• MrsMurphy

Pladdertråden!

Hej tjejer!

Gjorde en tjattertråd för oss som äntligen fått till dessa plus efter att ha suttit och surat på Bim-listan för oss som har det lite jobbigt större delen av året!

Tänkte att vi kunde tjattra om våra nojjor och grav ångest här så kan våra darlings på listan trippa in efter att dom får sina plus. Istället för att vi terroriserar dem där med just dessa saker!

Nu ska vi se till att det går vägen denna gången! Skrattande

Går allt för lätt blir man fort dum...
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 18:31:20:
    Och här är den kära gamla tråden!

www.familjeliv.se/Forum-1-180/m13746119.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-19 19:40:41:
    Här kommer fortsättningstråden!

www.familjeliv.se/Forum-11-237/m18625984.html
  • Svar på tråden Pladdertråden!
  • Dulia

Ska läsa mer och kommentera mer sen när jag kommer hem (eller nåt ) men jag vill bara skriva nåt litet till Kickan

Kickan, det är ju lätt att mäta fel på VUL så häng inte upp dig för mycket på uträkningen När jag gjorde VUL sa läkaren att jag var i v. 8+6 medan jag själv trodde 8+0. Det visade sig sen vid rutinUL att jag hade rätt Sen växer väl bebisarna lite olika i början, ibland är dom lite mindre och ibland lite större.
    Nästa gång får du säkert se ett pickande hjärta!!!

En dotter född aug -05 och BF 6/6 -07
  • Kickan 84

Dulia: Det låter ju bra! Hoppas verkligen på ett hjärta då!

Stanna där du är! ♥
  • Hannnas

Ja min bebis rörde sig så mkt att man kunde mäta hur olika som helst ju skrattade lite när jag läste att fostret var "livligt" i journalen hihi

.?:*¨¨*:?. är det vår tur nu .?:*¨¨*:?.
  • Kickan 84

Hanna: Men din bebis är myyyycket större! Min har ju inte börjat studsa runt ännu inte!

Stanna där du är! ♥
  • Jessica26
    MrsMurphy skrev 2007-01-30 13:14:25 följande:
    Jessica: Visste du innan att ditt barn hade ds?? Varken jag eller min kompis vet ju vad detta innebär så mycket okunskap från vår sida. Min kompis har ju bara fått veta att det kanske inte står rätt till. Hon är livrädd och jätteledsen och hysterisk och jag förstår henne verkligen. Men vi får veta bättre på fredag så innan dess ska vi inte måla fan på väggen. Går allt för lätt blir man fort dum...
    Lättja vi hade ingen aning, inte ens en tanke på att vi kunde få ett handikappat barn.
    Men jag såg det ju själv ett par timmar efter förlossningen och själv tyckte jag att det var häftigt att jag blev utvald till en sån utmaning för då måste det finnas någon som tror på att vi skulle klara av det.

Att ha ett barn med Ds är oftast inte mycket svårare än att ha ett "friskt" barn. Man kan få mycket hjälp man går på rehab för att träna barnet då det är lite svagare i rygg och nacke oftast.
    Men som sagt måla inte fan på väggen men om hon är orolig för Ds så kan hon gå in på. svenskadownforeningen.se där kan man få mycket information om hur det är leva med ett barn som har Ds.

Skulle det visa sig vara det tror jag att hon fixar det galant. Chocken måste bara ägga sig först.

Önska henne gärna lycka till från mig och vill hon skriva och ställa frågor och dyligt så säg till så får hon min mail.
    Kramar
    Jag kommer alltid att ha en ängel
  • Hannnas

Kick.. hahah jaaa hon är så stoor nu ...

.?:*¨¨*:?. är det vår tur nu .?:*¨¨*:?.
  • Kickan 84

Hanna: Våran lille skrutt var ju mest bara som ett russin eller nåt, såg inte ut som en myra iallafall!

Stanna där du är! ♥
  • after eight

Kickan, min gyn mätte också att fostret var flera dagar yngre än vad jag har trott och jag vet ju när jag hade ÄL. Jag hängde inte upp mig så mycket på det och han sa till och med att det inte går att lita på mätningen än. Han trodde att jag var på 7+3 och jag trodde att jag var på 8+0. Det skiljer ju inte så många dagar, men ändå.

Kroppen är allt en bra konstig manick!
  • lurksmulan

Åh Jessica, det du precis skrev om att du kände dig utvald är sånt som kännetecknar riktigt goda människor! Du såg inte problemen utan möjligheterna.
    Jag blir så varm om hjärtat att jag nästan börjar gråta.

• Kickan 84

AE: Okej, ja det är ju ungefär samma skillnad som för mig, om man räknar efter ÄL... dock går jag på att räkna efter senaste mens nu ända fram till rutin-UL.

Stanna där du är! ♥
Svar på tråden Pladdertråden!