• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Tredje tråden! I vilken vi börjar föda barn....

Här är förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 08:21:30:
    Och här är nya listtråden också!
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-23 16:07:08:
    Rätta länken till listtråden:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3
  • murgrönan

Lycka till Frill! Tänk att du kommer före mig till mål....
    Nu får det tusan starta någon gång det här börjar bli olidligt!!

Hur går det för er andra?? Några "tecken"??

• Frill

Tack för lyckönskningarna!

Något är definitivt på g. Har fyllt flera bindor med svagt rosafärgat vatten, samt haft lite flytningar med strimmor av blod. På förlossningen ville de att vi skulle komma in senast vid tio, så ett tag till blir vi hemma. Ska försöka duscha.

Inte särskilt starka sammandragningar än dock. Mest svag till normal mensvärskskänsla. Men kommer drygt var 5 minut. Känns som om jag skulle klara mig hemma ganska länge till, men vem vet, vi kanske blir tillbakaskickade när de har kollat att allt är ok. Tror de är lite kinkigare när vattnet har gått.

Känner mig märkligt lugn. Har nog inte riktigt fattat vad som pågår

• Plutten forever

Vad spännande Frill!

Jag håller tummarna för att du är jätteöppen när du kommer in och får stanna, och att det blir en enkel o bra förlossning! snart är du MAMMA

kram ochj lycka till!

v 40 - BF 12 mars
  • Swenglish

Frill-- LYCKA TILL!!! Det kommer att gå jättebra! Spännande spännande! (Men jag måste medge att jag är lite avundsjuk också, fast jag skäms över att säga det...)

• Swenglish

Ingen som har lust med Sickla idag, tänkte ta en promenad dit och kolla i lite affärer och en fika i regnet skulle nog sitta fint!

• Emma3

Lycka till Frill så spännande.

Hur går det för er andra?

Med plutten i magen vecka 39
  • Vivs

Lycka till, Frill!! Vad kul och jättespännande! Fast måste som Swenglish också erkänna att jag blir väldigt avis
    Jag vill också ha min bebis NUUUUUUUUUUUU!! Har just varit hos BM. Allt var bra och hon trodde jag snart skulle föda. Har som vanligt massa sammandragningar och i natt har jag haft förvärkar som bara den. Men det verkar ju inte hända mer än så... nästa torsdag blir det UL om jag inte fött.

Undrar hur det går för Lillie74... hon kanske har bebis nu

• Sole

Swe

jag hinner inte med fika idag, ska luncha med en kompis vid Skanstull och sen uträtta lite ärenden, men gärna imorgon!

Viv och swe
    klart ni får vara avundsjuka! det är jag också fast jag har TVÅ veckor kvar till BF

• Björklöv

Jag skulle gärna fika idag, men det är lite långt att ta mig till Sickla. Dessutom har jag lite för mycket på min "att göra-lista" idag... Ingen som är sugen på en fika i Solna?

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3