• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Tredje tråden! I vilken vi börjar föda barn....

Här är förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 08:21:30:
    Och här är nya listtråden också!
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-23 16:07:08:
    Rätta länken till listtråden:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3
  • Sole

godmorgon tjejer!

har varit vaken till och från inatt men orkade inte ta mig till datorn

hoppas swenglish får åka in idag!

• Swenglish

God morgon! Här är jag! Har ringt Sös och de har väldigt fullt ifag, så jag väntar på att de ska ringa tillbaka, men det blir nog inte förrän frampå eftermiddagen! Usch, känns inte kul att bara gå hemma och vänta... Mannen är hemma idag iallfall, han kände inte för att undervisa idag av någon konstig anledning! Nu får jag försöka distrahera mig själv tills det är dags... H

Sofffy- skönt att du mår bättre!

• murgrönan

Åh, hoppas, hoppas att du snart får åka in Swe!! Förstår att du är frustrerad av att gå hemma. Vi håller dig sällskap här idag så länge

Jag har haft typ mensvärkar i natt, men de försvinner så fort jag reser mig upp Varför gör de så?? Nä det händer nog inget här i dag heller....suck! (BF+10)

Jag hade också gärna varit med och fikat, det låter så trevligt. Nästa träff kan vi kanske ha mer centralt el norr om stan. Fast nästa gång ni ses så har jag ju troligen en liten nyfödd hemma, så då kan jag inte vara med i alla fall. Nu är det max 5 dagar kvar....Kul att träffas med bebisarna sen....

• Hellur

God morgon tjejer!

Många som är uppe tidigt idag Har också legat vaken mycket i natt, men inte orkat ta mig ur sängen. Min mage har bråkat hela natten och har lite mensvärk. Antingen har jag åkt på nåt litet virus eller så är det början... Vet inte vad jag hoppas på. Blir lite rädd och får panik om det är på G. Ja ja, det visar sig väl inom de närmaste dagarna. Mår inte bättre idag i alla fall och har sovit uselt.

Swenglish - Är det inte typiskt? Bara för att du vill föda så är det fullt. Hoppas det blir mindre under dagen och de vill ha in dig efter lunch. Håller tummarna för dig!
    Finns här som sällskap tills det är dags

Frill - Låter toppen med några extra dagar på BB. Man får se hur man själv mår och om man behöver/vill stanna längre. På BB Sthlm gäller som sagt 2 dygn, men de säger att de inte släpper hem en om inte allt fungerar som det ska.

Soffy - Vad skönt att du mår bättre idag! Snart får ni flytta in i lägenheten igen.

Murgrönan - Hoppas det sätter igång för dig snart. Men Swe har förtur

• Björklöv

God morgon!

Här är ytterligare en som sovit oroligt i natt, fast jag tror det beror på att jag tände lampan när jag kissade första gången i natt. För när jag väl somnade efter det sov jag jättegott Skulle kunna tänka mig att sova lite till, men det är svårt när solen skiner från klarblå himmel! Det blir nog en promenad i solen lite senare!!!

Swe - Nej men... varför skulle det vara fullt för...Fundersam men det lugnar nog ned sig framåt eftermiddagen ska du se. Du får roa dig med oss här på tråden så länge

• Björklöv
    Murgrönan - Håller med dig, nästa gång det blir fika tar vi det gärna lite mer norr om stan!! Om nu våren bestämmer sig för att stanna så kan det kanske bli tillfälle att träffas i Hagparken ganska snart
  • Pippil8

Swenglish - hoppas du får komma in idag!! Gick in mest för att kolla om du hade fått komma in, men nu när jag ändå är här ska jag läsa ikapp från igår.

Tack för trevlig fika förresten. Jag köpte grön vaxduk med stora vita prickar på och sydde en "skötbädd" till skötväskan. Fy fasen vad SVÅRT det var att sy i vaxduk! Den gled liksom inte utan jag var tvungen att lägga bakplåtspapper på under och översidan för att kunna få maskinen att mata fram. Nån som kommit på nåt smartare?

• Swenglish

Pippil8- ja, det var rätt svårt med vaxduken, men smart med bakplåtspapper!

trist att många sovit dåligt inatt! Hoppas ni kan ta en tupplur i eftermiddag!

Dags för kaffe i solen på balkongen!

• Plutten forever

Hej hej! här händer det grejer... mitt vatten har gått och jag har fått tid för undersökning på SöS kl 13. Hoppas, hoppas att jag inte blir hemskickad igen Lite småvärkar bara än så länge, hoppas de tilltar!

Lycka till alla ni andra och njut av vårsolen

v 41 - bf 12 mars - övertid...
  • Björklöv

Karin - Spännande! Men hade inte Swe förtur Hoppas allt går bra för dig idag

Swe - Å, kaffe i solen på balkongen lät ju inte helt fel... Hmmmm.... jag väntar nog lite med att gå till Apoteket

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3