• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Tredje tråden! I vilken vi börjar föda barn....

Här är förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 08:21:30:
    Och här är nya listtråden också!
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-23 16:07:08:
    Rätta länken till listtråden:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3
  • Hellur

Frill - Vad söt han är lille Adam! Blir tårögd när jag tittar på bilderna. Man försöker föreställa sig själv med sin bebis.
    Tack för förlossningsberättelsen, var intressant att läsa. Jag suger åt mig alla råd och erfarenheter.
    Tycker du gör rätt i att ta det lugnt, har också hört att man ska göra det efter. Dessutom har jag svårt att tänka mig att man orkar göra så mycket.
    Ingen hemkomstfest för mig första kvällen i alla fall

Zul - Även jag är imponerad av att du fortfarande tar kurser. Har BF på tisdag och orkar inte alltid ta mig från soffan

Knipövningar, det har jag helt glömt. Skulle man ha tränat mer på det kanske? Gjorde lite i början av graviditeten, men de övningarna avtog...

• ABC08

Det verkar som att det är några kvar som inte har fött än. Det är intressant att läsa om er som haft förlossning, men samtidigt så svårt att föreställa sig hur det kommer att bli.

Zul-tufft att du pluggar trots att det verkar som att du ska föda snart. Själv har jag förhoppningar om att bli klar med en uppsats i skolan innan bebben kommer, men man får väl se.

Känns rätt märkligt att man inte kan planera precis allting framöver.

• bianca2

Frill! oj, vad fin adam är
    imorgon har jag bf!!!! räknar dock m 2 veckor till!

• bianca2

Hej igen! måste fråga en urkorkad fråga. värkarna, börjar de alltid i nedre delen av magen eller kan de vara högre upp? har haft lite pyttesmå känningar men det e nog mest önsketänkande. vore så skönt om det satte igån av sig själv. mamma gick ju över flera veckor varje gång o jag antar att det är ärftligt. har i alla fall planerat in nånting varje dag denna vecka så jag inte ska klättra på väggarna alltför mycket...

ha en skön kväll - hoppas någon åker in till bb!!!

• Vivs

Bianca - mina värkar satt i ryggen, inte i magen.. så det är nog olika tror jag!

• Sofffy

God morgon tjejer!

Ännu en sömnlös natt här, man börjar vänja sig nu.

Hoppas att ni hade en härlig dag i vårsolen igår. Jag lunchade med en kompis o sen satt vi i Vasaparken o åt glass o solade i 2 timmar ungefär, supermysigt. Verkligen perfekt planering av oss att få bebisar såhär års, så man kan gå med vagnarna i den härliga vårsolen.

Åhh har kronisk mensvärk som verkar bli kraftigare och kraftigare, men inga starkare värkar som kommer i perioder liksom. Jaja vi får se hur det utvecklar sig under dagen, så skönt har inte planerat in att göra ett skit idag, ska bara ligga o lata mig

Vivs: Tack för tipset om handduken! Är ju kanonbra o få lite tips om vad man kan göra för o underlätta saker efteråt o sådär, man tänker ju inte så mkt på sånt. Man vill nog mest ha sin bebis bara

• Sole

godmorgon!

ingen som åkt in inatt??

Sofffy
    hoppas det är på g för dig nu!

Själv börjar jag känna av pollensäsongen *suck*
    så himla jobbigt att gå till apoteket och be om råd, de vågar ju inte ge en någongting även fast jag vet att det finns några allergitbletter man kan äta som gravid/ammande...

• Sofffy

God morgon Sole!

Åhh skrev ett jättelångt inlägg men så loggade internet av sig precis när ja skulle skicka

Åhh va jobbigt med pollenallergi, men bebisen är ju färdigbakad så det borde väl inte vara ngra problem att äta allergitabletter nu.
    Ungefär så som ja tänker med parmaskinkan, har varit nazi mot mig själv hela gradiviteten vad det gäller mögelostar o lufttorkad skinka, men nu på slutet har ja inte kunnat motstå min abstinens för skinka och ost, så ja har ätit parma till frukost varje dag de senaste 2 veckorna

• Sole

morrn morrn!
    nä man tycker ju det, men tyvärr är det många av de där medicinerna som man inte skall ta som ammande heller...
    får ringa läkare och fråga.

nu tror jag detta är i kombination med kanonförkylning också! *suck*

ang. mat så har jag inte varit så himla nazi mot mig själv, viktigast är ju att man trivs med sina val!

• cirpen

Bianca: Jag har redan förträngt hur värkarna var...hehe..
    Kroppen är fantastisk eller hur ? Försöker verkligen minnas hur det kändes men det går knappt inte..
    Men jag tror de var i mitten för att sedan stråla ut i ryggen när det var som jobbigast. Men mitt började med molande kramp, som när man ätit ngt olämpligt å blir risig i magen.

Usch ja pollensäsongen..påminn oss inte!!

Inatt lät jag lilltjejen sova i sängen för första gången, är såå trött på att kliva upp varje gång hon skall ha mat, försökte mig på att liggamma och det gick ju hyfsat. Hmm.. hon som är van att ligga i sin spjälis, kanske dumt? Men det é ju såå gosigt åxå!

Vi funderar på namnet Anna förresten.

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3