• soffi86

    varning for nordea

    Hej alla FL:are!

    Vill bara passa pa och varna er for banken Nordea! De har otrevlig personal, gor massa fel (min syster ex bad hennes personliga bankman satta over 2600 till mitt konto och istallet sa forde han over 26000 och nasta gang 1500 istallet for 15000), hor inte av sig nar de pastar att de skall gora det, avslutar konton utan ens vetskap trots att jag har en personlig bankman (det var nu det senaste som nu fick droppen att rinna over). min pb ar till raga pa allt superotrevlig och jag kanner bara att jag ALDRIG MER vill ha med dem att gora + att jag skall varna ALLA jag bara kan. Sa gor inte samma misstag som jag gjorde - att valja Nordea, du kommer angra dig precis som jag gjort + flera bekanta som ocksa upplever problem med "snorkighet" och inkompetens fran personalen. Men att de avslutat mitt konto utan min vetskap ar...jag finner inte ord!
    VALJ INTE NORDEA!

  • Svar på tråden varning for nordea
  • soffi86

    vadda for stenar? i vilket glashus???? trodde vi var en enda stor happy family i ett enormt hus har pa familjeliv.se!!!!

  • SuperMumy

    Själva är vi jätte nöjda med Norde. Alltid topp service!!!


    Livet behöver inte vara perfekt för att vara underbart!!!
  • maruttan
    soffi86 skrev 2006-12-08 18:09:43 följande:
    vadda for stenar? i vilket glashus???? trodde vi var en enda stor happy family i ett enormt hus har pa familjeliv.se!!!!
    Ha ha eller hur
    Amor vincit omnia
  • felicia76

    Det är väl inte själva banken i sig utan personen/erna som jobbar där som kan vara skit.
    Ifall banken har en viss policy el dyl som man inte håller med om är det skit men att en enskild person är inkompetent är en annan sak och bör inte gå ut över ett helt företag (även om det såklart är lätt att det händer... tro mig).
    Byt personlig bankman, tala med bankchefen alt. byt bank kontor eller bank. Men inna du byter bank så tycker jag absolut du ska tala med bankchefen om varför du byter och vem du är missnöjd med... sån info är viktigt att det kommer fram till rätt person!

    Dessvärre är det alltför vanligt att fel personer sitter på fel jobb, vare sig det gäller bankpersonal, butikspersonal el. andra serviceområden. I det här fallet är det ju helt klart en individ som felat inte hela banken. Tycker det låter som grund för ev varning/avsked eftersom det upprepats flera gånger.

    Lycka till!

  • Aannaa

    Har inte läst hela tråden, men vi har NORDEA till allt o är SUPERNÖJDA 

    Vi har en personlig bankman o kan be denne om vad som helst; lån, kontokort, besparingar mm och det fixas på nolltid = service!


    .emilia. ♥ . kärlek big time.
  • soffi86

    felicia76:
    las garna traden!
    Pbn har redan fatt en "varning" enligt bankkontoret men nu ar det sa att min syster, jag o min mamma (blandannat vi av de vi kanner) har 3 olika bankkontor, 3 olika pb:s, pa 3 olika stallen i landet!

  • felicia76

    Soffi86:

    Ok sorry, tyckte bara att ju längre i tråden jag läste ju mer pajkastning o ordbajseri blev det... så orkade inte läsa igenom hela.

    Hur som helst, jävligt trist att ni blivit behandlade så illa. Får hoppas på bättre bemötande på annan bank då!

  • AngelMed Kevin

    soffi

    du får ursäkta men du hoppas ju på allt och alla nu.

    Varför säger du till oss att hålla god ton i tråden när du inte gör det själv, du är faktiskt inte själv speciellt trevlig och kan inte ta att folk inte hållr med dig, skriver" cut the crap" och såna saker..

    varför startar du en sån här tråd om du inte kan ta att folk inte ligger på din linje..dom som hålelr med dig är sååå gulliga..dom som inte håller med dig..och inte tycker att det är rätt att döma ut en hel bank ..dom är otrevliga.

    Ett tips bara när du startar en sån här tråd då du vill att folk inte ska välja en viss bank..räkna med att få mothugg och att folk ifrågasätter varför man ska döma ut en hel bank?

    Gå till din ica affär..finns både nöjda och missnöjda kunder där..som har haft otur att kanske få hem dåliga varor inom kort tid, en kund på ett kreditbolag som fått fel på sin faktura 2ggr.
    En kund som alltid köpt ford, men köper volvo och den går sönder.

    Men guess what.. ica har oxå mycket nöjda kunder, kredit bolag har oxå nöjda kunder..och när det kommer till datorer och människor så kan man inte alltid göra 100% rätt..människor är inga datorer och maskiner som aldrig gör fel.

    Volvo har oxå många nöjda kunder..men oxå många missnöjda..och JA det handlar om slumpen och att man har haft otur..man KAN INTE få det till att hela ica är skit, hela volvo är skit.

    Det är ju bra att din PB har fått varningar..och förmodligen är dom väl inkompetenta just där..och att ni har haft oturen att råka ut för inkompetenta männiksor..men dom finns överallt, och finns på andra bakner oxå..det finns alltid folk som inte borde jobba med det dom jobbar med.

    Men för guds skull.. man KAN inte döma ut en hel bank pga vad enkilda anställda gjort.

  • soffi86

    tack felicia76!
    joo det blir SEB nu

  • AngelMed Kevin

    hoppar ska det stå i början..inte hoppas

Svar på tråden varning for nordea