• MagdaA

Pladdertråden!

JUSTer: här i samma by som jag bor! Sjöutsikt!

Ängel i himlen och plutt i magen!
  • MagdaA

JUSTer: nä, inte ute på annons. Bara hört rykten om att det ska säljas. Tanten som bodde där dog i somras. Men jag kan tillägga att det ligger brevid en lagård, och mellan huset och sjön finns en dyngbrunn och byns sopcontainer, så det kanske inte är världens bästa läge... MEN, det är fin sjöutsikt!

• MagdaA

JUSTer: 2 hus till salu i Överhörnäs. Det ena är nästan granne med Mickes föräldrar. Barnvänligare ställe får ni leta efter! Ligger 5 meter från lekparken, lugnt område.

• MagdaA

lurkan: jobb? vadå för jobb? ska ni flytta?!

• MagdaA

lurkis: har dålig koll på arbetsmarknaden, men har hört att det inte är så tok-lätt å få jobb här i Övik, tyvärr.

Ang att bo på landet. Jag har vuxit upp på landet, alltid behövt skjuts om jag skule nån stans, gick inga bussar eller så. För mig är det inget besvär att ha långt till stan, att man måste planera på ett annat sätt osv. Vi har knappt 3 mil in till Övik. Det tar 20-30 min att köra, beroende på väglag. Det är inte långt tycker jag. Men jag vet att vissa av våra kompisar som bor i stan tycker att det är långt att åka, och ska vi ses tycker dom det är lättare för oss att komma in till stan än för dom att åka ut till oss..... skumt! Sen, eftersom jag då vuxit upp på landet, men djur och natur nära, så vill jag att mina barn ska få samma sak. Visst, kanske krångligare med att skjutsa till kompisar osv, men det får man ta!

• MagdaA

Hanna: den har jag sett! SÖT! Ska köpa en sån sen...efter vecka 20 el nått...

Jag har ont i magen. Konstigt ont, som tynger och ömmar neråt, mot hönan. Inte alls behagligt. Micke gick ut nu å gav djuren mat så slapp jag det. Vill inte gå å stå i onödan. Ska göra oss iordning nu å fara å äta tårta hos en kompis som fyller 25, men då blir det mest sitta, skönt å komma hemifrån å få träffa folk, mitt i veckan dessutom! Annars bruka ja va isolerad här ute i skogen hela veckorna, träffa nån på helgen om man har tur...

• MagdaA

go morron! jag mår illa! å har sådär konstigt onte i magen...fattar inte vad det är...

• MagdaA

Hanna: det är inte det ömma, i går em/kväll hade jag ont som neråt, mot hönan. jättesvårta att förklara, det liksom dyger...

• MagdaA

Hanna: ska se hur det känns underdagen. Blir det lika som igår ringer jag nog spec mvc.

• MagdaA

Känner mig bara nojjig, löjlig liksom... Men men, får se hur det känns efter lunch.

Svar på tråden Pladdertråden!