• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Tredje tråden! I vilken vi börjar föda barn....

Här är förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 08:21:30:
    Och här är nya listtråden också!
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-23 16:07:08:
    Rätta länken till listtråden:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3
  • Swenglish

Zul-du är duktig som pluggar! Men det verkar ju löna sig!

Hellur- trist med magen, hoppas det är förlossningssymtom och inte nåt annat!

ABC08- välkommen!

Frill- GRATTIS igen och välkomna hem, skönt att allt gått bra! Vi pratade om dig idag och sa att vi inte hört nåt än, snacka om att alla är under hård bevakning!

Sole- ja, och som inte den måltiden räckte har jag smällt i mig glass och Marabou... laddar!

karin- ja den kan komma närsomhelst! Känner med dig, vet hur tråkigt det är att vänta! Men mer än 13 dagar till blir det ju inte för din del! Du får fösöäka tänka att bebisen mår bra därinne och växer till sig, har hört att bebisar som går över tiden hjälper till mer själva vid förlossningen samt är piggare efteråt, kanske kan vara nån tröst?

Nu har vi kollat förlossnings- och BB-väskorna, känns heeelt sjuuut att det är dags imorgon! Fast säger de att nä, vi har inte tid med dig imorgon, ring igen på torsdag, då dör jag! orkar liksom inte ladda psykiskt mera!

• bianca2

swe - jag tänker på dig och håller alla tummarna hårt!!!!!!!!kramar

• Plutten forever

swenglish - å vad spännande, jag visste inte att du skulle in imorgon!! Jag ska tänka på dig och hålla alla tummar o tår
    Och tack för de uppmuntrande orden.

kram kram

v 41 - bf 12 mars - övertid...
  • Swenglish

Tack tack! Ska fösköka sova lite snart och sen gå upp tidigt och ringa förlossningen, hoppas hoppas de säger att jag får komma in direkt!

• BasseKatt
    Swenglish: Jag håller alla tummar jag kan för dig inför imorgon!

Nu har jag lagt upp bilder från vår tvillingträff i förra veckan. Hela 21 tvillingar lyckades vi samla - ser jätteskojigt ut! Skrattande

Nu ska jag gå upp och ta hand om en mycket ledsen Emil. Hoppas han är hungrig - han har ätit dåligt hela dagen.
  • Sofffy

God morgon tjejer!

Grattis Frill till lilla Adam, ska bli spännande o se bilderna. O tack för tipsen ang vad man ska ta med sig till BB, ska komma ihåg det där med laddaren, smart! mitt batteri laddar ju ur på 2 dgr.

Låter som ni hade en lyckad fika i Sickla igår, synd att ja mådde så dåligt, hade varit skoj o få lite ansikten på en del man inte har träffat här, men antar att det blir flitigt fikande sen när bebisarna har kommit o man orkar lite mer.

Jag mår mkt bättre idag, sov hela dagen idag så jag har ju vänt på dygnet fullständigt, fast ja antar att det är en bra förberedelse inför alla sömnlösa nätter framöver.

Swenglish: Stort lycka till idag, hoppas verkligen att inget kommer i vägen för din stora dag!

• Zul

Good morning!

Vaknade 4 och kunde inte somna om, gick upp 5 efter att legat och filosoferat ett tag (visst blir man bra på det som gravid! tid att tänka efter liksom), och åt rostat bröd och drack te, gott!

Grattis Frill! Härligt att det gått bra och att mjölken flödar ; ). Var du 4 dagar på BB? Det vill jag oxå vara! Så man lär sig amma, minskar risken för infektioner hos barnet, etc... Fast man vet ju inte alls hur det blir.

Ska tänka på dig idag swenglish!

Bassekatt: det kommer att gå bra på op. Jag har oxå gjort titthål en gång, vi kan snacka mer om det när det närmar sig.

• Zul

morning soffy! härligt med en till som e vaken...

• Sofffy

Morning zul!

Åhh skulle också behöva ligga o filosofera lite o verkligen smälta att man verkligen ska få en liten bebis. Men av ngn anledning lyckas jag alltid styra tankeverksamheten till renoveringen av lgh och att hantverkarna ska göra fel osv.

Det kommer nog bli som Vivs beskrev att ja o sambon kommer tro att vi sitter barnvakt åt en liten bebis som vi ska lämna tillbaka sen. kommer nog dröja innan man inser att det e ens egna lilla knodd.

Åhh ja vill också stanna så länge som möjligt på sjukhuset, framförallt om det inte e klart i vår lgh, men a det e ju bara 2 dygn som gäller på bb-sthlm om det inte krävs mer medicinskt. Man kanske får komma på ngn snyfthistoria i värsta fall

• Zul

Ja man får väl säga att amningen inte funkar alls, de är ju så hysteriska med att man ska amma, så det funkar nog...

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3