• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Tredje tråden! I vilken vi börjar föda barn....

Här är förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 08:21:30:
    Och här är nya listtråden också!
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-23 16:07:08:
    Rätta länken till listtråden:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3
  • bianca2

jag räknar iskallt m att bli igångsatt dåmin mamma blivit det. det ska generellt göra ondare o vara mer utdragna men för min kompis tog det bara 7 timmar så det är nog olika...

• Frill

Grattis Medusa! Då födde vi på SÖS samma dag, men vi var på Södra BB

Jag har alltid tänkt att jag skulle vilja ha besök på BB, men eftersom inga av våra släktingar bor i Sthlm var det inte aktuellt. Och det var SÅ skönt. Dagarna där bara flög förbi, trots att vi i princip tillbringade dem i sängen med Adam, lite pumpning, blöjbyten och amningsförsök som enda underhållning. Så fort en barnmorska varit inne och pratat lite med oss blev jag helt trött av att ha koncentrerat mig så länge

Vi har fortfarande inte träffat nån, känns som vi haft fullt upp med gulsotsundersökningar. Men på söndag kommer mina föräldrar från Gävle och hälsar bara på under dagen. Och nästa helg kommer svärföräldrarna från Småland men sover minst en av nätterna hos svägerskan i Uppsala.

Idag har Adam OK:ats för gulsoten, fått ett personnummer, blivit inskriven på BVC Gullmarsplan (ingen annan som hör dit?) och tagit sitt första bad. Dessutom var vi ute på barnvagnspromenad i 1,5 h (myrsteg). Jätteskönt!

Vi chockade oss själva med att lyckas klara av frukost, påklädning, blöjbyten, matning och premiärpackning av skötväska på en timme blankt i morse. Det klarade vi knappt innan vi hade barn, så jag antar att man blir bättre på att organisera som de sägs

• Vivs

Grattis Medusa!!! Härligt med fler bebisar!

Och grattis Sole att du klarade tentan! Måste kännas otroligt skönt att slippa ha den kvar att tänka på..

Funderar också på hur det går för Swe och Karin, så spännande!!

Ang att få besök så kunde jag inte hålla mig en dag, måste bara visa upp lilla Jennifer.. man är ju så stolt Har haft besök eller besökt någon nästan varje dag. Men inga förkylda, sjuka eller dagisbarn får komma i närheten!

Lillen - känner igen den där grodställningen på magen, verkar vara en favorit här också! Och promenader i vårsolen gillar min bebis med, märks att de är födda på samma dag

• murgrönan

Jaha, då har värkarna kommit igång då De är inte så regelbundna ännu och smärtan är hanterbar. Hoppas det inte drar ut på tiden så mycket. Ska försöka gå och lägga mig och sova ett tag. Hoppas att detta är "falskt alarm", nu vill jag verkligen ha min bebis.

Jag känner mig lugn, men min sambo är hispig och springer omkring som en yr höna Han kommer nog inte kunna sova i natt stackarn....

Hoppas att allt gått bra för swe och Karin!

• Sole

åh det är så himla irriterande när man skriver inlägg så försvinner de sen!

murgrönan
    grattis hoppas verkligen vi slipper se dig grön här idag!

Frill
    alla säger ju att allt tar så lång tid med bebis, och jag har alltid undrat VAD det rä som tar sån tid, men det kan ju inte du svara på iallafall med det tidsrekordet

Ska bli så kul att se allas bebisar sen om våra bara kan bestämma sig för att komma ut!

Igår ringde svärmor och berättade att vi hade fått en son (otippat ) och först hade hon gratulerat min man men en kram, och sen kom jag med bebisen och då hade jag lagt den på golvet (!!) för att sen kramas. Skönt att höra att hon tror på mig som mamma

• Hellur

Murgrönan - Du kanske är inne och föder nu. Hoppas som sagt inte på att se dig här idag Lycka till!

Frill - Är imponerad! De flesta jag pratat med säger att det krävs planering och god tid för att hinna med allt och en timme är ingenting. Med tanke på att vi har svårt att hinna med allt på en timma idag precis som ni var så undrar jag hur det kommer gå för oss...

Undrar om Swenglish och Karin fått sina bebisar nu? Hoppas allt gått bra. Kanske vi får en rapport under helgen?

Där fick jag för mensvärk och dålig i magen, ha. Det har nästan helt försvunnit nu och allt är som vanligt. Lite besviken. Hoppades ändå att det var början. Det blir nog till att gå över tiden som jag trott hela tiden. Men man får ju alltid hoppas

• Pippil8

Spännande med murgrönan! Det var verkligen hennes tur nu! Hon är nog inne nu Undrar om blivande pappan är ännu nervösare nu?! Ska bli spännande att se hur ens egen älskling reagerar när det är vår tur!

Hellur - hoppas våra bebisar lyder sina pappor nu - det vore trevligt med bebis i helgen tycker jag!

Idag ska jag göra ultraljud, lite kul att se hur det ser ut i magen och kanske få någon viktuppskattning. I morgon är det BF!

• Pippil8

Frill - skönt med gulsoten som är ok nu! Och en timme för allt det där, ni låter ju riktigt rutinerade...

Åååå jag vill också dra barnvagn i solskenet Det kan jag ju göra jag med, men det känns lite fånigt att gå med barnvagnen tom. Jag får väl stoppa i katten kanske?!

• Björklöv

Pippil8 - Toka! Fast å andra siden en alldeles ypperlig idé!!! Jag har ingen katt så jag får väl ta nallarna i vagnen och ta mig en promenad istället

• Pippil8

Björklöv - erkänn att du är lite sugen på att prova fina Kronan-vagnen på vägar - inte bara inomhus?! Det är i alla fall jag Men tålamod, tålamod, snart är det vår tur

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3