• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Tredje tråden! I vilken vi börjar föda barn....

Här är förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 08:21:30:
    Och här är nya listtråden också!
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-23 16:07:08:
    Rätta länken till listtråden:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3
  • Lillie74

Tack för hjälpen! Nu finns det lite bilder.

Nej, jag var inte säker på att det hade satt igång när jag började få värkar vid 2 på natten, det var mer som mensvärk som återkom var 15:e minut men å andra sidan vet jag att det var någon annan i tråden som hade haft liknande en hel natt utan att det hände nåt så jag var verkligen inte säker. Jag var inte dålig i magen eller nåt sånt heller. Eftersom jag inte var säker var jag lite orolig så jag gick upp och la mig i soffan för att inte väcka sambon för jag låg och vred och vände på mig och typ en hundradels sekund innan vattnet gick tänkte jag "nu går vattet", jättekonstigt.

Sen hände inte så mycket mer, kl var 4:30 och sambon ringde KS som tyckte vi skulle komma in till 7:30 eftersom jag inte hade några smärtsamma värkar. Sagt och gjort, det blev inte riktigt jobbigt sen förrän vid kanske 10, vid 12 fick jag lustgas (som inte hjälpte så mycket som jag trott tyvärr) vid 14  fick jag epidural som tog fläckvis fick en ny 45 min senare, sen kom himmelriket.....från 3 cm till 10 cm kände jag typ ingenting, sen vid 18:30 började bedövningen släppa vilket var bra för annars hade jag nog inte hittat kraften att krysta. En halvtimme senare var hon ute
    Är som sagt helnöjd med förlossningen, barnmorskorna och sjuksköterskorna, alla var mycket proffsiga och jag kände verkligen att jag kunde slappna av och förlita mig på deras kompetens. Filippa var lite tagen när nog kom och fick ligga i kuvös i en timme, inget allvarligt dock, men hon kom inte igång och amma förrän efter ett dygn och amningen är det som är lite jobbigt fortfarande men det går sakta framåt.

• Hellur

Lillie - Vad söt hon är! Ohhh, längtar så tills jag har min egen.

Soffy - Krya på dig! Hoppas du blir av med huvudvärken, men mensvärken vill vi väl ska utvecklas mer, eller

• Sole

Hellur

ska du inte fika idag?

nu ska jag bege mig ner till bussen iallafall!

• Hellur

Jo då, är på väg, har börjat stänga ner här.
    Tar bilen så det går fort dit
    Ses snart!

• bianca2

hej tjejer!
    hoppas fikat var mysigt. synd att jag inte komma men jag har haft besök hela dagen!!! vi har fikat o gått i solen. o ätit färsk ananas! hoppas det hjälper. kramar på er!
    lillie! underbart söt!

• Ginger6

Ja, hoppas ni har en mysig fika och Swenglish o Murgrönan, hoppas ni föder barn idag!! Lillie, hon är verkligen suuuperfin. Jättegrattis!!!!
    Jag har varit hos BM (som vanligt) och trycket är fortfarande högt. De vet inte vad de ska göra men säger att det bästa är om jag föder snart. Lagom stressande att veta att varje dag som går så påfrestas min kropp och att lösningen är att föda...hm, jo men jag försöker ju....
    Vilket underbart väder det är! Man ser många fantastiska vårdagar framför sig, stoltserandes med barnvagnen i solskenet

• murgrönan

Usch, vad jobbigt med högt blodtryck. Det vore ju bra om de kunde besluta vad som ska göras, om du ska bli igångsatt eller inte. Det är ju inte så att du går och kniper direkt....

Här är det lugnt, som vanligt. Jag tog en rask promenad i solen idag för att kanske sätta fart på det hela, men icke. Men så underbart att våren är här. Jag satt i trädgården och åt luncha och läste en tidning. Härligt!

Lillie: Såå söt hon är!! Det är skönt att läsa positiva förlossningsberättelser nu när det närmar sig. Jag ska ju också föda på KS förmodligen. Jättegrattis!

Swe: Jag känner som du, som att det skulle vara en brist hos mig som gör att inget händer. Oförmåga att producera rätt sorts hormoner som ska få igång förlossningen...Men vi får inte tänka så, det är ju väldigt vanligt med igångsättning. Jag ska också ringa till KS på söndag morgon, och se hur läget är, men som jag förstod det har jag en garanterad plats på söndag, men ingen fast tid.

Förstår du att du troligen blir mamma i morgon!!! IIIiii, vad spännande!! Stort Lycka till!!! Logga in imorgon och berätta om du åker in eller ej!

• Sole

Tack för trevligt fika idag coh vad roligt att se dig bassekatt med lilla Emil och din bättre hälft Thomas
    jättekul överraskning!!

Bianca
    såg ditt sms, hoppas ananasen hjälper!

Ginger
    jobbigt att ha det hängande över sig, det är ju inte direkt man själv som bestämmer när man ska föda!
    det är inget snack om att sätta igång dig eller så?

• Ginger6

TAck! Jo men de sätter inte igång bara pga blodtrycket, så länge som det inte påverkar kroppen (mer än att det är jobbigt i sig) att det startar nån havandeskapsförgiftning så gör de ingenting. Därför måste jag ränna dit hela tiden för att kolla att allt annat är som det ska.

• Swenglish

tack för mysigt fika flickor, det piggade upp! Verkligen roligt att få träffa lille Emil Bassekatt, och hoppas ni inte får mer skäll av BVC!

Ginger- jobbigt med det envisa trycket! Men snart promenerar vi som du säger i solen med våra underverk och all denna oro och väntan är som bortblåst!

Murgrönan- nej, vi ska försöka att inte tänka så. Dels är ju inte UL-mätningen 100% säker, och dels hade det ju säkert kommit igång av sig själv om inte så länge, bara det att de väljer att sätta igång efter 2 veckor.

Jag loggar in imorgon och berättar läget! Sös har gett mig tid att ringa kl 12, men jag kommer att ringa redan vid 7, vill veta hur det blir! ikväll ska jag ladda med entrecote, pommes och bearnaisesås och lite Greys Anatomy på TVn!

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3