• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Tredje tråden! I vilken vi börjar föda barn....

Här är förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 08:21:30:
    Och här är nya listtråden också!
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-23 16:07:08:
    Rätta länken till listtråden:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3
  • Ginger6

Härligt Medusa, STORT grattis! Va roligt att ni mår så bra!
    Underbart väder idag igen, ska också ta mig ut på promenad. Har nyss vaknat, sover också dåligt och har förvärkar om nätterna. Har iofs haft det länge.... BF imorn Murgrönan, nu är det ju absolut din tur!!

• Zul

Håller med dig Sole, man väntar på inbjudan! Men det tror jag inte föräldrarna gör...
    Tror jag ska fixa så de får bo i gästlägenheten i föreningen eller på hotell.

Lunch på balkongen i solen nu!

• Björklöv

Vad härligt det låter Medusa! *längtar dit*

Sole - Tiden på BB känns ju bra för där finns det liksom inga alternativ! Det ÄR besöksförbud, det är första tiden hemma som känns mer "oroande" för jag är rädd för att framförallt svärmor kommer att bli skitsur om hon inte får komma på besök på en gång!!! Tur att vi är överrens där, jag och min sambo, vi vill vänta med besök tills vi ALLA känner oss redo!

Zul - Jag har "tvingat" mina föräldrar att bo på hotell nu när de kommer ned! Och de hade full förståelse för det!!! Det kändes jättebra

• Ginger6

Jag tycker det känns skönt med besöksförbud på BB... vår familj kommer också från göteborg och man är rädd att de ska invadera lägenheten direkt när bebis kommit. Korta besök låter som ett bra tips Sole, de får helt enkelt bo på hotell eller nått.

• Sole

fattar inte hur folk tänker ibland - när vi fikade i veckan kom ju Bassekatt förbi med Emil och då kom en kvinna fram och frågade om honom och utan att ens fråga så tog hon på Emil!

Blev förvånad, jag menar det syns ju att han är liten och kanske inte så mottaglig för baciller.

• Sofffy

Ja snart exploderar det

Hellur: Ja vi får försöka tajma där, ska försöka skriva här innan vi åker in. Vi får väl se vem som blir först.

Zul: Angående föräldrarna har jag sagt att de får komma upp efter 1 vecka och likaså svärföräldrarna får hälsa på eter 1 vecka (så det blir rättvist), har ju också mina päron i Göteborg och jag kommer verkligen inte vilja ha de hängandes hos oss direkt efter förlossningen, men det är ju svårt o säga nej.
    De ska dock bo på hotell när de är här uppe så det skönt o slippa ha dem i lgh iaf.

• Björklöv
    Sole - Jag reagerade oxå på det... fast hon backade ganska snabbt, för jag tror att hon fick fem arga blickar från fem höggravida kvinnor! Vem vågar bråka med oss
  • Zul

Soffy: en vecka lät som en bra "gräns"!

Samt hotelltvång. Beslutat!!

Ja, dessutom SKA man väl inte träffa så många just för bacillerna som ni skriver om! Hmm, mycket att tänka på!

Burr, det var inte alls varmt på balkongen!

• Pippil8

Hallå alla magisar och mammor! Har haft lite mensvärk hela förmiddagen (vaknade av den på natten) och hoppades lite att det skulle vara nåt tecken. Men nu när jag ser att det är så många andra som har det också så blev jag allt lite besviken Då kanske det inte alls är på gång att starta? Eller så är vi i latensfasen allihop

Kul att höra av dig Medusa - och det låter härligt med bebislyckan

Angående föräldrar så bor mina också i en annan stad (inte så långt som Gbg dock, utan Norrköping). Jag har inte riktigt vågat fråga om de planerar att komma upp eller om de snällt inväntar inbjudan. Just nu känns det som ok om de kommer upp ganska snart efter förlossningen men man vet ju inte alls hur det känns sen... De kan i alla fall komma upp bara över dagen så jag behöver inte riskera att de ska stanna flera nätter - verkar jobbigt!

Ja fy farao vad irriterad jag blev på tjejen som kom fram och pillade på lille Emil! Såg hon inte hur liten han är?! Skulle ALDRIG få för mig att pilla på någon annans bebis (eller barn för den delen) utan tillstånd!

• BasseKatt

Ja, man blev ju lite ställd när hon älgade fram så där. Visste inte riktigt vad jag skulle göra eller säga. Men jag antar att det är nåt man får vänja sig vid sedan när man börjar våga sig ut mer i offentligheten. Detta var ju första gången. Nu är ju Emil en riktigt stark liten kille, men man vet ju aldrig. Tur att det bara var handen hon pillade på och inte i ansiktet. Man fattar inte riktigt hur vissa är funtade?!

Vi har båda våra familjer här i Stockholm och de var uppe allihop på BB dagen efter. Men eftersom det är besöksförbud sågs vi bara som hastigast i trapphuset och Emil fick de ju inte träffa alls eftersom neo alltid har besöksförbud. Sedan sågs vi ju igen dagen efter det för namngivningen av Linus, men det var ju lite skillnad för oss. Vi kände liksom att vi behövde familjen stöd. Emil fick de först träffa när han var 2 veckor och vi kommit hem igen. Annars är det inte så många som fått se honom än. En och annan granne har hejdat oss när vi mötts och sedan har min syster och hennes man hälsat på. Ingen med småbarn har fått komma! Och ingen av våra övriga kompisar heller faktiskt. Ni får känna er priviligerade tjejer! ;o) Men det börjar kännas som att det är dax att bjuda hit folk lite smått. Man känner sig lite isolerad. Tur att man har er att prata med om dagarna!

Nej, blöjbyte, matning och sedan dax för ny tur in till SÖS. Man börjar kunna vägen nu... Idag är det läkarkoll av Emil (han har gått upp lite dåligt sista veckan och kräkts mycket) och sedan ska vi träffa kurator och läkare och få höra om man hittat nåt under obduktionen av Linus. Blir en halvtuff eftermiddag.

Kämpa på tjejer! Snart blir de bebisar för er hela bunten! ;o)

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3