• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Tredje tråden! I vilken vi börjar föda barn....

Här är förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 08:21:30:
    Och här är nya listtråden också!
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-23 16:07:08:
    Rätta länken till listtråden:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3
  • Sole

Bassekatt
    stor kram till dig inför eftermiddagen! svårt att hitta ord som kan trösta!

Pippil8
    jag pillade igår på min kompis 1-åring, men det känns lite annorlunda

• Lillenlillen

Apropå bebisbesök osv så hade vi 18 pers som kom till BB från dag två!! Föst hade jag inte tänkt låta dem men å andra sidan så är hon ju lika känslig nu och om en vecka och nu har vi sluppit att ha folk hemma hela tiden istället. Och jag hade nog inte kunnat hålla någon borta mer än några dagar ändå. Sen vill man ju visa upp knytet med!

Däremot har mamman varit hård med handtvättning och folk som känt sig det minsta förkylda/sjuka har inte fått komma och hälsa på, men de har ju inte velat det heller för lillans skull.

Idag har vi varit ute på barnvagnspromenad nr 2 (den första var igår). Inez verkar verkligen älska att ligga i vagnen för normalt sett går hon inte med på att ligga plant (vill antingen ha väldigt mjukt och lite lutning eller ligga på mammas/pappas bröst med huvet vid halsen och benen uppdragna som en groda... Vädret är ju helt underbart för just barnvagnspromenader!!

Kram på er alla i vårsolen!

• Sole

lillen
    klart man ska ha besök om man vill det, ni som fått bebisar vet ju hur det känns och jag kommer nog också vilja visa up så fort som möjligt!

vad fick ni för "bakterie-restriktioner" från BB?

jag vill också ut och ta barnvagnspromenader MED bebis!
    vad har du på henne då?

kram

• Sofffy

Lillenlillen: Låter superhärligt att spatsera ute med vagnen i detta vädret. Igår var det ju verkligen kanonfint. *Längtar.
    Nu kan man ju knappt gå längre promenix än 15 min innan man får panik och måste gå hem för att gå på toa

Bassekatt: Hoppas att allt är bra med lilla Emil på läkarkontrollen.

Kom på idag när jag satt o filosoferade om förlossningen om man ska köpa ngt fint till killen som han kan få efteråt?! Han har ju stått ut med mitt "underbara" humör i 9 månader o ja har inget speciellt för mig o e lite sugen på att gå på stan. O andra sidan får han ju en liten knodd, men vad tycker ni, ngn som har ngra förslag på vad man kan köpa isf?

• Sole

var bara tvungen att säga att jag klarade sista tentan, åhhh så skönt!!!

• Björklöv

Va' skönt Sole... och grattis eller nått

• bianca2

Grattis Medusa!
    grattis Sole!
    och kramar till bassekatt.
    BF idag men inga känningar. gick en rask promend i 2 timmar. hoppas ngt händer ikväll. kramar

• Sole

ja grattis känns bra

helt sjukt att jag ens klarade den, läste inga böcker, var ioförsig på föreläsningarna men lärde mig inget och tentapluggade inget och en gräns för godkänt som låg på 80%, undrens tid är ännu inte förbi!! (eller så är jag sjukt smart ha ha)

• Hellur

Medusa - Grattis och vad roligt! Skönt att höra att allt gick bra och att ni mår bra. Ser också gärna bilder när du har tid och ork att lägga upp några.

Sole - Grattis till tentan. Vad skönt!

Jag det där med besök får man nog vänta med och se helt enkelt. Vi har i alla fall förvarnat sen får vi se hur vi mår. Men alla är informerade och helt förstående i att om man inte mår bra får man vänta att häsla på vår bebbe. Dessutom kommer tvätta händerna vara obligatioriskt.

Ang. damen som tog på Emil, vart också riktigt irriterad. Tycker inte man gör så när man inte känner personen och när den dessutom är så liten. Vad tänker folk med???

• Sole

bianca
    promenad i 2 timmar? åhh va avundsjuk jag blir! kan knappt gå 5 minuter

håller tummarna för att det satt igång nåt, du får köra färdknäppen också!

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3