• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Tredje tråden! I vilken vi börjar föda barn....

Här är förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 08:21:30:
    Och här är nya listtråden också!
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-23 16:07:08:
    Rätta länken till listtråden:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3
  • Ginger6

Lycka till Swenglish, äntligen!!! Snart är din bebis här!!! Lycka till Karin också! Listan med gravida minskar... Här är det också lugnt. Har ätit lunch med mina kollegor och handlat lite böcker, nu dags att ta en eftermiddagslur. HAr också sovit dåligt inatt, va konstigt att så många gjort det! Murgrönan, nu hejjar vi på dig!!!

• Sole

Swenglish

åhh äntligen! Ska bli så spännande att höra av dig sen när ni är hemma!

Murgrönan
    nu är det verkligen din tur, inga fler bebisar här innan du fött!

själv har jag lunchat med en kompis och köpt en "åka-hem"body + byxor på Polarn och ska nu lägga mig i soffan, läsa en tidning och smarra smågodis!
    Livet är verkligen jobbigt nu!

• Björklöv
    Swe - Du hinner ju inte läsa det här för nu är du ju redan inne på sös! Men jag tänker på dig och hoppas det går bra i eftermiddag. Snart får du snusa bebis!!!

Det är ju helt underbart väder ute idag! Och vårkänslorna svallar över!!! Såg årets första fjäril och blommande krokus på min promenad! Underbart!!!
  • murgrönan

Tack Ginger o Sole. Jag ska klämma fram henne så fort jag kan, jag lovar

• Pippil8

Jaha, nu är Swenglish inne och föder! Vad konstigt det känns att vi satt och fikade med henne igår och nu föder hon barn! Nästa gång vi ser henne så har hon ett knytte med sig. Precis som du BasseKatt, det kändes helmysko att se dig utan den stora magen!

Murgrönan - nu är det din tur Fast Karin hinner kanske före?

Vilken lyx vi har som är lediga i det här fina vädret! Jag har varit hos bm idag (alla värden ok), lunchat med min man och sedan suttit ute i solen och bara njutit! Underbart!

• Emma3

Lycka till Swe, du ligger nog och föder nu och snart är din bebis här.

Längtar efter plutten - vecka 40
  • Vivs

Å,vad spännande med Swenglish! Snart snart är bebisen ute och hennes hopplösa väntande dagar över!

Här ammas det mest hela tiden... är trött men ändå piggare än jag väntat mig!
    Var på återbesök på KS idag och tog PKU-test och gjorde hörseltest och liten läkarbedömning. Allt var perfekt och Jennifer är nästan redan uppe i sin födselvikt! Märks att hon äter iaf!
    Första natten hemma var rätt jobbig, hon började med sitt hjärtskärande skrik så fort jag tog bort henne från bröstet så jag var uppe hela natten. Sedan köpte vi en sån där Snuggle nest och de två nätterna efter det har hon sovit så snällt och sött mellan oss. Vaknar typ 2-3ggr och gnyr och vill äta men sover resten av tiden! Har även hunnit åka förbi och hälsa på hos lite vänner. Idag ska hon få en babybjörn att hänga i, har kommit på att det är jobbigt att bara ha en hand

Tips från mig till er som har förlossningen framför er: om ni har svårt att sitta efteråt så kan ni ta ett badlakan och rulla ihop som en ring och sitta på! Fick tipset av en andraföderska på BB, hon hade haft samma problem efter första förlossningen! Fast om ni har med amningskudde kan ni ju sitta på den.. eller en uppblåsbar nackkudde! Och bli inte rädda om bebisen kräks svart efter förlossningen, de sväljer rätt mycket blod... jag trodde lillan hade fått en inre blödning.. ha ha.. jag är lite arbetsskadad kanske!?!

• bianca2

lycka till swe och karin!!!
    själv har jag liksom de flesta av er njutit av våren. ha en underbar kväll. kramar

• Sole

vivs
    skönt att höra att allt är bra med er och dina tips tas tacksamt emot!

Både karin99 och swe är ju inne på förlossning, verkar som vi går två och två nu? Förra gången var det ju vivs och lillen!

• Hellur

Ja, undrar vilka två som går nästa gång?

Vivs - Vad kul att höra att allt är bra med er. Jag tar tacksamt emot alla tips!

Mår fortfarande dåligt till och från. Undrar om det är ett litet virus eller om den gör sig redo för att snart komma ut. Så här nära inpå tror man ju att minsta liten känsla som mensvärk, dålig i magen eller sammandragning innebär att det är på G

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3