• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Tredje tråden! I vilken vi börjar föda barn....

Här är förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 08:21:30:
    Och här är nya listtråden också!
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-23 16:07:08:
    Rätta länken till listtråden:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3
  • bianca2

he he, det gör vi varje kväll men inget händer. envis bebbe

• Lillenlillen

Hellur: Så gjorde vi med, förberedde folk på att de kanske inte fick komma men sen när vi kom till hotell-bb så kändes det helt naturligt att de fick det.

Är förresten jättenöjd med Danderyd, skulle ju fött på KS men det var fullt. Hade en fantastisk bm som förlöste och två till som bara var sååå bra! De hette Nanna, Helén o Rebecka om det är någon som fött/ska föda där och vill veta :)

• Pippil8

Hoppas det har varit ok idag BasseKatt. Bra kurator? Inte för att jag vet hur det ska kunna hjälpa när något sånt har hänt Hade de hittat någon orsak på Linus?

Bianca - 2 timmar - jag är impad! Vissa dagar går jag myrsteg och klarar fem minuter, andra dagar kan jag traska på i någorlunda takt i 45 minuter. Men två timmar låter nästintill oöverstigligt...

Nu har älsklingen gjort klart allt han behöver på jobbet inför att bebben ska komma så nu är den välkommen ut Nu kommer väl han vara otåligare än jag.

• Pippil8

Förresten, Sole - jaaa, såklart jag också pillar på kompisars barn Men inte skulle man pilla ens på en ettåring som man såg på ett café?!

Undrar om Swenglish och Karin ligger och snosar på sina bebisar nu?!

• Sole

pippil8
    nä det är klart man inte gör! har ni märkt att barns kinder är oemotståndliga? sådär hamsterliknande ?

tänkte precis på Swe och karin - hoppas allt gått bra och att för swe det inte har blivit utdraget vilket det tyvärr är vanligt när man blir igångsatt. en kompis till mig kämpade i 3 dygn, vi trodde de hade dött allihop, inte så kul!

• Pippil8

Nä, det är min skräck också - att bli igångsatt och det blir superutdraget! En sak som jag inte har fattat - om man blir igångsatt - har man kortare latensfas då? För latensfasen för en förstföderska kan ju vara uppåt 20 h utan att det är onormalt. Och hur kul är det att tillbringa 20 timmars latensfas på förlossningen?

BF på lördag och min bm kommer boka en tid för igångsättning ca en vecka efter det. Om vi vill. Jag är tvekis just av ovanstående skäl... Men jag kanske tröttnar på att vänta och tar den tiden ändå.

• Hellur

Pippil8 - Min sambo har också avslutat och gjort klart för ledighet. Han kom hem igår och sa att han ligger bra till och bebben kan få komma nu

Bassekatt - Hoppas allt gick bra idagoch att allt är bra med Emil.

Igångsättning är även min skräck. Mest har jag tyckt det för att min sambo kanske inte ska få stanna kvar efter. Men börjar mer och mer oroa mig för att det kan ta lång tid.

Jag pillade på kompisars barn idag Men känner dem som sagt. Är en helt annat sak då tycker jag.

• Lillie74

Frill, vad jättesöt han är!!! Grattis Medusa, jag är också nyfiken på hur din prinsessa ser ut )

• Emma3

Grattis Medusa!

Grattis Sole till tentan oxå.

Här har plutten bökat i magen hela dagen, känner mig helt öm.

Längtar efter plutten - vecka 40
Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3