• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Tredje tråden! I vilken vi börjar föda barn....

Här är förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 08:21:30:
    Och här är nya listtråden också!
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-23 16:07:08:
    Rätta länken till listtråden:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3
  • Björklöv
    Bassekatt - Usch vad otrevligt med gallsten! Hoppas verkligen att du slipper få ont nå mer fram till operationen! *massor med styrkekramar*
  • Sole

hej igen!

har ännu inte somnat om, mensvärk och blött i trosorna nu precis. Tror inte det är vattnet då jag haft rätt rikliga och ibland vattninga flytningar men satt i en binda för att se om det fortsätter.

Murgrönan
    förstår om det blir långt att åka för dig idag, vi får se till att fika inne i stan nästa gång så du kan vara med!

• Björklöv

Oj då! Spännande Sole! Kanske ska räkna bort dig idag då??

• Sole

nä inte än så länge!
    men när jag läste cirpens förlossningsberättelse så känns det ungefär så. får se ifall det kommer mer och mensvärk + värk i ryggen släpper. ska äta frukost nu och gå och lägga mig igen

tjungeling så länge!

• Hellur

Bassekatt - Stora styrkekramar! Hoppas du slipper mer ont innan op och att du snart får njuta med din familj!

Sole - Nåt på G för dig kanske? Får se om man får träffa dig i eftermiddag

Cirpen - Låter helt fantastiskt med den hjälp du fått. Kan man beställa?
    Helt rätt när man är opererad och nyförlöst!!! Du ska ta det lugnt och vila.

Själv mår jag lite så där idag. Är lite dålig i magen, mår lite bättre nu och hoppas det blir bra när jag får i mig lite lunch.

Swenglish - Är du där idag??? Har ju varit driftstopp, men är du hemma eller på BB? Ta inte illa upp men vill inte se dig vid fikat idag

• Sole

nej här är inget på G, inte ännu iallafall.
    har sovit sen nio tills nu och har lite mensvärk kvar men inget mer.

• Hellur

Såg att din gröna knapp lyser Swenglish. Jag som hållit tummarna för att du var på BB nu.
    Swenglish bebis - KOM UT!!!

• Sole

min man ringde och ville käka lunch så jag hoppar in i duschen nu (oj vad man blir lat när man är ledig )

vi syns vid fikat kl 14.30!

• BasseKatt

Jösses vad ni skriver flickor!!! Har nu ägnat en stor del av morgonen åt att läsa ikapp. Dryga 35 sidor inlägg sedan i onsdags! Skrattande Och det har ju hänt massor med spännande saker!!!

Lillie, LillenLillen, Vivs och Frill: GRATTISKRAMAR i massor! Det är sååå mysigt med en bebis i familjen!

Swenglish: Du måste ha alldeles utomordentlig service på ditt hotell eftersom bebisen envist vägrar komma ut. Jag håller alla tumar i världen för att det ska börja NUUUU!

Sole: Spännande. Kanske är du näst på tur?! (fast jag tycker nog att Swenglish borde ha förtur...)

På kontrollen av Emil igår vägde han 2677g (4v+2dagar och +500g nu). Igår morse hade han bestämt sig för att det fick vara nog med sondmatning för han hade rivit ur den helt ur tejp och allt. Den låg bredvid honom i sängen. Vi flaskmatar honom nu med min mjölk och försöker amma så mycket det går. Men han är fortfarande lite för dålig på det för att få i sig tillräckligt. Och han kräks så infernaliskt mycket hela tiden. Hoppas dock på att övning ger färdighet Glad Men vad han ser annorlunda ut nu när han inte har en massa tejp och sladd i ansiktet. Det blev en helt annan liten kille och om möjligt ÄNNU sötare!!!

Vi har nu blivit sjukskrivna i ytterligare en månad och har bestämt att begravningen för Linus ska vara den 22/3. Så nu är det lite som ska fixas med inför det. Vi ska försöka komma till Skogskyrkogården imorgon och titta på gravplatser. Det känns riktigt tungt, men samtidigt skönt att få det överstökat liksom. Vi vill ju börja kunna försöka leva som vanligt igen även om det aldrig kommer att bli riktigt så...

• Swenglish

Nej, tyvärr får ni dras med mig en fika till...

Sole- tänkte också duscha nu, har latat mig hela morgonen!

Hellur- dålig i magen är ju ett gott tecken!

Bassekatt- isch vad jbbigt med gallsten, tycker att det räcker med jobbigheter för er del nu! tack för tumhållningen!

åh vad fint väder det är, satt på balkongen och läste och det blevnästan för varmt! Kom nu bebisen så vi kan gå på promenader i vårsolen!

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3