• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Tredje tråden! I vilken vi börjar föda barn....

Här är förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 08:21:30:
    Och här är nya listtråden också!
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-23 16:07:08:
    Rätta länken till listtråden:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3
  • murgrönan

Godmorgon! Har just bränt vid en kastrull med havregrynsgröt
    Har blivit helt hopplös på det sättet. Det sprakade så härligt i havregrynen när jag kom ut i köket. Tur att jag kunde slänga ute kastrullen i trädgården...

Bf+11 idag. känns helt sjukt att gå så här och vänta. Igår tyckte jag att vattnet började sippra lite, men det har inte hänt mer med det över natten. Däremot hade jag fått en liten blodtillblandad flytning i morse. Men jag känner inget alls. Suck. Det är något som händer, men det verkar gå saaakta.

Soffy: Hoppas det händer något för dig idag , håller tummarna! jag ska som du, bara slappa och lata mig idag, ska bli skönt. Sitta i trädgården och läsa lite kanske....Logga in på FL med jämna mellanrum så klart.

Sole: Trist med pollen!! Ha aldrig haft problem med det själv,men det måste förta lite av njutningen med våren.

• Frill

Murgrönan, det låter ju som nåt är på gång i alla fall. Hoppas det startar snart.

Bianca, jag hade inte så mycket känningar i ryggen utan mest som riktigt stark mensvärk.

Har sovit riktigt bra i två nätter. Vi har delat upp matningarna så min man har tagit en med utpumpad mjölk, så har jag tagit nästa. Gör stor skillnad att få sova ett par timmar till i sträck.

Idag ska vi till BB-mottagningen för att kolla gulsoten för förhoppningsvis sista gången.

Ett tips till: Om ni ska ha vetekudde - försök hitta en som går att spänna fast runt er, eller fixa nån anordning. Jag stod lutad mot en saccosäck och försökte trycka fast vetekudden mot magen, men den ramlade ner hela tiden.

Och ett ytligt tips för första dagarna hemma, om ni av nån anledning ska visa er bland folk och vill vara lite sminkade: Vattenfast mascara! Man vet aldrig när man känner för att gråta en skvätt. Tex när man ska lämna bb och är så tacksam mot alla där, när man får välkomstblommor, när man råkar tänka på om nåt skulle hända, när man snusar bebisen på huvudet, när det gör ont i bröstvårtorna...

• Emma3

Hej!

Murgrönan det låter som det kanske är på g Hoppas.

Själv har jag sovit skapligt inatt men har inga känningar alls, 5 dagar kvar till bf nu.

Frill: Ja jag har köpt ett vetebälte som man kan spänna fast runt sig, har inte testat det ännu.

Längtar efter plutten - vecka 40
  • cirpen

Frill: *skrattar" instämmer med mascaran, fast jag uteslöt allt smink helt! Själv tog jag inte emot besök första veckan för jag var så grining å nedstämd.. (babyblusen höll i rätt hårt å länge för mig)

• murgrönan

Ringde till DS för att fråga om blödningen. Hon sa att det nog var på väg att starta nu. Spännande! Dock var det proppfullt på både DS och KS så hon sa inte att jag skulle komma in på koll utan avvakta tills något mer händer. Nu börjar väl sommarbarnen ploppa ut för fullt.
    Ska nog lägga mig i badet och slappna av ett tag.

• Hellur

God morgon tjejer!

Verkar som vi alla har lite sömnproblem så här på slutet
    Har faktigst sovit ok den här natten, var uppe på en liten promenad i lägenheten vid tre tiden då bebben hickade så hela jag vibrerade i sängen Mysigt, men lite jobbigt när man ska sova.
    Har lite mensvärk nästan hela natten. Inget som gör ont och inga värkar. Känner igen mig i Cirpens beskrivning, har varit risig i magen några dagar och har då som en molnande känsla runt äggstockarna.
    Antar att den förbereder sig, får se om det tar någon dag eller vecka...

Idag ska jag träffa två kompisar och deras bebisar för lunch. Ska bli skönt att komma ut lite, har legat hemma och tyckt synd om mig själv och min mage Den ena av dem hämtar upp mig, ska bli skönt.

Tänk, nu kanske Swenglish och Karin ligger och myser med sina bebisar. Ohhh, vad mysigt! Hoppas allt gått/går bra för dem.

Håller tummarna för dig nu Murgrönan!

Soffy - Verkar som både du och jag har lite känningar. Vi ska ju båda föda på BB Sthlm så vi kanske ska taima in så vi är där samtidigt

• Björklöv

God förmiddag!

Vilken tur det är att jag kan stiga upp, äta frukost och sedan gå å lägga mig igen Så har min morgon sett ut!!! Sitter nu och knaprar på frukost nummer två

Här är ytterligare en BB Sthlm:are som haft känningar!!! Men efter en dusch så försvann alla förvärkar så det var nog bara det de var Fundersam

Tänkte sätta mig på balkongen och läsa lite nu, njuta av solen och ha det skönt!

• Sole

mensvärken känner jag också igen, har haft det till och från sista dagarna men nu är det lungt!

känner mig trött så jag vet inte om jag ens tänker gå ut idag fast det är så fint väder...vi får se!

kram på er

• Sole

åh va skönt!

pratade med BM idag och jag får äta mina vanliga allergitabletter, tjoho!!

• Zul

Oj vad många nu som har känningar! Snart exploderar det igen i tråden!

BF idag, jag har mycket sammandragningar, men inte så mycket mer ): Jo, världens näsblod och risig i magen... Trevliga små överraskningar man får av sin kropp!
    Visst vill man ha sitt barn NU, när redan våren är här! Känns som tiden bara rinner iväg o inget händer.

Murgrönan: lycka till, hoppas det är din tur nu närmaste dygnet!

Hur gör ni med era föräldrar tjejer? Mina bor i Göteborg och jag har äntligen förstått (trodde de skulle vara lite mer diskreta...) att de kommer KASTA sig på första bästa plan upp när bebisen är född. De kommer väl vara här rätt mkt första veckan alltså. Tänkte på det du sa cirpen (och många med dig) att man bara gråter o är slut första veckan. Hur ska man orka med en hysterisk morsa då (som jag inte alltid drar jämt med...)?

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3