• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Tredje tråden! I vilken vi börjar föda barn....

Här är förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 08:21:30:
    Och här är nya listtråden också!
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-23 16:07:08:
    Rätta länken till listtråden:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3
  • Sole

zul

grattis till BF-dagen!
    ang. föräldrar så tror jag att om man inte orkar och inte känner för att träffa folk så ska man säga det (eller mannen får framföra det) det är ju en jättestor omställning och amning och sådant kan ju tex ha svårt att komma igång om man känner sig stressad över besök.

alla är ju olika och det är ju supersvårt att örutspå hur man själv kommer känna.
    Tänk på dig själv i första hand!

• Hellur

Zul - Våra föräldrar bor i Sthlm och Uppsala så har inte det problemet som du. Men vi har förvarnat dem att vi nog inte vill att de kommer till BB utan besöker oss när vi kommer hem. Eftersom vi inte vet hur vi kommer må har de full förståelse i att vi kanske vill vara ifred en del i början, bara de får träffa sitt barnbarn, och det är självklart!
    Känner att det är vi som föräldrar att bestämma och sätta gränser när vi orkar, vill ta emot besök och åka bort osv.
    Prata med dina föräldrar om hur ni känner och be dem i så fall vänta tills ni komit hem från BB och se hur ni mår. Man vet aldrig hur man mår som nybliven mamma.

Nu ska jag iväg på lunch.

Ha en bra dag tjejer!

Kram kram

• Björklöv

Jag har förvarnat iaf mina föräldrar på att de är välkomna när jag säger till!! Nu kommer de ner från Umeå redan denna helg pga att pappa ska på ett styrelsemöte och att jag fyller år... Men skulle det bli så att bebisen hinner komma, så har jag förvarnat om att de kanske inte kommer att få träffa oss alls.... Men det får jag ju se hur bra det går att hålla *Komplicerat*

Däremot är det lite svårare med sambons föräldrar och systrar som alla bor i närheten, de såg riktigt besvikna ut när vi berättade att det är besöksförbud på BB Sthlm, fast sedan kom de ju på att där är vi ändå så kort tid, så jag är rädd för att de kommer att stå utanför våran dörr när vi kommer hem, tyvärr

• Medusa2001

Halloj allihop!

Befinner mig en babybubblan och bara svämmar över av kärlek och mys och lycka över vår lilla dotter som föddes med snitt förra fredagen! Hon är en sådan sötis, vi är helt förälskade sedan första blicken.

Allt har gått bra med operationen, jäkligt obehagligt att vara vaken dock, men väl värt det när Lily lades till mitt bröst och jag var vaken och med. Amningen kom igång redan på uppvaket och lilltjejen har stor aptit och mår jättebra.

Önskar alla er som är på gång lycka till med förlossningarna -det är bara att dyka in i bebislyckan och fråga sig hur man kunde leva utan denna lilla människa?!

Kramar

• Sole

Björklöv
    men är det besöksförbud är det ju en jättebra "ursäkt" om man inte vill ha besök, då är det ju för infektionsrisk etc etc

har för mig att det var besöksförbud på SÖS till sista april.

men som du säger, man är ju där kanske 2 dagar och man har ju full förståelse att släkt vill träffa bebisen så fort den kommer ut, men man måste ju tänka på sig själv och få lug och ro om man behöver det!

Vi har ju också alla släktingar här i stan och vi har inte ens pratat om ifall vi vill ha besök på BB, hur ska man veta det innan?

• Sole

hej medusa, kul att höra av dig!!

Bebisar ploppar ut med rasande fart i den här tråden vill jag lova! vore kul att se bilder på er lilla tjej!

kram

• Zul

Det var goda råd! Ska försöka stå på mig lite mer och säga nej till föräldrarna. Det är ju som sagt besöksförbud på BB pga kräksjuka och influensa, det känns faktiskt nästan bra...!

Björklöv, visst blir situationen lite mer komplicerad när de bor i en annan stad och måste komma och bo. Vad förutseende att du sagt till dem att de kanske inte får träffa er alla direkt. Tror jag ska säga så oxå. Verkar värre med din sambos föräldrar. Att den generationen inte minns hur jobbigt det är med förlossning och att man behöver lite tid!! Stå på dig du med!

• cirpen

Grattis Medusa!! Vad bra att all gick bra! Skulle vara kul att se bilder om du kan lägga upp?

Zul: Jag sa bestämt ifrån besökare, visst vart de besvikna, men det sket jag fullständigt i. Dessutom var det besöksförbud på BB pga RS virus, så då hade jag det som ursäkt de första dagarna. Annars sa jag som det var,jag är så trött jag orkar helt enkelt inte, och det accepterade alla faktiskt.
    Utgå helt från hur du mår och känner tycker jag!!

• Sole

Zul och Björklöv

när era släktingar som inte bor i stan kommer och hälsar på bebisen första gången, kan de inte bo hos någon annan?
    Måste vara jättejobbigt att vara värd OCH nybliven förälder!

har fått tips från mina kompisar att om folk promt ska komma över ska man vara tydlig med att det blir KORTA besök.

själv tycker man ju att det är självklart att ge nyblivna föräldrar lite tid, man vågar ju inte ens ringa utan skickar sms och väntar på inbjudan...

• Zul

Cirpen: tack det behövde jag höra. Har lite svårt ibland att säga nej.

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3