!!!! Känns som att hitta hem... 

//heavy metal-mamma...
  • stin a

Jag tycker absolut att servicen är helt suverän....Jag råkade ut för att någon hade fifflat/Hackat sig in på SJbiljetautomat när jag betalade med kontokort....som jag inget visste...dagen efter kom ett papper där Nordea talade om vad som hänt och jag fick nyttkort och nytt lösennr...Så jag är inge annat än supernöjd...jag är oxå förmånskund och behöver absolut inge röd matta för deFot i munnnen

• Trikarn

jag tycker servicen är super! ( neeej inte förmånskund här inte)

Bytte till nordea då FSB ( swebank) slarvade bort mitt konto med pengarna på..det tog dem 1v att hitta det igen!!!!!

Aldrig haft problem med bankkortet, har aaaaldrig kontanter på mig...

• soffi86

men oj vad vissa tycker att jag pratat om roda mattan bara for att jag rakade vara formanskund! cut the crap, for ngn jakla matta har jag inte forvantat mig daremot respekt och trevlig personal, ngt de skall ha mot alla kunder vilket det uppenbarligen enligt mig inte har!

Svar på tråden varning for nordea