Grattis Medusa! Då födde vi på SÖS samma dag, men vi var på Södra BB
Jag har alltid tänkt att jag skulle vilja ha besök på BB, men eftersom inga av våra släktingar bor i Sthlm var det inte aktuellt. Och det var SÅ skönt. Dagarna där bara flög förbi, trots att vi i princip tillbringade dem i sängen med Adam, lite pumpning, blöjbyten och amningsförsök som enda underhållning. Så fort en barnmorska varit inne och pratat lite med oss blev jag helt trött av att ha koncentrerat mig så länge
Vi har fortfarande inte träffat nån, känns som vi haft fullt upp med gulsotsundersökningar. Men på söndag kommer mina föräldrar från Gävle och hälsar bara på under dagen. Och nästa helg kommer svärföräldrarna från Småland men sover minst en av nätterna hos svägerskan i Uppsala.
Idag har Adam OK:ats för gulsoten, fått ett personnummer, blivit inskriven på BVC Gullmarsplan (ingen annan som hör dit?) och tagit sitt första bad. Dessutom var vi ute på barnvagnspromenad i 1,5 h (myrsteg). Jätteskönt!
Vi chockade oss själva med att lyckas klara av frukost, påklädning, blöjbyten, matning och premiärpackning av skötväska på en timme blankt i morse. Det klarade vi knappt innan vi hade barn, så jag antar att man blir bättre på att organisera som de sägs