• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Tredje tråden! I vilken vi börjar föda barn....

Här är förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 08:21:30:
    Och här är nya listtråden också!
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-23 16:07:08:
    Rätta länken till listtråden:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3
  • Björklöv

Säger som Sole och Swe, tack för en trevlig fika idag Och vilken kul överraskning att Bassekatt dök upp med sötnosen Emil

Ringde precis min körledare, för säga att jag inte kommer idag, det känns lite för mycket.... Det första hon säger när hon hör att det är jag är "Har det hänt nått!?!" Nåja, vad hade jag förväntat mig

• Ginger6

Shit va spännande Swenglish, smart att preppa med kolhydrater! Lycka till

• Zul

Halloj,
    lät som en mysig fika idag, och vilket väder! Själv avverkade jag några föreläsningar, känns bra, för då blir jag ledig till hösten/nästa vår istället och kan vara med barnet. Nu hoppas jag att det blir fika med bebisar nästa gång, eller kanske nån gång till med magar...

Swe och Murgrönan, nu närmar det sig verkligen, håller tummarna för er nu, lycka till! Hoppas du får en tid snabbt imorgon swe.

Bassekatt: oj vilken dramatik, gallsten... Jobbigt. Nu har du fått din beskärda del, och efter op (om det krävs) så kommer du slippa eländet. Blir det titthålsoperation?

• Hellur

Säger som de andra, tack för trevligt fika idag! Och vad roligt att Bassekatt tittade förbi med sin söta Emil.

Ginger - Hoppas det går bra för dig. Man får lita på att de vet vad de gör och när det är dags för ev. igångsättning.

Mår faktigst inget vidare. Dålig i magen. Mådde så där imorse och bra på dagen. Men när jag kom så är det som i morse, fast värre. Nåt på G eller bara nåt virus eller nåt jag ätit??? Det återstår att se. Men hoppas det går över, för inget kul att må så här.

• ABC08

Hej!
    Är det okej att va med här? Har BF i slutet av mars, så snart är det dags.
    Har precis slutat jobba och går hemma och väntar. Nån annan som är eller har varit trött dom sista veckorna? Själv känner jag för att sova typ hela dagarna.

• Frill

Hejsan flickor! Nu är vi äntligen hemma igen med vår lilla apa. Adam var lite medtagen efter förlossningen och ville mest sova och fattade inte hur man skulle göra med tungan när man sög. Så vi har fått väcka honom var tredje timme, pumpat och matat med kopp, men nu har vi lärt oss och mjölken flödar nästan löjligt mycket. Skulle åkt hem i söndags, men dom ville kolla Adams bilirubinvärde för att utesluta behandling så vi kom inte hem förrän i går kväll. Då hade han definitivt piggat på sig kan man säga, och vi sov knappt nånting alls i natt... Men det är det värt Han är så fin.
    I morse var vi på BB-mottagningen på SÖS för att kolla gulsoten en extra gång. Som tur var behövde vi inte läggas in igen för solning. Ska tillbaka igen på torsdag för säkerhets skull.

Har inte hunnit läsa ikapp allt än, men förstått att Vivs, Lillen och Lillie också fått sina klimpar. Grattis, grattis!

Tack för alla lyckönskningar och gratulationer! Det var kul att läsa så här i efterhand Ska återkomma med mina upplevelser av förlossningen och lägga upp bilder på Adam så snart vi har laddat ur kameran.
    Tills vidare kan jag komma med några tips:
    1. Åk till Södra BB om ni kan Verkligen superbra!
    2. Ta inte med en massa trosor, ni kommer förmodligen mest att använda sjukhustrosor och gigantoblöjor. (ett par mysbyxor över var rätt skönt)
    3. Ta med ombyte av tröja/amningsbh för flera dagar. Jag hade bara tröjan jag kom i och den jag skulle åka hem i och vi var inne torsdag till måndag. Lite jobbigt att gå och läcka mjölk i sjukhusskjortor.
    4. Glöm inte mobilladdaren!!!! Det gjorde vi.

• BasseKatt

Tack för en trevlig träff idag - även om det inte blev så länge för oss. Men det var jättekul att se er med era jättemagar igen! Hoppas verkligen att det händer saker för er också snart.

Zul: Ja, man utgår ifrån att det blir titthål (4 st närmare bestämt) och om inget tillstöter funkar det också. Annars kan man komma att ta beslutet att öppna ordentligt och detvill jag absolut inte. Hoppas så att allt ska gå bra. Helst skulle jag ju vilja slippa helt förstås, men att få anfall varje gång man käåkar lax, skaldjur, ägg, gröna äpplen eller apelsinjuice vill man ju inte. Och det verkar inte som om de skulle kunna bara lösa upp sig liksom.

ABC08: Välkommen hit! Jag hade ju också BF i slutet av mars, men fick killarna 7v för tidigt (ena dödfödd). Men det är ju några fler tjejer här som går och inväntar sina BF i slutet av mars som du (Sole åtminstone).

• Sole

ABC08
    välkommen hit till vår trevliga tråd där vi inte alls är frustrerade över att bebisar går över tiden
    Som bassekatt säger ska jag ju ha slutet på mars (26e) så du är i gott sällskap!

Swe
    undra om entrecote, pommes och bea är gravidmat, vi åt precis det häromdagen coh vi lyckades på två personer smälla i oss en hel påse pommes!
    Ser fram emot att du imorgon skriver att du åker in!

Murgrönan
    på söndag om inte tidigare ska du också vara på G sådetså!!

hellur
    låter inte kul att du är risig i magen! har ioförsig hört (nu är vi tillbaka på att vi blir överinformerade) att många är det när förlossningen skall börja. hoppas det är så för din del och inte influensan som härjar

Frill
    grattis igen och välkommen hem! Tack för bra tips!
    ska bli kul att se kort sen på Adam, och kul att det blev en kille,vi diskuterade faktiskt idag att det är överhängande tjejer som föds i vår tråd!

• Hellur

ABC08 - Välkommen till vår tråd!
    Även jag ska ha i slutet på mars (20) och är bombis på att jag går över tiden.
    Vi är som sagt några kvar som ännu väntar på våra guldklimpar

Frill - Grattis till Adam och välkommen hem! Tack för dina råd. Ser fram emot din förlossningsberättelse.

Detta är konstigt! Nu mår jag bättre igen. Pendlar upp och ner. Har haft många sammandragningar och tryck neråt. Inget jag haft så kraftigt förut. Inbillning eller gör den sig klar där inne?

• Plutten forever

Nu är jag på BF+1 och känner mig allmänt olustig och uttråkad... NÄR kommer bebisen egentligen?

och vad ska man roa sig med när man bara väntar och väntar...?

Jaja, härligt vårväder är det iallafall

v 41 - bf 12 mars - övertid...
Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3