• soffi86

varning for nordea

Hej alla FL:are!

Vill bara passa pa och varna er for banken Nordea! De har otrevlig personal, gor massa fel (min syster ex bad hennes personliga bankman satta over 2600 till mitt konto och istallet sa forde han over 26000 och nasta gang 1500 istallet for 15000), hor inte av sig nar de pastar att de skall gora det, avslutar konton utan ens vetskap trots att jag har en personlig bankman (det var nu det senaste som nu fick droppen att rinna over). min pb ar till raga pa allt superotrevlig och jag kanner bara att jag ALDRIG MER vill ha med dem att gora + att jag skall varna ALLA jag bara kan. Sa gor inte samma misstag som jag gjorde - att valja Nordea, du kommer angra dig precis som jag gjort + flera bekanta som ocksa upplever problem med "snorkighet" och inkompetens fran personalen. Men att de avslutat mitt konto utan min vetskap ar...jag finner inte ord!
    VALJ INTE NORDEA!

• Svar på tråden varning for nordea
  • soffi86

angel m kevin: jo men det har ar min sida som formanskund hos dem (sasom om det skulle spela ngn roll men anda) och JAG tycker (med flera andra) att MINA (vara) bankarenden har skotts RIKTIGT DALIGT och darfor varnar jag for nordea, det ar inte en eller ett par grejer som gatt fel det ar massor tex sa har de avslutat ett av mina konton utan att meddela mig - vad fan?! For mig hade det kunnat ge forodande konsekvenser om det inte upptackts nu typ!
    ja iallafall sa har jag pratat med en kompis pa SEB sa jag gar over till dem med ALLT nar jag ar hemma igen!

• CinnamonMai
    MrsMurphy skrev 2006-12-05 17:23:14 följande:
    Jag är nog beredd att hålla med ts här. Hade ett jäkla strul med Nordea och tillslut blev jag helt galen och gick över till fsb där allt har skötts bra.Men jag tror inte att man ska säga att Nordeas personal är otrevliga för det är individer, tror det finns lika många rötägg där som på andra banker.Går allt för lätt blir man fort dum...
    Så olika det kan vara. Fsb var anledningen till att jag bytte till Nordea.
  • snuvig

Har också nordea. Nöjd med servicen men har märkt att dom har dyrare serviceavgifter än många andra banker.borde kanske byta

• MrsMurphy

teflonminne: Jag tror bara man har ett herrans oflyt i vanlig ordning! Skrattande Alla banker ställer nog till det mellan varven och vi kunder är ju rätt hysteriska när det gäller våra pengar så toleranströskeln är nog inte så hög!

Går allt för lätt blir man fort dum...
  • S vali s
    MrsMurphy skrev 2006-12-05 18:35:54 följande:
    teflonminne: Jag tror bara man har ett herrans oflyt i vanlig ordning!  Alla banker ställer nog till det mellan varven och vi kunder är ju rätt hysteriska när det gäller våra pengar så toleranströskeln är nog inte så hög! Går allt för lätt blir man fort dum...
    Precis, visa mig den bank med 100% nöjda kunder och jag kanske överväger att byta bank
    Den late får brått när det blir kväll
  • vikkan

JAg har nordea & jag e jätte nöjd..

• Missing Wolf

Jag är också nöjd Nordea bankskund. Bytte från fsb, där det var mycket strul. Nu är det över 20 år sedan och jag har aldrig haft problem.

• chrissepisse

Vi har också blivit otrevligt bemötta av Nordea. Vi har kort med engångskoder som man skrapar fram för att logga in på internetbanken. När det är tio koder kvar så ska det skickas ut ett nytt kort per automatik.

Problemet är att inget kort kommer och när vi ringer så säger de att vi inte har använt alla koder på det gamla kortet, vilket vi har. I våras var det värsta cirkusen och till slut var vi tvungna att prova redan använda koder, som de påstod inte var utnyttjade, för att överbevisa dem. Efter tre försök spärrades internetbanken och det tog en vecka innan allt var utrett och jag fick ringa runt och förklara för hyresvärd, elbolag med flera att vi visst tänkte betala våra räkningar men att det var strul med Nordea.

Nu är koderna snart slut igen och när vi ringde så fick vi höra att "då är ni de enda i Sverige som har det problemet" (underförstått: ni gör fel).

Om inte Nordea bjuder till och hjälper oss att få det här att fungera så kommer vi att byta bank. Inte för att jag tror att det egentligen är så stor skillnad mellan bankerna, men jag ogillar att de idiotförklarar oss när vi har ett problem och inte lägger två strån i kors för att hjälpa oss få rätsida på det.

• S vali s

chrissepisse: Jag har hört av mig vid tre tillfällen till Nordea när jag behövt nya koder, har aldrig varit något som helst problem att få nya koder, trots att jag enligt deras "anteckningar" borde ha haft många, många koder kvar.
    Underligt att man kan bli så olika bemött

Den late får brått när det blir kväll
Svar på tråden varning for nordea