• MrsMurphy

Pladdertråden!

Hej tjejer!

Gjorde en tjattertråd för oss som äntligen fått till dessa plus efter att ha suttit och surat på Bim-listan för oss som har det lite jobbigt större delen av året!

Tänkte att vi kunde tjattra om våra nojjor och grav ångest här så kan våra darlings på listan trippa in efter att dom får sina plus. Istället för att vi terroriserar dem där med just dessa saker!

Nu ska vi se till att det går vägen denna gången! Skrattande

Går allt för lätt blir man fort dum...
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 18:31:20:
    Och här är den kära gamla tråden!

www.familjeliv.se/Forum-1-180/m13746119.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-19 19:40:41:
    Här kommer fortsättningstråden!

www.familjeliv.se/Forum-11-237/m18625984.html
  • Svar på tråden Pladdertråden!
  • Kickan 84

Hanna: Du är ju smal, dessutom kanske snäckis ligger så att hon syns tidigt? Det är ju så himla olika, har ju inte direkt med första gången att göra heller! På mig gömmer det sig nog rätt länge, fast det kan man ju aldrig veta, vet att min livmoder ligger så att man kan känna den även som ogravid, så chansen finns att det syns tidigt när det börjar växa ordentligt...

Stanna där du är! ♥
  • Hannnas

Kick.. jo så är det ju såklart o jag vet ju att min livmoder är framlutad på nåt sätt, ser ju den tydligt med ögonen i nuläget ...

.?:*¨¨*:?. är det vår tur nu .?:*¨¨*:?.
  • Hannnas

Kick.. haha du måste förklara hur du kan känna din livmoder som ogravid en är ju bara valnötsstor då ju

• Kickan 84

Hanna: Jaha, ja det kanske min också är då..? För som jag förstått det så känner man inte livmoderkanten med bara handen i "vanliga" fall hos annat folk? Det gör jag alltid, jättetydligt!

Stanna där du är! ♥
  • Kickan 84

Hanna: Var hos gyn en gång och så sa hon att den var extra tydlig och så visade hon mig kanten, så jag känner den alltid.

Stanna där du är! ♥
  • Hannnas

Kick.. haha.. KUL ju då kommer den säkert synas tydligt sen, såvida den inte är vriden med fundus bakåt då vill säga

• Kickan 84

HÖH? WHAT?!

Stanna där du är! ♥
  • Hannnas

Kick.. du menar fundus... flåt.... nu är jag där igen.... jo om du tänker dig att livmodern ser ut som ett päron med den breda delen upp... den breda toppdelen heter Fundus

flåt Generad

• Kickan 84

Hanna: Haha, okej! Ja, men det borde den ju inte vara när man känner den övre kanten?

Stanna där du är! ♥
  • Hannnas

fundus betuder eg "övre delen av..."

Svar på tråden Pladdertråden!