• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Tredje tråden! I vilken vi börjar föda barn....

Här är förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 08:21:30:
    Och här är nya listtråden också!
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-23 16:07:08:
    Rätta länken till listtråden:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3
  • murgrönan

Nu har alla i min föräldrargrupp fått utom jag. Och jag hade inte det sista BF!

• Swenglish

Tack murgrönan! Det brukar hjälpa att gå ut en stund, könns så konstigt att vara hemma ensam en heeel lång dag!

Då tror jag att jag "bara" haft sammandragningar än så länge, vill också ha förvärkar! Betyder det att jag ännu har en lång väntan att se fram emot?

• murgrönan

Nej då! Det sätter förmodligen i gång på en gång för dig istället. Det är ju bara skönt. Lite meningslöst att ha förvärkar, när det sedan inte händer något. Man får liksom upp hoppet och sen blir det inget.....

• Pippil8

Men jistanes vad spännande. Frill - heja, heja! Å vad kul att det är någon som har bf i närheten av mig som ska få nu! Hjääälp, läskigt också! Hon har inte skrivit mer på hela dagen...

Swe - hur f-n orkade du gå ända till Sickla? Jag har typ gått från parkeringsplats till lunch-ställe och sedan från annan p-plats in i Nacka Forum och jag är helt slut!

Förstår att det är jobbigt för er som är på plus-sidan av BF nu. Hoppas ni inte behöver vänta så länge till nu...

Murgrönan - när hade du BF (orkar inte leta reda på list-tråden)?

Jag fikar ju gärna på fredag - fler som hänger på? För- eller eftermiddag?

Fika i Sickla på fredag:
    Sole
    Bassekatt (?)
    Pippil8

• Vivs

Hallå där!
    Här har man både sammandragningar och några slags värkar! Har tagit tid sen 11.40 och därefter har de kommit ungefär var 10e minut... och alldeles nyss lossnade slemmot oxå (vad äcklig den såg ut)! Hoppas sååååå att det blir lite mer av det här, är trött på alla falska värkar hela tiden.. fast jag har inte alltför stora förväntningar...
    Hör av mig hur det går under kvällen. Som jag sa förut så kommer jag antagligen föda mitt i förlossningskaoset.. fast nu känns det som det kvittar, bara hon kommer ut!! Har förresten inte hört något mer av min vän på förlossningen, får se om hon ringer idag..

• bianca2

åh! så spännande att jag nästan spricker.
    måste vara grymt oartig, vetat det var jag som föreslog fikat imorgon men insåg att jag bjudit hem kompisar på både lunch o ika min första lediga dag så jag kan tyvärr inte. nästa vecka kan jag alltid för jag ska inte jobba mer!
    vattengympa ikväll. skööönt. hurra för alla oss idag!

• Sole

vivs
    Du det där verkar ju defenitivt inte vara något falskt alarm, hoppas att det är på G nu!!!

Jag kan inte fika imorgon, ska hem och pigga upp min syster som har opererats idag, men gärna en fika nästa vecka!

Fika i Sickla på fredag:
    Bassekatt (?)
    Pippil8

• Swenglish

vivs- vad spännande! låter som bebis inatt ju!

PippiL8- jag orkade egentligen inte, men tvingade mig själv... Kanske kommer det nåt bra bebis-fik i Forum nu när de bygger om?

Jag kan inte heller fika imorgon, ska på överburenhetskontroll på förmiddagen, födelsedagslunch med mina föräldrar senare och sen ska min man laga överraskningsmiddag åt mig på kvällen! fast jag hoppas ju att alla planer går i stöpet och jag får äta födelsedagsmiddag på BB med min bebis!

Om ingen bebis tittat ut under helgen fikar jag gärna på måndag!

LYCKA TILL Medusa imorgon med snittet!!!

• bianca2

men swe - blir du inte igångsatt innan måndag?
    lycka till mnedusa imorgon.
    o grattis i förskott swe ifall diinte loggar in imorgon

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3